• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella Ball-tråden

Mersault

Omega
Hej Gruppen, vad har ni för uppfattning om andrahandsvärdet på Ball i Sverige? Jag funderar på att låta en av mina gå, men har inte blivit erbjuden i mina ögon realistiska nivåer i inbyten. Var är det bäst att sälja tror ni?(medans jag väntar på att kunna annonsera här) Chrono24?

Ha det bäst!
/JN
Vad är det för ball du funderar på att sälja?
 

Kujoni

Omega
Vad är det för ball du funderar på att sälja?
Hej, den heter Trainmaster Cleveland Express, använd max 5ggr.
Ball Trainmaster Cleveland Express 1.jpg
 

Goflorp

Cartier
Jag har fått ett anbud från en vän som har en graal (för mig).
För honom är det att han skiljer sig, han fick klockan av…exfrun…. Och den vill han bli av med lite snyggt. Så vi har gjort upp att jag tar över hans ur…..

Jag kommer därför sälja min Marvelight M 43mm gray. ….

En liten både tråkig och rolig förvarning i tråden om ngn skulle vilja ha ”första tjing”.
 

Kujoni

Omega
Jag har fått ett anbud från en vän som har en graal (för mig).
För honom är det att han skiljer sig, han fick klockan av…exfrun…. Och den vill han bli av med lite snyggt. Så vi har gjort upp att jag tar över hans ur…..

Jag kommer därför sälja min Marvelight M 43mm gray. ….

En liten både tråkig och rolig förvarning i tråden om ngn skulle vilja ha ”första tjing”.
Skicka gärna modellnummer och pris. 👍
 

Goflorp

Cartier
Annons ute nu på Köp&sälj, bra pris.

 
  • Like
Reactions: iko

Goflorp

Cartier
Gick Inge vidare. Ghostad…..

han kom aldrig.

så den ligger kvar på K&S

Edit: Såld!
 
Senast ändrad:

Chefen

Omega
DSC_0642.JPG

Spontanköpte en Ball Engineer ll ohio Moonphase. Det är min andra Ball och som vanligt väldigt välbyggd.
Sjysst klocka som nog ändå får gå vidare.. ligger snart ute på Chrono24 om någon är sugen.
 

carlium

Breitling
DSC_0642.JPG

Spontanköpte en Ball Engineer ll ohio Moonphase. Det är min andra Ball och som vanligt väldigt välbyggd.
Sjysst klocka som nog ändå får gå vidare.. ligger snart ute på Chrono24 om någon är sugen.
Jag funderar på en ball. Jag har mest kommit i kontakt med ball via enskilda annonser här och Teddy Baldasere som verkar tycka om dem. Vad anser du om case finish? Vad ska du lägga ut den för?
 

Goflorp

Cartier
Jag köpte Ball från Jura Watches 5 maj
  • klockan ankom i fel färg efter några dagar och med säkert 3-4 länkbitar saknades
  • meddelade att det var fel färg, men efter lite prat var vi överens
- Juli. de skickade "plåster" och jag behöll den gråa
  • efter att skeppningen gått iväg i Augusti (?) fastnade det hela i tullen
  • Returnerades till avsändaren
  • skickades om efter påstötningar från mig.
- hela tiden har jag vart den som ständigt påmint dem om mitt ärende!
  • alltihop skickades om och kom igenom tullen
  • jag får inbetalning på 78:- tack, hanterionmg och moms
  • de har kryssat i "gift" (gäller ej från företag) men satt värdet "1 pund"
3kr är moms på ett pund, 75:- importavgift

Löser ut paketet idag. tre länkbitar och ngn reklamblad för en firma jag inte känner igen.
Ibland heter de Jura, inbland CW Sellors, ibland WHamond .....broschyren från det sista...

Inget armband. INget som var värt 78:- i det paketet.

Så, sämsta bolaget ever, kommer aldrig göra affärer med dessa klåpare igen, nånsin.
 

Mersault

Omega
Jag köpte Ball från Jura Watches 5 maj
  • klockan ankom i fel färg efter några dagar och med säkert 3-4 länkbitar saknades
  • meddelade att det var fel färg, men efter lite prat var vi överens
- Juli. de skickade "plåster" och jag behöll den gråa
  • efter att skeppningen gått iväg i Augusti (?) fastnade det hela i tullen
  • Returnerades till avsändaren
  • skickades om efter påstötningar från mig.
- hela tiden har jag vart den som ständigt påmint dem om mitt ärende!
  • alltihop skickades om och kom igenom tullen
  • jag får inbetalning på 78:- tack, hanterionmg och moms
  • de har kryssat i "gift" (gäller ej från företag) men satt värdet "1 pund"
3kr är moms på ett pund, 75:- importavgift

Löser ut paketet idag. tre länkbitar och ngn reklamblad för en firma jag inte känner igen.
Ibland heter de Jura, inbland CW Sellors, ibland WHamond .....broschyren från det sista...

Inget armband. INget som var värt 78:- i det paketet.

Så, sämsta bolaget ever, kommer aldrig göra affärer med dessa klåpare igen, nånsin.
Lät inget vidare det där
 

Goflorp

Cartier
Rekommenderar ingen att göra affärer med Jura, nånsin.
De håller inte vad de lovar, de bryr sig väldigt lite, de heter tre olika företagsnamn.
 

Chillzz

Omega
Denna tråden har BALLat ur helt......

Har länge funderat på en BALL men det är allt för ofta jag ser deras klockor där titriumet har ”slocknat” på en eller flera tuber. Är det någon av er som har stött på detta?
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Denna tråden har BALLat ur helt......

Har länge funderat på en BALL men det är allt för ofta jag ser deras klockor där titriumet har ”slocknat” på en eller flera tuber. Är det någon av er som har stött på detta?
Hehe, lustigkurre 😉
Tycker nog att den avtagit lite på min, men den har alltid varit rätt nertonad på denna modell. Undra om de kan byta tuberna vid en service?
 
Topp