• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

Rholm

Cartier
image.jpeg

Kunde inte låta bli.....:)
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
God afton kamrater! Behöver lite rådgivning.
Ropade in detta renoveringsobjekt hos kaplan förra lördagen och har lite funderingar kring funktioner samt tips på vettig urmakare i Sthlm omr för framtida rep.
Det är en Heuer Monza, Cal ETA 2894-2 serie zd6547. Ref cr2111.fc6162 ,kronograf.
Övre tryckknapp för kronografen saknades/skadad.
Tack på förhand :)
image.jpeg
image.jpeg
Fick du tag i någon doktor?
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Testade nya Autavian härom dagen. Var orolig för två saker; storleken och polering.
Jag testade den både på läder och på länk. Konstigt nog funkade den mycket bättre på länken för mig. Klockan kändes mindre, badhornen gifte sig bättre med länken och man fick känslan att den hamnade närmare handleden. Höjden kändes helt okej, nästan lite förvånad. Visst 2-3 mm lägre vore trevligt men samtidigt är glasbaksidan kul att ha.

På lädret kändes klockan mest stor och klumpig. Det största problemet för mig var nästan hur blank den blev. Det matta lädret skapade kontrast mot allt polerat som verkligen gjorde att den lyser av poleringen. På länken blev allting så polerat att man i princip inte tänker på det på samma sätt, det blir mjukare övergångar.
Länken var för övrigt grymt bekväm


IMG_0421.JPG


Tavlan var också över förväntan. Man har lagom "patinerada" index utan att det blir för mycket fake-känsla:)

IMG_0422.JPG


Summan är en fantastiskt fin klocka på länken. Perfekt? Nej men Kan absolut vara spekulant på en. Tycker man gjort en väldigt fin reissue
Väldigt snygg, var du inne på Nymans eller...?
Missade nästan dina bilder, någon som vet varför två TAG-trådar?
 
IMG_0359.JPG
IMG_0360.JPG
Hur känner folket för dessa? Jag står och velar vilken man bör köra på... ge era + / - är ni snälla!

Tanken är att det ska vara en klocka jag bär med mig i alla lägen, tröttnar man på den silveriga tavlan mot den klassiska svarta tro?
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
IMG_0359.JPG
IMG_0360.JPG
Hur känner folket för dessa? Jag står och velar vilken man bör köra på... ge era + / - är ni snälla!

Tanken är att det ska vara en klocka jag bär med mig i alla lägen, tröttnar man på den silveriga tavlan mot den klassiska svarta tro?
Enkelt val endast den svarta finns att köpa i dagsläge.
Den vita/silver kommer som limited edition eventuellt i november.
 
C

Coach

Guest
IMG_0359.JPG
IMG_0360.JPG
Hur känner folket för dessa? Jag står och velar vilken man bör köra på... ge era + / - är ni snälla!

Tanken är att det ska vara en klocka jag bär med mig i alla lägen, tröttnar man på den silveriga tavlan mot den klassiska svarta tro?
Står också i valet och kvalet mellan dessa 2 kandidater. Har velat i en månad snart :eek: Gillar båda riktigt mycket.
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Grymt bekvämt! Och helklart ett fint komplement :)
Fick möjlighet att knipa ett (band + lås) i tag heuer boutiquen i Paris för 2k frågade en representant från tag heuer på krons om pris, han sa runt 4k.
Tål givetvis bad ;)
Låter ju bra :). Fick priset 3500kr av ad men kan nog pruta lite. Känns som ett ok pris med hänsyn till ockerpriserna som alla märken tar för band och viklås. Bygger låset och bandet mycket på höjden? Ser på bilden ut som bandstiften är böjda, stämmer det?
 
Topp