• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora förälder- och barntråden

Brûlot

Omega
2-Faktor
Min 6 åring börjar bli näsvis.
Frågade på en söndag om han fick äta lördagsgodis, vilket jag sa nej till.

- Vad taskig du är din gamla gubbe!

Är sexåringar såna? Trodde sånt kom när de uppnått tonåren eller strax innan. 😬
Så skönt att läsa. Lillfimpen(4) sa i veckan när vi skulle gå till förskolan:
-pappa du är pensionär
Jag svarade- nej gubben, jag är inte pensionär.
Lillfimpen svarade: men du ser ut som en pensionär.
- tack så mycket…
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Så skönt att läsa. Lillfimpen(4) sa i veckan när vi skulle gå till förskolan:
-pappa du är pensionär
Jag svarade- nej gubben, jag är inte pensionär.
Lillfimpen svarade: men du ser ut som en pensionär.
- tack så mycket…

Såna kommentarer från ens avkomma livar upp 😅

Min unge frågade mig häromdagen om jag fått en sjukdom som gör att man glömmer mycket. 😁
 

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Någon med erfarenhet av vagn till tre ungar samtidigt? Har sett några lösningar men inget som passar oss. Vi får vår nr.4 om ett par veckor och då kommer det bli tight i vagnen som vi har nu (nån jävla dubbelvagn från bugaboo). Det är mindre än ett år mellan 2:an och 3:an som kom 30 sept 2020 och 17 sept 2021 2 och 3-åringarna kan och vill ju gå själva men klarar begränsade sträckor och sover ofta ”middag” i vagnen. Den nya ungen kommer ju att behöva ha en liggdel i början. Känns som en knepig nöt att knäcka detta. I varje fall när det blir höst och vinter.
 

Golle_std

Rolex
2-Faktor
Någon med erfarenhet av vagn till tre ungar samtidigt? Har sett några lösningar men inget som passar oss. Vi får vår nr.4 om ett par veckor och då kommer det bli tight i vagnen som vi har nu (nån jävla dubbelvagn från bugaboo). Det är mindre än ett år mellan 2:an och 3:an som kom 30 sept 2020 och 17 sept 2021 2 och 3-åringarna kan och vill ju gå själva men klarar begränsade sträckor och sover ofta ”middag” i vagnen. Den nya ungen kommer ju att behöva ha en liggdel i början. Känns som en knepig nöt att knäcka detta. I varje fall när det blir höst och vinter.
Det enda jag kan tänka mig som är en ” smidig” lösning är ståbräda.
Nu är det ju väldigt individuellt gällande middagssovning men det kanske inte är så lång period kvar av just det?
 

exiplex

Omega
Nån som kikat i den? Är själv inte där än. Farsan har dock lärt mig att, så gott det går, vara redo. Å vem vet? Det kanske är nästa som är sista.
 

Bilagor

  • PXL_20230703_185613056.jpg
    PXL_20230703_185613056.jpg
    575.7 KB · Visningar: 7
Senast ändrad:

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Det enda jag kan tänka mig som är en ” smidig” lösning är ståbräda.
Nu är det ju väldigt individuellt gällande middagssovning men det kanske inte är så lång period kvar av just det?
Nej, middagssovandet är på avtagande när det gäller hon som ska fylla 3 i alla fall. Jag har också tänkt på ståbräda men det är inte helt hundra när jag testade med vagnen som vi har nu. Har funderat på att skaffa typ en sån där kärra som man kopplar bakom cykeln.
 

MAGNETO

Omega
Nån som kikat i den? Är själv inte där än. Farsan har dock lärt mig att, så gott det går, att vara redo. Å vem vet? Det kanske är nästa som är sista.

Jag och frun väntar vårt första barn i september. Har läst ett par sådana böcker nu inför bf och tyckte den var läsvärd. Lättsam men ändå informativ. Går snabbt att plöja!
 

exiplex

Omega
Hade en superfin från mammas perspektiv*. Alltså det var mest en samling intervjuer med kvinnor kring deras rädslor å så. Ska leta rätt! Tack för svar.

*Som med barn å allt, kommunikation. Å med kött på benen å... Läshuvud för erfarenheter? Då kan man odla empati å faktiskt, börja, de som betyder någo för en. Se dem - i alla fall.
 
Topp