• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den ostekta tråden om Råbiff.

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Ja, det är sant. Bilden jag delade ovan är från en slaktbutik. Generellt sätt bara Svenskt Kött där + att dom maler själva. Känns rätt safe.

Ja utomlands är det ju mkt värre.
Marmorerat kött kan visa sig vara maskägg.
Går ju att köpa utländskt kött i svenska köttdiskar.

Tror t om svenskt ostekt fläsk anses vara rätt safe från trikiner.
 
  • Like
Reactions: FOQ

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Den största risken här hemma är att man får i sig lite för mycket e coli-bakterier, vilket kan bli lite jobbigt men för de flesta vuxna inte utgör någon fara. Ät på restauranger ni litar på, gör ni råbiff hemma så mal/hacka/riv själva och var noga med hygienen. Jag äter råbiff så ofta jag kan.

Dr Messerschmitt
 

Kalkyl

Panerai
2-Faktor
Kvällens förrätt serverades precis. Oxfile som hackats fint, dijonnaise med pepparrot samt smörstekt panko och lite parmesan. Damen och jag är nöjda :)
DA1F29FA-8626-4D55-A4FF-DE1F53E504ED.jpeg
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor

Reverso

Panerai
Åt råbiff till förrätt hos Bord 27 i Göteborg tidigare idag...bästa jag ätit hittills!

När ni besöker Göteborg, så utmanar jag er att hitta en mer prisvärd krog än Bord 27...kvalitet rakt igenom!

Kravkött, sojamajjo, krasse, picklade rödbetor, silverlök, potatistrassel och riven gravad rökt äggula

5/5

Nästa gång tar jag den till huvudrätt...

20211113_134056.jpg
 

Bilagor

  • 20211113_134101.jpg
    20211113_134101.jpg
    444.5 KB · Visningar: 12

SkrivbordsdykarEric

Cartier
2-Faktor
Näsby Slott(Täby)

Helt ok med en modern take, hängmörad biff, peppar emulsion, friterad kapris, picklade senapsfrön, melonrättika, gravad äggula, smörgåskrasse.

20220729_200147.jpg


Serverades som en förrätt till en magisk brödstekt abborre med kantareller, örtcrème, citrus, hasselnötter, blomkål, mangold.

20220729_210340.jpg
 

Bonumm

Panerai
Ehec varning.

Det som inte dödar det härdar!!
 
Topp