• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

hooods

Panerai
2-Faktor
Jag skulle ocksÄ behöva ta nÄgot extrahÄl, men har inte kommit mig för Ànnu. NÀr jag köpte mitt fanns det inne. De sa att kortare fanns att bestÀlla, men inte sjutton orkade jag vÀnta!
IMG_1109.JPG

IMG_1110.JPG
UngefÀr sÄ sÄg mitt ut innan. Stod ut i typ 15min innan jag gick och kortade. Nu sitter det perfekt tycker jag. Inte för hÄrt sÄ det blir svettigt, men den halkar heller inte runt.
 
  • Like
Reactions: TiE

Dixie

Audemars
2-Faktor
Vi kör vÀl lite bilder hÀr ocksÄ?
IMG_2643.JPG
IMG_2644.JPG



IMG_2646.JPG
IMG_2655.JPG

Hurricane Avenger 45, alltsÄ 45mm Breitlight.
Sjukt bra, jag saknar dock 24hrs i uppstÀllningen.


IMG_2666.JPG
IMG_2670.JPG
IMG_2675.JPG

Colt Skyracer - 45mm, Superkvarts, easy strap change. Årets sommarklocka. :)

IMG_2681.JPG
IMG_2682.JPG
IMG_2683.JPG
IMG_2684.JPG
IMG_2685.JPG
IMG_2686.JPG
IMG_2689.JPG
IMG_2691.JPG

B60, sjukt bra! Nytt inhouseverk med snyggare placering av subtavlorna. Löv it! BÄdar ju Àven för fler modeller med samma verk.


IMG_2692.JPG

JÀmför placeringen pÄ subdials. :heart:
HÀrligt mullig form pÄ boetten pÄ b60
 

Coromo

Omega
Har faktiskt övervÀgt det. SnÄl som man Àr skippade jag det nÀr jag köpte klockan. Vad gÄr viklÄs med gummi för hos AD? Vill jag ens veta... :nailbiting:

Jag tvekade lÀnge om hur jag skulle göra nÀr jag köpte mitt viklÄs, bestÀmde mig till slut eftersom att jag viste att jag hade Ängrat mig om jag inte köpte det.

Nej du vill inte veta vad det kostar ;) men mikrojusteringen Àr guld vÀrd, sÄ att bandet sitter helt perfekt och inte bara bra.
 
NÄn med ett chrono24 konto som skulle kunna göra mig en stor tjÀnst? Bara skicka en liten förfrÄgan pÄ en klocka och se vad svaret blir pÄ leveranstid. Har fÄtt vÀnta pÄ en klocka 7 veckor som han sa 20 dagar pÄ, vore intressant att se om han fortfarande skriver 20 dagar. Försten som svarar skickar jag ett pm till med lÀnk till klockan.
 

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Suck. Ropade hem ett Pro 2 till min Steelfish frÄn en stor sÀljare pÄ ebay i Tyskland. Det tog över en vecka innan det skickades nÄgot paket trots mÄnga pÄtryckningar frÄn min sida. Först nÀr jag hotade med att hÀva köpet via Paypal fick jag ett korrekt trackingnr efter att ha fÄtt flera felaktiga. Antagligen fanns inte lÀnken i lager hos sÀljaren och de försökte hÄlla mig pÄ halster.

Idag kommer slutligen paketet hem... Och det Àr givetvis fel lÀnk i paketet. :banghead: Suck! En pro 3 ref 169a istÀllet för Pro2 134a. Nu blir det retur sÄ fÄr jag hitta en lÀnk nÄn annanstans. Men antagligen kommer det inte gÄ smidigt att fÄ mina pengar heller.
 

Huvudverk

Cartier
2-Faktor
Suck. Ropade hem ett Pro 2 till min Steelfish frÄn en stor sÀljare pÄ ebay i Tyskland. Det tog över en vecka innan det skickades nÄgot paket trots mÄnga pÄtryckningar frÄn min sida. Först nÀr jag hotade med att hÀva köpet via Paypal fick jag ett korrekt trackingnr efter att ha fÄtt flera felaktiga. Antagligen fanns inte lÀnken i lager hos sÀljaren och de försökte hÄlla mig pÄ halster.

