• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Var du inte nöjd att flera skrev fake i breitling-tråden?
Tydligen har han gjort en tråd om klockan, han frågar där också om den är fejk.

 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Tydligen har han gjort en tråd om klockan, han frågar där också om den är fejk.

Synd att det inte var en SKX bredvid så vi kunde använda det också som referens och säga att den är fejk
 

KlockByten

Omega
2-Faktor
Att fråga i två trådar och göra en separat tråd är väl inte riktigt spam.

Ja, Iomed att jag hade uppdaterat med fler bilder och ville ha fler utlåtanden.

Det är ju ingen hemlighet att det finns skeptiker till allt som tror sig kunna allt, som också har fel.
Nu var så inte fallet, men självklart vill jag säkerhetställa det innan jag anklagar säljaren för att ha lurat mig?
Förstår inte alls problemet.

@grodslukarenx
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Att fråga i två trådar och göra en separat tråd är väl inte riktigt spam.

Ja, Iomed att jag hade uppdaterat med fler bilder och ville ha fler utlåtanden.

Det är ju ingen hemlighet att det finns skeptiker till allt som tror sig kunna allt, som också har fel.
Nu var så inte fallet, men självklart vill jag säkerhetställa det innan jag anklagar säljaren för att ha lurat mig?
Förstår inte alls problemet.

@grodslukarenx
Köper två trådar. Egen tråd är dumheter, finns designerade trådar till ändamålet, och märkestrådar. Ingen gillar att det skapas hundra trådar om dagen om ämnet äkta/oäkta.
 

KlockByten

Omega
2-Faktor
Inte för att vara elak alltså. Men om du behövde fråga om den här... TH1000-kopiorna är väldigt mycket bättre.

Tog dig för en annan!
Kolla igenom mina gamla diskussioner nu, såg att du var delaktig i en konversation!

Fick hem en blå som jag skulle uppdatera med lite bilder på. Blev dock inte så, kan inte riktigt minnas varför.

Men vet att jag fick ligga på säljaren flertalet gånger innan jag fick pengarna tillbaka.

Tack i efterhand 😉
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tog dig för en annan!
Kolla igenom mina gamla diskussioner nu, såg att du var delaktig i en konversation!

Fick hem en blå som jag skulle uppdatera med lite bilder på. Blev dock inte så, kan inte riktigt minnas varför.

Men vet att jag fick ligga på säljaren flertalet gånger innan jag fick pengarna tillbaka.

Tack i efterhand 😉
I all välmening. Verkar som att du har hittat ett intresse där det går att tjäna snabba pengar. Har man däremot inte gjort sin läxa så finns stor risk att man inte bara blåser sig själv utan även blåser andra omedvetet.

Kanske läge för lite självreflekterande för att undvika den typen av problem. Denna klockan är ju inte ens i närheten av äkta.
 

KlockByten

Omega
2-Faktor
Tack för input!

Enda gången det har vart ett pengasyfte i det hela är egentligen denna gången.
Tag t.ex var det inget vrakpris på, dock precis vad jag ville ha!

Men förstår absolut tanken i det hela. Hade aldrig sålt vidare något om jag inte vore 100% på att det är äkta vara.

Nu blir det lite jobbigare än vad jag tänkt med denna klocka- köparen vägrat återbetala om jag inte har ett kvitto på att den är fejk haha. Så blir att starta en tvist.

Tack igen för era svar!
@yonsson
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack för input!

Enda gången det har vart ett pengasyfte i det hela är egentligen denna gången.
Tag t.ex var det inget vrakpris på, dock precis vad jag ville ha!

Men förstår absolut tanken i det hela. Hade aldrig sålt vidare något om jag inte vore 100% på att det är äkta vara.

Nu blir det lite jobbigare än vad jag tänkt med denna klocka- köparen vägrat återbetala om jag inte har ett kvitto på att den är fejk haha. Så blir att starta en tvist.

Tack igen för era svar!
@yonsson
Oavsett vinstsyfte eller inte så har du annonserar cirka 20st klockor här på bara ett år. Finns alltid risker med klockor som byter ägare snabbt. Finns många bra kopior på Omega, Tag, Hublot osv.

Lämnar du in den där ”Breitlingen” för äkthetscheck så lär de behålla den. Inte lätt att få ”kvitto på” att något är fake, inte billigt heller.
 

KlockByten

Omega
2-Faktor
Ja det stämmer, tycker det är kul.
Men är alltid noga vart jag handlar ifrån, allt som oftast sker det via KS och facebookgrupp från köpare med bra referenser. Men alltid en risk såklart!

Ja jag tänker det. Självklart inte heller nånting jag kommer bekosta när ansvaret är hans.

Hade hoppats på svar ikväll att en urmakare hade behövt öppna upp den för att kunna säga bu eller bä, men inte ens det behövdes.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Köpte en Tag Heuer på Tradera. Såg sen att han sålt flera stycken med samma serienummer. Kan någon verifera om det är fake eller äkta.
Vad ska verifieras? Finns inte flera olika exemplar med samma serienummer.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Köpte en Tag Heuer på Tradera. Kan någon verifera om det är fake eller äkta.
Omöjligt att säga med den rackiga bilden.
Du får fråga säljaren varför denne eventuellt sålt samma klocka flera gånger eller flera klockor med samma serienummer.

Luktar det fisk brukar det vara fisk. Skicka tillbaka.
 

pebe292

Breitling
Lite bilder
 

Bilagor

  • IMG_20231214_170513.jpg
    IMG_20231214_170513.jpg
    204.1 KB · Visningar: 10
  • IMG_20231214_170315.jpg
    IMG_20231214_170315.jpg
    233.3 KB · Visningar: 10
  • IMG_20231214_170435.jpg
    IMG_20231214_170435.jpg
    228.5 KB · Visningar: 10

erhol

Omega
Samma säljare har sålt och har flera TH till salu. Skriver att han köper från lagerbutik i Tyskland. Bra betyg dock, någon borde ju gett dåligt omdöme ifall de upptäckt att klockan är fake, eller vad tror panelen. Sugen på en Formula 1 som han säljer.
 
Topp