• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Snälla sluta posta dessa vackra bilder. Glider redan som det är osökt in på din annons varje dag och önskar att jag hade 20 cm i handled ist för 18,5.
828EE441-0C8E-49FE-970C-0A354C90C570.jpeg

Smaksak vad man föredrar såklart men jag har 18cm handled och skulle aldrig gå tillbaka till 44mm nu när jag testat flera 47mm modeller. I titan är Submersible-boetten jäkligt tunn och lätt. Stor skillnad mot PAM372/422 som är klart tyngre och tjockare.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Har inget att tillföra så jag laddar upp en bild igen. Ja jag gillar att fota.
PAM422 igen. Har ju bara en Panna och och i Datejusttråden (som jag oxå äger en) händer typ ingenting så det får bli spammande här istället. Lätt trevligaste tråden på forumet!
IMG_7769-2.jpg
Keep going.
 

kmg

Patek
2-Faktor
Vad de brukar ligga ute för och vad de säljer för är två olika saker.
Vad brukar de sälja för? Hur får man reda på det?
Men det förefaller osannolikt att de "burkar" säljas för 32 papp när billigaste exen på C24 ligger på 45. Jag hade ett svagt ögonblick när jag övervägde den modellen. Lyckades pruta ner till dryga 40.
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Expertisen här på forumet!

Överdriver jag om jag blir besviken när en klocka som lovats vara fullset, i toppskick samt med ett glas i nyskick helt utan märken levereras utan yttre box, med torrsprickor i armband samt med två märken/dings i glaset? (ett armband saknades med men det upptäckte jag innan avslut)
Jag nämner detta för säljaren som tycker att affären är stängd och att han anser glaset är i fint skick. Att han innan affären skriver citat: "Glaset är toppen. Inga trista märken utan som nytt." är enligt säljaren en tolkningsfråga.

Hade detta varit okej för er?

Jag har köpt och sålt många klockor här på forumet och faktiskt inte råkat ut för detta förr. Jag har inte avtalat om någon retur så jag får stå mitt kast men det känns lite tråkigt. Klockan i övrigt är som den ska efter några års användning och det känns fint med en Panerai igen.

Inte alls ok i mina ögon. Hur har det gått?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad brukar de sälja för? Hur får man reda på det?
Men det förefaller osannolikt att de "burkar" säljas för 32 papp när billigaste exen på C24 ligger på 45. Jag hade ett svagt ögonblick när jag övervägde den modellen. Lyckades pruta ner till dryga 40.
Du har säkert rätt, jag har helt ärligt ingen stenkoll på den modellen. Reagerade bara på att det var en av modellerna med lågt nypris.
 
Topp