• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella MALM tråden

Glad

Omega
Vårstädning i trädgården med Catalina
IMG_1409.jpeg
 

chezz81

Cartier
2-Faktor
Min första Malm ”på gång”.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Frogdivern fick hänga med till jobbet idag.

Är det någon som vet om de tre kronorna som finns på kronan klockorna i den första serie har försvunnit på den senaste varianten? När jag kikar på malm.se ser det ut som att de nya modellerna har ett ankare i stället.
20240410_145205.jpg
 

Gösta

Breitling
2-Faktor
Ny Frogdiver, 39 mm med Sellita SW200-1. Riktigt snäv, hade funkat bättre på min arm jämfört med originalet. Jag har dock lite svårt för att det står "Röjdykare"...


1712944080259.png
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Ny Frogdiver, 39 mm med Sellita SW200-1. Riktigt snäv, hade funkat bättre på min arm jämfört med originalet. Jag har dock lite svårt för att det står "Röjdykare"...


1712944080259.png
Håller med! Tycker den var riktigt schyst. Solid baksida? Hittar ingen bilder. 🧐

Tycker också det hade kunnat stå ”Frogdiver” istället. Röjdykare på tavlan tycker jag är förbehållet de personerna som är/har varit just det. Och det säger jag av respekt för Röjdykarna alltså 😊
 

Saint G

Breitling
2-Faktor
Ny Frogdiver, 39 mm med Sellita SW200-1. Riktigt snäv, hade funkat bättre på min arm jämfört med originalet. Jag har dock lite svårt för att det står "Röjdykare"...


1712944080259.png
Gillar looken på klockan, kan hålla med om ”röjdykare” är lite snävt.
Jag har aldrig hållit i en MALM, hur är kvalitets känslan? …frikostigt med 5 års garanti
 

Gösta

Breitling
2-Faktor
Gillar looken på klockan, kan hålla med om ”röjdykare” är lite snävt.
Jag har aldrig hållit i en MALM, hur är kvalitets känslan? …frikostigt med 5 års garanti

Jag har en Malm Air Wolf Viggen sedan lite drygt 1,5 år tillbaka och är väldigt nöjd med kvalitén, känns helt klart mer gedigen och "seriös" än tex min Hamilton Khaki Field. Har dock inga dyrare klockor att jämföra med, men allt har fungerat prima, och Malm har varit väldigt tillmötesgående gällande service och dylikt när jag behövt hjälp med min Ace Pilot-klocka.
 

Saint G

Breitling
2-Faktor
Jag har en Malm Air Wolf Viggen sedan lite drygt 1,5 år tillbaka och är väldigt nöjd med kvalitén, känns helt klart mer gedigen och "seriös" än tex min Hamilton Khaki Field. Har dock inga dyrare klockor att jämföra med, men allt har fungerat prima, och Malm har varit väldigt tillmötesgående gällande service och dylikt när jag behövt hjälp med min Ace Pilot-klocka.
Tack för svaret, låter bra…jag har tittat lite på Malm Viggen också särskilt nu när de har en med vit tavla till ett lockpris…men ska fundera vidare lite, finns för många klockor som lockar 🙈
 

Gösta

Breitling
2-Faktor
Håller med! Tycker den var riktigt schyst. Solid baksida? Hittar ingen bilder. 🧐

Tycker också det hade kunnat stå ”Frogdiver” istället. Röjdykare på tavlan tycker jag är förbehållet de personerna som är/har varit just det. Och det säger jag av respekt för Röjdykarna alltså 😊

Ja det känns "fel" på något vis. Jag har inga problem med att bära min Viggen trots att jag inte är pilot eller ens är intresserad av flygplan, men när det så tydligt står "Röjdykare" så tänker jag som du att det bör hållas till dem som faktiskt gjort sig förtjänta av titeln. Jag skulle dock aldrig se snett på någon som ignorerar det och köper ändå, så det är väl mest för ens egen skull...
 
Klickade hem min första Malm klocka förra veckan. Valet föll på en svart Dalton då jag är i behov av en Quartz,samt att det var ett bra pris.Någon annan som kör på Dalton och är nöjd?
 

Glad

Omega
Klickade hem min första Malm klocka förra veckan. Valet föll på en svart Dalton då jag är i behov av en Quartz,samt att det var ett bra pris.Någon annan som kör på Dalton och är nöjd?
Grattis till ett bra köp en stilren klocka. Jag är väldigt nöjd med mina malm klockor så välkommen till MALM träsket 😄
 
Topp