• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Bra start på februari! Lite sömn ger bättre bilder på morgondagen
image.jpg
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Årets andra månad inleds med klocka #2 á 2015.
Dags för lite nytänkande! Letade efter tillverkare vilken från jag aldrig burit en klocka och kikade runt bland klockor jag tidigare aldrig tittat åt. Inklusionskriterier sattes och kvar fanns Sinn, Nomos och Cartier. Då var det bara att hitta klockan!

Guld och stål, polerat och borstat, stiligt och modernt.
Resultatet blev Cartier Santos Galbee

image.jpg
image.jpg
image.jpg


Svärdformade blånerade visare i stål, svarta romerska siffror, markörer runt den inre kanten och en liten men ändå märkbar datumvisare vid sex. Reflexbehandlat safirglas så att du aldrig missar de blå visarna som tickar till ett batteridrivet kaliber 687.

Nästa blir att byta till ett svart, tunt läderband!
Det var allt från mig :)
 

mjian

Omega
Årets andra månad inleds med klocka #2 á 2015.
Dags för lite nytänkande! Letade efter tillverkare vilken från jag aldrig burit en klocka och kikade runt bland klockor jag tidigare aldrig tittat åt. Inklusionskriterier sattes och kvar fanns Sinn, Nomos och Cartier. Då var det bara att hitta klockan!

Guld och stål, polerat och borstat, stiligt och modernt.
Resultatet blev Cartier Santos Galbee


Svärdformade blånerade visare i stål, svarta romerska siffror, markörer runt den inre kanten, och en liten men ändå märkbar datumvisare vid sex. Reflexbehandlat safirglas så att du aldrig missar de blå visarna som tickar till ett batteridrivet kaliber 687.

Nästa blir att byta till ett svart, tunt läderband!
Det var allt från mig :)

Va? Inga bilder?
 

Wenger

Omega
Då så. Nu var det öppnat och klart!

DSC_0273 (1).JPG


DSC_0274 (1).JPG


DSC_0273 (1).JPG
DSC_0274 (1).JPG



DSC_0275 (1).JPG


Det närmar sig...

DSC_0276 (1).JPG


DSC_0278 (1).JPG


Corniche Heritage 40!

DSC_0279 (1).JPG


DSC_0281 (1).JPG


Här var då klockan! Kanske lite dåliga bilder... I alla fall blev det en Corniche Heritage 40. Kanske inte så spännande, det håller jag med om. Quartz till trots så är designen oerhört stilren tycker jag och i väntan på att jag hittar någon riktig automatisk dykare så får den här duga som ett budgetalternativ :)

Klockan som ännu inte blivit köpt är nu närmast en Tudor Pelagos men det kan nog ändras några gånger till...;)
 
Då så. Nu var det öppnat och klart!

DSC_0273 (1).JPG


DSC_0274 (1).JPG


DSC_0273 (1).JPG
DSC_0274 (1).JPG



DSC_0275 (1).JPG


Det närmar sig...

DSC_0276 (1).JPG


DSC_0278 (1).JPG


Corniche Heritage 40!

DSC_0279 (1).JPG


DSC_0281 (1).JPG


Här var då klockan! Kanske lite dåliga bilder... I alla fall blev det en Corniche Heritage 40. Kanske inte så spännande, det håller jag med om. Quartz till trots så är designen oerhört stilren tycker jag och i väntan på att jag hittar någon riktig automatisk dykare så får den här duga som ett budgetalternativ :)

Klockan som ännu inte blivit köpt är nu närmast en Tudor Pelagos men det kan nog ändras några gånger till...;)

Den där va riktigt skarp! skit i kvarts, de e fina att ha också:)
 

Wenger

Omega
Nu slår jag på stora trumman. Köpte ju en tillfällig budgetvariant igår i väntan på att hitta den perfekta keepern. Utlovade en framtida unboxing också. Idag gick jag in på Krons Ur för att titta runt och vad händer, jo jag kommer ut med en ny skönhet :)

Fortsättning följer ikväll!
 

oscarabc

Omega
Idag var det min tur att få inte bara ett utan två paket! :)

image.jpg


Och om man öppnade lite så låg det något välskyddat där inne...

image.jpg


Ett styck skx007 och lite straps! :)
image.jpg


Och i det andra paketet väntade lite mer straps från singular, så man har lite valmöjligheter hehe
image.jpg


Och wristshot! Trodde den skulle kännas större på mina 17cm men det är bara kärlek den utstrålar :)
image.jpg


Så tack till F1zbo (vet inte hur man taggar nick..) för en snabb och enkel affär! :)
 

closetplayer

Rolex
2-Faktor
Hade faktiskt nästan bestämt mig för en annan modell av Rolex..
Efter att ha läst pleximannen´s utmärkta recension ett tiotal gånger, så stegrades intresset..
Hade aldrig sett denna modell annat än på bild..
Mailade ett antal Svenska AD..
Fick svar I Måndags, av Bergströms Ur att de hade ett ex i butiken..
Bestämde mig för att åka dit för att kika och klämma..
Love at first sight..Grym..Satt som en smäck..Riktigt rå med stål och svart urtavla, i all sin enkelhet..
Hur slutade detta förutsättningslösa besök..Med ett köp..
Jag är UR-nöjd med denna skönhet:)

IMG_1441.jpg
IMG_1442.jpg
 

closetplayer

Rolex
2-Faktor
Hade faktiskt nästan bestämt mig för en annan modell av Rolex..
Efter att ha läst pleximannen´s utmärkta recension ett tiotal gånger, så stegrades intresset..
Hade aldrig sett denna modell annat än på bild..
Mailade ett antal Svenska AD..
Fick svar I Måndags, av Bergströms Ur att de hade ett ex i butiken..
Bestämde mig för att åka dit för att kika och klämma..
Love at first sight..Grym..Satt som en smäck..Riktigt rå med stål och svart urtavla, i all sin enkelhet..
Hur slutade detta förutsättningslösa besök..Med ett köp..
Jag är UR-nöjd med denna skönhet:)

IMG_1441.jpg
IMG_1442.jpg

Tack så mycket pleximannen för att du ändrade mitt köp till det bättre:)
 
Topp