• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

  • Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

    Röster: 44 25.9%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

    Röster: 50 29.4%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

    Röster: 23 13.5%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

    Röster: 53 31.2%

  • Totala väljare
    170

DrKlocka

Audemars
Klassisk modell med skön originallänk.
20231006_120524.jpg
20231006_120551.jpg
 

KingBedros

Breitling
Hallå, jag som inte skulle köpa klockor och trodde definitivt jag och Zodiac var klara med varandra men, det här hände….
3100BDD3-99B2-450E-9922-F841A8C4D434.jpeg


Samtidigt kul o va tillbaka i tråden! Bra klocka, såklart. Men det visste jag ju redan, men ännu bättre med den ”nya” tavlan :)
Sjukt fin klocka! Är du nöjd med hur den sitter på handleden? Funderar på att köpa en fast med länk
 

watchwelder

Friends of KS
Denna skönhet har inte fått se dagsljus på ett bra tag. Tänkta ta tummen ur o fixa det då jag gillar den starkt! Urverket sönder? Drar jag ut kronan går visarna ej röra utan är fast så här.
Öppnat boet men ser inte ut att vara något löst. Stendöd helt enkelt, testat olika batteri med men inga livstecken.

Någon som vet vart jag eventuellt kan vända mig för att köpa ett nytt som passar och få bytt? Vad kan det kosta? Har som närmast till en klockmaster.

@Eric Jajjamensan P du har hjälp mig mycket förr, har du någon guidning?


IMG_0759.jpeg
 
Denna skönhet har inte fått se dagsljus på ett bra tag. Tänkta ta tummen ur o fixa det då jag gillar den starkt! Urverket sönder? Drar jag ut kronan går visarna ej röra utan är fast så här.
Öppnat boet men ser inte ut att vara något löst. Stendöd helt enkelt, testat olika batteri med men inga livstecken.

Någon som vet vart jag eventuellt kan vända mig för att köpa ett nytt som passar och få bytt? Vad kan det kosta? Har som närmast till en klockmaster.

@Eric Jajjamensan P du har hjälp mig mycket förr, har du någon guidning?


IMG_0759.jpeg
Köp ett nytt Ronda 715 för några hundringar.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Den är cool. Är det M.L. gamla eller har vi två TT i tråden? Du får uppgradera till en rainbow 🌈 till sommaren :)
Vet faktiskt inte om det är M.L. gamla, men mycket möjligt. Den här har gått runt några varv på KS senaste månaderna.
Nix, har kvar min, kommer naturligtvis aldrig göra mig av med den!🙂 Den är också lite annorlunda med presidentlänk plus att jag tagit bort datumbubblan.
20240407_142447.jpg
 
Topp