• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag köpte den i Paneraibutik i Dubai, i världens största köpcenter så ja tror nog att den e äkta...

Jo, sjukt smala handleder, 16,5 cm mätt där klockan sitter på bild. Ja tänker att betraktningsvinkeln från kameralinsen inte får med handleden riktigt. Bytte band till ett minde för att inte få fem centimeter flärp. Dessvärre e det korta lite väl kort om ja ska ha klockan nere vid handleden..

Va bra, skriver upp dem butikerna om det nu skulle va något. Tack!

Ja kika på dem riktiga Paneraierna också, o på något sätt så hade det nog funkat i storlek faktiskt. Men skjortärmen går ju knappt över... =)
Om det är den andra klockan, 38mm-versionen, så har du 14mm handleder, tror jag. Så jag tror det är 42mm fortfarande. Speciellt om du provade andra större modeller och de typ var okej.

Priset du gav är utan skatter förstår jag. Annars hade det inte blivit så billigt i Panerais butik.
 

Caravelle33

Vacheron
Dag VII
2A263D41-F513-4A78-8E2E-50295FF0AA7E.jpeg
F71BDA84-7585-41E3-9066-0C699001EFEA.jpeg
9EE50AC0-28D5-4A5C-B9B2-76EB73124457.jpeg
Om jag bara fick chansen!
 

Kalasson

Breitling
Om det är den andra klockan, 38mm-versionen, så har du 14mm handleder, tror jag. Så jag tror det är 42mm fortfarande. Speciellt om du provade andra större modeller och de typ var okej.

Priset du gav är utan skatter förstår jag. Annars hade det inte blivit så billigt i Panerais butik.
Jepp, 42mm. Är det inte den här då? https://krons.se/panerai-luminor-due-42mm-pam01046#details-and-attributes

Jepp angivet pris är när UAEs skatt (4-5%) är betald tillbaks till mig.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Så , nu när jag köpt Fiddyn har jag börjat blicka framåt mot nästa mål. Har funderat mycket och tror nästa långsiktiga mål är en guldpanna - kanske en 231 eller 513 (föredrar brun tavla och ecru index på guldpanna).

Skulle även vilja få in en titan-panna igen. Saknar faktiskt redan 176an. Finns dock mycket kul där.

Hur ser era kortsiktiga och långsiktiga mål ut?

1615295757204.png
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Så , nu när jag köpt Fiddyn har jag börjat blicka framåt mot nästa mål. Har funderat mycket och tror nästa långsiktiga mål är en guldpanna - kanske en 231 eller 513 (föredrar brun tavla och ecru index på guldpanna).

Skulle även vilja få in en titan-panna igen. Saknar faktiskt redan 176an. Finns dock mycket kul där.

Hur ser era kortsiktiga och långsiktiga mål ut?

1615295757204.png
Sweet. Själv är man ju ganska färsk i paneraivärlden och vill knappt kalla mig panerista. Men trots detta känner jag att det är högst osannolikt att jag någonsin kommer leva utan panerai framöver. Har min 390 som f.n sitter mycket säkert. Däremot är jag ruskigt sugen på att komplettera denna med en 682. Det är förmodligen mitt kortsiktiga mål. Det långsiktiga vet jag inte ens om man kan kalla för mål utan är nog snarare en dröm. Och precis som för dig lockar guldet. I mitt fall skulle jag nog kunna dö lycklig med en 684/974
0D58CB5B-C434-4403-BCC8-6B109A198077.jpeg
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Ändrar sig hela tiden, Bettarini har jag sagt länge, isf gärna logo eller blå tavla. Zero, 005:a, 632, 390, 634, amerigo verpucci eller pre-A. Bubblare är 1940 caset 690 eller kanske något med calidial...Får fortsätta tänka (och spara) ett tag till:)

Så , nu när jag köpt Fiddyn har jag börjat blicka framåt mot nästa mål. Har funderat mycket och tror nästa långsiktiga mål är en guldpanna - kanske en 231 eller 513 (föredrar brun tavla och ecru index på guldpanna).