Idag kommer slutligen paketet hem... Och det Àr givetvis fel lÀnk i paketet. :banghead: Suck! En pro 3 ref 169a istÀllet för Pro2 134a. Nu blir det retur sÄ fÄr jag hitta en lÀnk nÄn annanstans. Men antagligen kommer det inte gÄ smidigt att fÄ mina pengar heller.
FruktansvÀrt drygt!
 

najkksorn

Cartier
Nu Àr man snart med Breitling igen dÄ!
En SuperOcean blev det för min del

NÄgon som har koll pÄ vad ett beg. gummi med viklÄs hÄller för kurs?
Samt vad jag kan sÀlja gummit som medföljer klockan för?

Vore ju smutt om det gick att fÄ ut iaf en grund för det vanliga gummit, för att sedan leta ett med viklÄs!
eller gÄr det att montera viklÄs pÄ befintligt gummi kanske, hmm?
 
  • Like
Reactions: PCB

Huvudverk

Cartier
2-Faktor
Nu Àr man snart med Breitling igen dÄ!
En SuperOcean blev det för min del

NÄgon som har koll pÄ vad ett beg. gummi med viklÄs hÄller för kurs?
Samt vad jag kan sÀlja gummit som medföljer klockan för?

Vore ju smutt om det gick att fÄ ut iaf en grund för det vanliga gummit, för att sedan leta ett med viklÄs!
eller gÄr det att montera viklÄs pÄ befintligt gummi kanske, hmm?
Jag köper gÀrna ditt gummi om det Àr 20mm!
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Suck. Ropade hem ett Pro 2 till min Steelfish frÄn en stor sÀljare pÄ ebay i Tyskland. Det tog över en vecka innan det skickades nÄgot paket trots mÄnga pÄtryckningar frÄn min sida. Först nÀr jag hotade med att hÀva köpet via Paypal fick jag ett korrekt trackingnr efter att ha fÄtt flera felaktiga. Antagligen fanns inte lÀnken i lager hos sÀljaren och de försökte hÄlla mig pÄ halster.

Idag kommer slutligen paketet hem... Och det Àr givetvis fel lÀnk i paketet. :banghead: Suck! En pro 3 ref 169a istÀllet för Pro2 134a. Nu blir det retur sÄ fÄr jag hitta en lÀnk nÄn annanstans. Men antagligen kommer det inte gÄ smidigt att fÄ mina pengar heller.
LÄter som l#x#sfr#und24? För stora för sitt eget bÀsta men har allt nÀstan. Har köpt mkt frÄn dem. Ibland fuckar de upp men brukar lösa det bra till slut.
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Nu Àr man snart med Breitling igen dÄ!
En SuperOcean blev det för min del

NÄgon som har koll pÄ vad ett beg. gummi med viklÄs hÄller för kurs?
Samt vad jag kan sÀlja gummit som medföljer klockan för?

Vore ju smutt om det gick att fÄ ut iaf en grund för det vanliga gummit, för att sedan leta ett med viklÄs!
eller gÄr det att montera viklÄs pÄ befintligt gummi kanske, hmm?
Nej det Àr olika gummi sÄ gÄr ej att ha pÄ viklÄs. Bra nÀstan nya gummi pÄ törnlÄs brukar ligga runt 900kr har jag för mig. PÄ viklÄs sÄ passeras vÀl 3k allt som oftast nÀr det Àr nytt (men "beg") eller nÀstan nytt
 

CptSlow

Rolex
2-Faktor
LÄter som l#x#sfr#und24? För stora för sitt eget bÀsta men har allt nÀstan. Har köpt mkt frÄn dem. Ibland fuckar de upp men brukar lösa det bra till slut.
Ha, huvudet pÄ spiken ang sÀljaren. Jo, rÀknar ocksÄ med att det löser sig och nÀr man har betalat med Paypal har man starkt skydd som köpare vilket Àr tryggt. Men det Àr tid och strul oavsett och det kÀnns helt onödigt. De frÄgade mig efter avslutad auktion vad det var för klocka och jag skrev exakt vad jag hade och vad jag behövde, men ÀndÄ strul.
 
Topp