• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den smala tråden om ROLEX Yacht Master!

Scipio

Patek
2-Faktor
Ja det ser ju ut att bli en ny YM i guld i alla fall. Gult guld hade varit smörigt!
Gult guld var det som YM började med så det finns redan. Runt 1992 har jag för mig.
IMG_0567.JPG
 
Senast ändrad:

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Tack! Hur är det jämfört med en modern 40mm-Sub? 😅 Hört att den ska sitta lite nättare.

Förresten, finns det några män här som bär 37mm-varianten?

Jag måste ändå säga att min upplevelse helt skiljer sig från professorn här. Säger inte att han har fel bara att jag upplever YM40 som betydligt nättare än sub/gmt, tycker den bärs väldigt likt daytona.

Gällande 37an så har jag testat den ett par ggr och den är väldigt liten. Om sub är en stor 40mm så skulle jag säga att YM är en tts 40mm och 37an är en liten 37a.

Låter verkligen som du ska försöka prova Mao 😊

Vet inte om det tillför så mycket men hör är TT YM40 och 126710 på samma handled i ungefär samma vinkel. (I bakgrunden ligger 37an)

872FADC6-C9FC-4112-B053-0F41FA1DC7DC.jpeg
95A75262-FE30-4C1E-937A-B7ABD9E402B9.jpeg
 
Senast ändrad:
Tack! Hur är det jämfört med en modern 40mm-Sub? 😅 Hört att den ska sitta lite nättare.

Förresten, finns det några män här som bär 37mm-varianten?
Har YM Rhodium som gral klocka och har provat både 40 och 37. Tycker personligen att 37an sitter bättre på min handled. Är dock väldigt förtjust i mindre klockor. Har en 36mm Datejust som jag tror bidrar till förkärleken till mindre klockor. Tycker alltid jag tröttnat på 40mm och större klockor. Men jag äger ingen YM ännu så detta är baserat på att prova 37an i butik och 40mm hos vänner. 40 sitter absolut inte dåligt. Den bärs mindre än i stort sett alla andra 40mm jag provat men jag föredrar nog 37!
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Jag måste ändå säga att min upplevelse helt skiljer sig från professorn här. Säger inte att han har fel bara att jag upplever YM40 som betydligt nättare än sub/gmt, tycker den bärs väldigt likt daytona.

Gällande 37an så har jag testat den ett par ggr och den är väldigt liten. Om sub är en stor 40mm så skulle jag säga att YM är en tts 40mm och 37an är en liten 37a.

Låter verkligen som du ska försöka prova Mao 😊

Vet inte om det tillför så mycket men hör är TT YM40 och 126710 på samma handled i ungefär samma vinkel. (I bakgrunden ligger 37an)

872FADC6-C9FC-4112-B053-0F41FA1DC7DC.jpeg
95A75262-FE30-4C1E-937A-B7ABD9E402B9.jpeg
Kanske jag som var otydlig, men syftade (precis som du) just på att YM är nättare än Sub. ;)

Är det på något sätt ”fel” att välja 37:an, om den sitter bättre? 😅
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Kanske jag som var otydlig, men syftade (precis som du) just på att YM är nättare än Sub. ;)

Är det på något sätt ”fel” att välja 37:an, om den sitter bättre? 😅

Absolut inte! Whatever floats your boat.
Det är ju du som ska vara nöjd, ingen annan.

Jag har drygt 18.5 om jag minns rätt så jag är väl inte rätt person att ha en åsikt om 37mm eg
 
  • Like
Reactions: PJZ

PJZ

Cartier
Efter att ha sett @Professor S sexiga bild på hans RG YM vid aktern av hans feta båt (yacht), satt jag och funderade om inte RG är den bästa varianten av dem alla?

Vad tycker ni? Battle of the ädelmetall YM's can begin. Låt hatet, tankarna och kärleken till dessa urvek flöda. (SS varianterna går bort här då jag är inne på just ädelmetall)

Personligen tycker jag RG på OF gifter sig riktigt bra med den svarta bezeln. Intressant blir hur YG kommer bli... WG känns lite för plain-jane för mig ÄVEN fast den fortfarande är riktigt bra. För mig är RG första handsvalet (just nu i allafall).

1649270927978.png
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Efter att ha sett @Professor S sexiga bild på hans RG YM vid aktern av hans feta båt (yacht), satt jag och funderade om inte RG är den bästa varianten av dem alla?

