• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den som spar man har

P-A

Sir Spamalot
jag håller på och sparar ihop till min första "riktiga" klocka och har länge spanat mot rolexträsket men med att tiden går så öppnas mina ögon mer och mer för panerai. Vet dock inte vilken som man ska satsa mot och är inte heller helt insatt i vilken prisklass de brukar ligga i. men vill ju inte behöva spara ihop i evigheter direkt...
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Den som spar man har

Lycka till! Berätta gärna hur Du gör, för själv klarade jag att spara i exakt en månad... :)
 

P-A

Sir Spamalot
Jag öppnade ett eget konto för klockan och hoppas på att man kan hålla sig från att ta av pengarna.
om det skulle krisa så har man inte så mycket till val men det borde det väl ändå inte :)

För 5år sedan så skulle jag spara tills att jag fyllde 30, men jag fyller 30 i år och har inte något kapital så det är ju inte det enklaste :)
 
V

Viggen

Guest
Ah, detta känner jag igen. Jag önskar dig lycka till och hoppas att det kommer att lösa sig. Ett sätt att öka möjligheterna, är att sälja av onödiga prylar man inte använder och lägga de kontanerna till klockspararkontot. Villket jag själv jobbar på just nu. :)
 

P-A

Sir Spamalot
Min önskan vore ju att jag bara hade behövt att spara i en månad för att komma upp i önskat belopp.
Men det krävs nog lite mer tur på lotto för det :)
 

P-A

Sir Spamalot
En PAM 090 är iaf något av ett riktmärke för mig just nu...

@masterkiller
vad säger du om den?
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
P-A skrev:
En PAM 090 är iaf något av ett riktmärke för mig just nu...

@masterkiller
vad säger du om den?

Ta hellre en med sandwich tavla, som t'ex 111, 112, 176, 177 etc. Snyggare tycker jag.
Dock är de svåra att få tag på. Ringde Nymans UR förra veckan. Tydligen är det mellan 6-12 månaders kö/väntetid på dom där modeller..
 

P-A

Sir Spamalot
Vad menas eg med sandwichdial?

Jag gillar själva designen på just 090 men man kan ju alltid ändra sig, men så handlar det ju även om pris. jag betalar helst inte 10´mer än vad man tänkt sig.
 

P-A

Sir Spamalot
sen så blir det ju Beg då priset ser finare ut på dem... men men
Ska kolla med en som jag känner som har en panerai vad det är för modell så kan man testa den lite.
 
Topp