• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den smala tråden om ROLEX Yacht Master!

QPE

Breitling
se nedan

Tack, tyvärr är det varken min fru, hennes skjorta eller klocka. Det är ett reklamkort från Rolex.

Vi hade nog kunnat prestera något liknande om min fru gått med på att ha en Rolex, då hade jag köpt en så'n där YM till henne. Nu fick det bli en Omega AT då hon som sagt vägrade Rolex pga riskerna det innebär att ha en Rolex i Jante-sverige, och då tänker jag inte på stöldrisken. Hon vägrade Rolex av samma anledning som andra, inklusive delvis mig själv, gillar märket. Alla vet hur dyra de är :).

Synd att de slutat tillverka dem, även om det inte gör så mycket, för om det blir köp i framtiden, hade det ändå blivit en begagnad. Med en sån här volymmodell, relativt sett, kommer det nog alltid gå att hitta en i fint skick till rimligt pris. Fördelen, och nackdelen, med damklockor är att de faller mer i pris än herrklockor, och därmed ofta är billigare beg.
Ja, tyvärr! Även om jag inte bryr mig så mycket om vad andra tycker då jag även använder mycket smycken till vardags men stöldsrisken är ju alltid konstant. :) Var faktiskt och kikade på en Ladies YM igår och den var otroligt fin må jag säga! Men en Omega AT är inte fy skam heller faktiskt ;)

Ja skall du mot förmodan köpa en sådan YM senare så är det definitivt begagnat som gäller! Vet ej hur priserna kommer va på dem om några år pga att dem inte producerar dem längre men jag tror inte dem lär sticka iväg för mycket i pris. Dem ligger väl mellan 36-40k i bra skick :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Vi slänger in en bild i denna verkligen smala tråd, förtjänar mer uppmärksamhet då Yacht Master är väldigt trevliga klockor!

img_1176-jpg.580693
 

Japocc

Omega
Jag provade den nya YM 'Rolesium' 37mm häromveckan och måste säga att jag blev riktigt imponerad. Den mörka tavlan med den kontrasterande turkosa sekundvisaren gör mig alldeles varm i magen. Jag har länge varit tveksam till platinaringen (jmfr med svart eller guldfärgad) men måste säga att ju mer jag tittar på den desto bättre funkar det. Sen så är det ju den eviga frågan - är 37 för liten? Bör man köra på 40 ist??... :sorry:
IMG_0658.JPG
 

Halle81

Omega
2-Faktor
Jag provade den nya YM 'Rolesium' 37mm häromveckan och måste säga att jag blev riktigt imponerad. Den mörka tavlan med den kontrasterande turkosa sekundvisaren gör mig alldeles varm i magen. Jag har länge varit tveksam till platinaringen (jmfr med svart eller guldfärgad) men måste säga att ju mer jag tittar på den desto bättre funkar det. Sen så är det ju den eviga frågan - är 37 för liten? Bör man köra på 40 ist??... :sorry:
IMG_0658.JPG

För mig personligen funkar inte 36mm trots att jag har smala handleder.
Det är bara en smaksak helt enkelt.
 

Japocc

Omega
För mig personligen funkar inte 36mm trots att jag har smala handleder.
Det är bara en smaksak helt enkelt.

Ja det är det eviga frågan kring klock-storlekar... Även om jag gillar talesättet att 'det finns inga för små klockor, bara för stora', så är det ju viktigt att man känner sig bekväm med storleken. Tror nog att en 40mm YM skulle sitta bättre. Måste bara hitta en som jag kan prova..
 

Ruben

Rolex
Jag provade den nya YM 'Rolesium' 37mm häromveckan och måste säga att jag blev riktigt imponerad. Den mörka tavlan med den kontrasterande turkosa sekundvisaren gör mig alldeles varm i magen. Jag har länge varit tveksam till platinaringen (jmfr med svart eller guldfärgad) men måste säga att ju mer jag tittar på den desto bättre funkar det. Sen så är det ju den eviga frågan - är 37 för liten? Bör man köra på 40 ist??... :sorry:
IMG_0658.JPG
40mm.
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Kul med en tråd om YM! Det är en av mina favoriter, den detalj jag uppskattar mest är den röda sekundvisaren mot den blå tavlan. Läckert :D

Jag köpte min för ca 8 månader sen, då med platinatavla.
image.jpeg


Tanken var från början att byta till blå tavla, så efter ett par månader blev det ett besök hos Bergströms.
image.jpeg


Såhär ser det ut när Yacht Mastern vilar på hyllan i sovrummet :D
image.jpeg
grymt snygg, blir min nasta..
 
D

Deleted member 11690

Guest
Fan också, nu vart man ju sugen på en yacht master ! Hur är tillgången hos ad i Sverige om man vill klämma lite? :)
 
Topp