Vad tycker ni? Battle of the ädelmetall YM's can begin. Låt hatet, tankarna och kärleken till dessa urvek flöda. (SS varianterna går bort här då jag är inne på just ädelmetall)

Personligen tycker jag RG på OF gifter sig riktigt bra med den svarta bezeln. Intressant blir hur YG kommer bli... WG känns lite för plain-jane för mig ÄVEN fast den fortfarande är riktigt bra. För mig är RG första handsvalet (just nu i allafall).

1649270927978.png

Helt enig! Om det ska vara ädelmetall så är RG absolut oslagbar. Skulle det finnas en WG 40mm på OF så hade det kunnat bli en ärlig fight men i nuläget vinner RG överlägset imo.
 

Professor S

Panerai
2-Faktor
Efter att ha sett @Professor S sexiga bild på hans RG YM vid aktern av hans feta båt (yacht), satt jag och funderade om inte RG är den bästa varianten av dem alla?

Vad tycker ni? Battle of the ädelmetall YM's can begin. Låt hatet, tankarna och kärleken till dessa urvek flöda. (SS varianterna går bort här då jag är inne på just ädelmetall)

Personligen tycker jag RG på OF gifter sig riktigt bra med den svarta bezeln. Intressant blir hur YG kommer bli... WG känns lite för plain-jane för mig ÄVEN fast den fortfarande är riktigt bra. För mig är RG första handsvalet (just nu i allafall).

1649270927978.png

Helt enig! Om det ska vara ädelmetall så är RG absolut oslagbar. Skulle det finnas en WG 40mm på OF så hade det kunnat bli en ärlig fight men i nuläget vinner RG överlägset imo.
Kanske något otippat men även jag föredrar roseguld. Är väldigt obekväm i gulguld och vitguld har jag aldrig begripit.
 
  • Like
Reactions: PJZ

PE76

Cartier
2-Faktor
Efter att ha sett @Professor S sexiga bild på hans RG YM vid aktern av hans feta båt (yacht), satt jag och funderade om inte RG är den bästa varianten av dem alla?

Vad tycker ni? Battle of the ädelmetall YM's can begin. Låt hatet, tankarna och kärleken till dessa urvek flöda. (SS varianterna går bort här då jag är inne på just ädelmetall)

Personligen tycker jag RG på OF gifter sig riktigt bra med den svarta bezeln. Intressant blir hur YG kommer bli... WG känns lite för plain-jane för mig ÄVEN fast den fortfarande är riktigt bra. För mig är RG första handsvalet (just nu i allafall).

1649270927978.png
Testade WG för en månad sedan och jag tyckte den var riktigt vass, på bild gör den sig i mitt tycke inte alls lika bra som när man har den på handleden. Skulle vara väldigt intressant att se alternativ nr 4, samma vitguldare men med Falcon Eye tavlan. :)
 

Snilleblixt

Breitling
Hej alla, lite ny här. Vet inte om jag skriver i rätt tråd. Grattis till er alla som har en YM på er handled :D

Är det någon som har koll på väntetiden på en YM 40mm (126622) Rhodium tavlan? Beställde i början av sep, då sa min AD att det var ca 6 mån väntetid. Ringde i förra veckan för att checka status, dem svarade ungefär 2 år om man skulle beställa idag. När kan jag förvänta mig att få lägga vantarna på denna skönhet tror ni?
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Hej alla, lite ny här. Vet inte om jag skriver i rätt tråd. Grattis till er alla som har en YM på er handled :D

Är det någon som har koll på väntetiden på en YM 40mm (126622) Rhodium tavlan? Beställde i början av sep, då sa min AD att det var ca 6 mån väntetid. Ringde i förra veckan för att checka status, dem svarade ungefär 2 år om man skulle beställa idag. När kan jag förvänta mig att få lägga vantarna på denna skönhet tror ni?
Gå in till ADn och fråga igen.
 

hellbit

Cartier
Grattis! Vad tycker du om denna jämfört med din 116655?
Jag väntar på en 126622 Slate själv som jag hoppas kommer nu snart, men har långe varit sugen på en i rose så funderar på om jag ska beställa den också.
Tack! Den är mycket trevlig och jag är supernöjd. Skulle gärna behållt Rosén också men valde att vikta ned. Att beställa fungerar inte för mig, har försökt i 4 olika länder och de vägrar sätta upp på lista och när jag frågade AD i Cannes förra veckan ifall de har någon klocka oavsett modell hemma modell så sa dem " No not a chance in the next year" då pratar vi alltså även "för kvinnor"
 
Topp