Skulle även vilja få in en titan-panna igen. Saknar faktiskt redan 176an. Finns dock mycket kul där.

Hur ser era kortsiktiga och långsiktiga mål ut?

1615295757204.png
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Så , nu när jag köpt Fiddyn har jag börjat blicka framåt mot nästa mål. Har funderat mycket och tror nästa långsiktiga mål är en guldpanna - kanske en 231 eller 513 (föredrar brun tavla och ecru index på guldpanna).

Skulle även vilja få in en titan-panna igen. Saknar faktiskt redan 176an. Finns dock mycket kul där.

Hur ser era kortsiktiga och långsiktiga mål ut?

1615295757204.png
När det kommer till Panerai är jag ganska lugn faktiskt. Har tittat igenom hela utbudet sjuttiotretton gånger, och det är inget som kittlar supermycket jämfört med hur mycket (läs: lite) pengar jag har. Väntar på W&W. Däremot går jag bananas på liknande-men-ändå-inte klockor, i förrgår ville jag köpa en Bell & Ross, igår en U-boat, idag en Anonimo, häromveckan en Lüm-Tec. Ennebi lockar inte. :D Äh ... jag sitter på händerna en stund, tror jag, kanske ... vi får se.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
... för övrigt vet Breitling hur man gör mig glad. Jag önskar verkligen att Panerais hemsida kunde se ut så här. :D
1615313293115.png
 

Simeone

Cartier
Så , nu när jag köpt Fiddyn har jag börjat blicka framåt mot nästa mål. Har funderat mycket och tror nästa långsiktiga mål är en guldpanna - kanske en 231 eller 513 (föredrar brun tavla och ecru index på guldpanna).

Skulle även vilja få in en titan-panna igen. Saknar faktiskt redan 176an. Finns dock mycket kul där.

Hur ser era kortsiktiga och långsiktiga mål ut?

1615295757204.png
Både 662 och 720 sitter säkert. Så kortsiktigt mål är nog att få in en Luminor igen.. typ 111 eller 1084, finns fördelar med båda på olika sätt imo. Även nyfiken på någon Luminor 1950 i 44mm.

Sen hade jag gärna haft en Submersible igen också. Har kommit fram till att 692 är min favorit Sub.. iaf om man har pris, tillgänglighet osv i åtanke.
Sen finns referenser som t.ex 671 och 979 som också ligger väldigt högt upp på listan, men de tillhör mer det långsiktiga målet.
 

apelsin.med.urverk

Panerai
2-Faktor
Vilka är era favoritpannor med guldvisare? Pam190 hade ju varit drömmen men den ligger inte riktigt i min prisklass. Det åtta dagars jaeger lecoultre verket lär ju vara dyrt att serva dessutom.

Så om man vill ha 45 mm Radiomir eller 44 mm Luminor med guldvisare, vilka är de bästa kandidaterna?
 

Caravelle33

Vacheron
Vilka är era favoritpannor med guldvisare? Pam190 hade ju varit drömmen men den ligger inte riktigt i min prisklass. Det åtta dagars jaeger lecoultre verket lär ju vara dyrt att serva dessutom.
Så om man vill ha 45 mm Radiomir eller 44 mm Luminor med guldvisare, vilka är de bästa kandidaterna?
Gällande 45mm Radiomir är det nog tyvärr så att 190 är mycket bättre än alla andra. 44mm Luminor skulle jag säga 390.
 

David71

Rolex
2-Faktor
Vilka är era favoritpannor med guldvisare? Pam190 hade ju varit drömmen men den ligger inte riktigt i min prisklass. Det åtta dagars jaeger lecoultre verket lär ju vara dyrt att serva dessutom.

Så om man vill ha 45 mm Radiomir eller 44 mm Luminor med guldvisare, vilka är de bästa kandidaterna?
Manuella JLC utan komplikationer är inte dyra att serva. Borde vara likadant om verket sitter i en Panerai. :)

Två bra med guldvisare är 995 och 390.
 
Topp