Mkt bra!Kampfschwimmern badar jag faktiskt med, med läder!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mkt bra!Kampfschwimmern badar jag faktiskt med, med läder!
Efter att ha hittat ett märke i glaset på 112an så börjar man ju fundera lite…
Jag är löjligt förtjust i kupade plexin, finns det möjligtvis någon modell som har detta vara glad man skulle kunna byta till?
En snabb googling ger inte nått men referenserna är ju otaliga och kunskapen här inne mångt mycket större än vad jag någonting kan googla mig till!
Är de så kinkiga alltså?Inget du kommer hitta, iallafall till den klockang och frankenbygger du det får du ingen service på klockan efteråt.
Det är en tuff värld vi lever i
Inget märke skulle gå med på det (om märkesservice). Inte unikt för Panerai.Är de så kinkiga alltså?
Vi leker med tanken att det hade funnits ett passande från en annan referens så hade de alltså vägrat montera/serva klockan?
Trist!
Jag kan visserligen leva med att inte kunna/få skicka en 20år gammal klocka till dem för service, den går att lösa på annat håll
Men tål att tänka på ändå
Jag vet ett flertal, har själv fått det gjort men visst - en prisklass eller två lägre i de fallen. Kravet har givetvis att de själva utfört jobbet dock.Inget märke skulle gå med på det (om märkesservice). Inte unikt för Panerai.
Det hade varit coolt, men som sagt, det finns inget glas som passar bettarini-caset som är original.Efter att ha hittat ett märke i glaset på 112an så börjar man ju fundera lite…
Jag är löjligt förtjust i kupade plexin, finns det möjligtvis någon modell som har detta vara glad man skulle kunna byta till?
En snabb googling ger inte nått men referenserna är ju otaliga och kunskapen här inne mångt mycket större än vad jag någonting kan googla mig till!
Ok. Antar att det inte var richmont el swatch group?Jag vet ett flertal, har själv fått det gjort men visst - en prisklass eller två lägre i de fallen. Kravet har givetvis att de själva utfört jobbet dock.
Jag försökte byta en omega-tavla mot en annan original. Höll på att bli skjuten.Ok. Antar att det inte var richmont el swatch group?
Nej det är korrektOk. Antar att det inte var richmont el swatch group?
Låter vara och skapar ett till på motsatt sida.Halloj, en fråga om bezeln på panerai, hur/vad gör ni åt märken och hairlines på denna? Lämnar till polering?
Andra idéer? Pris? Tack på förhand
Ungefär så går det till.Jag försökte byta en omega-tavla mot en annan original. Höll på att bli skjuten.
Panerai säljer dock gärna länkar, men de kostar över 25K...Ungefär så går det till.
Jag försökte köpa en separat länk till en cartierref som kommer på läder. De ville inte sälja länken.
5218-218/A - en prototyp som aldrig tillverkades utan endast finns på ritningI settet 786 så ska ju 649 efterlikna 5218-207/a blue minus slytech-text. Men vilken klocka tar 650 (se bild nedan inspiration ifrån?) Är det 5218-203/a? Fast i destro? Eller fanns det en pvd destro i pre-v eran?
Coolt! Tack hade jag ingen aning om5218-218/A - en prototyp som aldrig tillverkades utan endast finns på ritning
5218-218/A Black Seal - The Panerai Reference Database
It exists only a drawing, no prototype or pieces produced.panerai.watchlounge.com
Inte så säker på det .......5218-218/A - en prototyp som aldrig tillverkades utan endast finns på ritning
5218-218/A Black Seal - The Panerai Reference Database
It exists only a drawing, no prototype or pieces produced.panerai.watchlounge.com
Go on..Inte så säker på det .......
Det var något fel i designen av 5218-218/A.Go on..
Såhär står det i Una Storia ItalianaDet var något fel i designen av 5218-218/A.
När den skulle släppas så upptäcker man att den inte var enligt ritning (caseback)
men det fanns inte tid att göra om så den godkändes.
Ska leta rätt på några fler bilder.
Men 650 är ju destro
Ja men vi pratar om 5218-218/AMen 650 är ju destro
Var inte det där en Rinaldi-fake? Kan ha fel, var väldigt länge sen jag var inne i det där
Det finns definitivt flera Rinaldi-fakes baserade på ritningar som inte blev av. Och den där finns i Josés första artikel ... långt ned. Precis den bilden.Var inte det där en Rinaldi-fake? Kan ha fel, var väldigt länge sen jag var inne i det där
Det är så. Se mitt inläggJag vet faktiskt inte men det kan vara så.