• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Cartier Tank-passaround-tråden!

Roffe

Panerai
2-Faktor
Skulle ju vara roligt om det skrevs ut i tråden vem som vinner. Så alla ser att det är jag som tog hem den liksom :)
 

Rivalen

Rolex
Jag vet inte om jag är passaround 1 eller 2, men klockan är nu på väg till @marer

@JaTack Kan vi få en beskrivning av hur dragningen går till och hur deltagarna fått/får sitt lottnummer?
 

marer

Cartier
Tank#1 har nu nått Luleå och sista man i kedjan. Jag har i 19 veckor jobbat på markeringen runt handleden för att likt en verktygstavla välkomna klockan till rätt plats.
Återkommer med fler bilder och reflektioner under veckan.
image.jpeg
 
Senast ändrad:

Rivalen

Rolex
Ett dygn för Post Nord Värde mellan Stockholm - Luleå. Inte så illa.

Notera Cartier i Vet på VII markeringen
 

marer

Cartier
Är kanske bortskämd med Omegas viklås men Tankens är ingen höjdare. Det bli mycket band som bara ligger dubbelvikt och ger utstickande flärpar. Sen är öppning och stängning en liten procedur i sig innan man får till den rätta knycken. Hade gärna sett mer kvalité både på låset och bandet.
Dock klickar låset bra och det känns inte som att det kan gå upp av misstag vid användning.
image.jpeg
 

Camo00

Patek
Är kanske bortskämd med Omegas viklås men Tankens är ingen höjdare. Det bli mycket band som bara ligger dubbelvikt och ger utstickande flärpar. Sen är öppning och stängning en liten procedur i sig innan man får till den rätta knycken. Hade gärna sett mer kvalité både på låset och bandet.
Dock klickar låset bra och det känns inte som att det kan gå upp av misstag vid användning.
image.jpeg
Håller med, även om öppna och stänga inte vållade mig några problem... Men konstruktionen och de lösa flärparna känns inte riktigt high-end...
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Är kanske bortskämd med Omegas viklås men Tankens är ingen höjdare. Det bli mycket band som bara ligger dubbelvikt och ger utstickande flärpar. Sen är öppning och stängning en liten procedur i sig innan man får till den rätta knycken. Hade gärna sett mer kvalité både på låset och bandet.
Dock klickar låset bra och det känns inte som att det kan gå upp av misstag vid användning.
image.jpeg
Jag upplevde inte att man kunde bryta upp lået av misstag. Har du klickat i det ordentligt?
 

Rivalen

Rolex
När min fru och jag skulle alternera funkade det perfekt. Lätt att ändra storlek. Men tekniskt mer praktiskt än elegant - håller med.
 

Kiddy

Panerai
2-Faktor
Det tog mig ca 50min att läsa genom hela tråden. Tack för en bra läsning och grymma bilder :D
 

marer

Cartier
Eftersom klockan kanske inte används dagligen är det ganska skönt med en kvarts. Det är bara slänga på den på armen även fast den legat i lådan några dagar, utan att man måste ställa om tiden för att gångreserven tagit slut. Avsaknaden av en hackande sekundvisare gör att den inte avslöjas som kvarts vid första anblick heller. Dock saknar jag det tickande ljudet som i min mening gör mekaniska klockor mer levande.
 
Topp