• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Donkii

Boushh
2-Faktor
Grymt!
Är bratten nått o ha?

De är riktigt trevliga faktiskt, bärs otroligt lätt, väger strax under 40g.. Nackdelen som är med dessa tycker jag är att de är så tunna att kronan hamnar väldigt nära handleden/handen så den vill gärna göra sig påmind på ovansidan av handen. Men annars tycker jag nog att det är mycket klocka för pengarna, kul med mycket funktioner och att man styr allt via kronan.
 
  • Like
Reactions: par

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Ahh, bittert! Jag körde Chrono24 och det funkade riktigt bra. Hoppas du hittar en snarast. :)


Har inte vågat pröva Chrono24 ännu. Men de gick fort, hittade en i butik idag och slog till! 05:a, fullset, underbar påbörjad fade på index! :pompus:

image2-3.JPG
 

Kondoren

Omega
Min första och enda flip!?

Ja, då är bytet äntligen gjort! Som ett resultat av min 50-årskris beslöt jag mig för att faktiskt göra slag i en del olika saker i mitt liv, som t.ex. min nyfikenhet på att äga en Rolex. Jag köpte en Datejust med svart indexurtavla och vitguldsring på Oysterlänk, som jag verkligen trodde skulle passa mig bra.

Den var stilig, men den var och blev liksom aldrig jag.

DSC08241.JPG


Det var högst irriterande och besvärande att gradvis inse att jag faktiskt hade köpt "fel" Rolex.:depressed::banghead::mad:

Efter köpet ställdes i stället siktet snabbt in på en Submariner TT med svart urtavla. Större, mer uppseendeväckande, mer sportig, mer värme i den genom guldet, mer lyxigare känsla, mer manligare, bättre passande med min giftermålsring i guld – och helt enkelt mer passande mig.

Nu är bytet gjort. Datejusten är borta och Submarinern är inhandlad. Jag har gjort om, och gjort rätt.

Submarinern var helt klart ett bättre val. Min kärlek till den och respekten för den är mycket djupare!;)

Den sitter helt naturligt på handleden, trots sin tyngd, och storleken känns helt ok, trots mina endast 16 cm handled, och känslan till min vardagsklädsel i form av kavajer/kostymer känns helt ok, trots klockans sportlook.:D

Avvikelsen har de första fyra dygnen sammanlagt varit endast: -1 sekund. Vilket känns fantastiskt bra.

Jag vill rikta ett speciellt tack till Snoozarn som den 1 maj lät mig prova hans Submariner i stål, för att jag skulle kunna känna hur den verkligen satt på handleden. Det var då som det slutgiltiga beslutet togs.

Men samtidigt som jag är supernöjd med klockan på ett helt annat sätt än Datejusten, så har jag sakta insett att den perfekta klockan inte existerar. Något som för många här på Klocksnack sedan länge varit en självklarhet.:facepalm:

Så det finns nog utrymme för en Datejust vintage i guld med läderarmband, en day-date vintage i guld på presidentlänk och kanske en Submariner i helguld. Ja, just ja... Det var det där med pengar också... Ja, det kanske är bäst att köra på en klocka i taget. Och det finns trots allt goda utsikter att denna klocka kommer att bli en keeper.:cigar: :woot:

Jag har hört sägas att man som variation även kan montera av armbandslänken på sexsiffriga Submariners och köra med andra armband som gummi, läder och nato. Om det är riktigt är det någon som har en idé om vad som skulle kunna passa till en TT Submariner.

Här kommer några bilder på inköpet.

DSC08501.JPG


DSC08530.JPG

DSC08526.JPG


DSC08492.JPG


DSC08549.JPG
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Snyggt Kondoren! Jag har alltid velat se en TT med ändlänkar och länk plus clasp från en vanlig stålis. Tror det skulle vara sjukt snyggt men detaljerna på kronan och bezeln från TT.

Billigare kläder är väl gummi från RubberB jag kan tänka mig skulle passa snyggt. :)
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
H
Min första och enda flip!?

Ja, då är bytet äntligen gjort! Som ett resultat av min 50-årskris beslöt jag mig för att faktiskt göra slag i en del olika saker i mitt liv, som t.ex. min nyfikenhet på att äga en Rolex. Jag köpte en Datejust med svart indexurtavla och vitguldsring på Oysterlänk, som jag verkligen trodde skulle passa mig bra.

Den var stilig, men den var och blev liksom aldrig jag.

DSC08241.JPG


Det var högst irriterande och besvärande att gradvis inse att jag faktiskt hade köpt "fel" Rolex.:depressed::banghead::mad:

Efter köpet ställdes i stället siktet snabbt in på en Submariner TT med svart urtavla. Större, mer uppseendeväckande, mer sportig, mer värme i den genom guldet, mer lyxigare känsla, mer manligare, bättre passande med min giftermålsring i guld – och helt enkelt mer passande mig.

Nu är bytet gjort. Datejusten är borta och Submarinern är inhandlad. Jag har gjort om, och gjort rätt.

Submarinern var helt klart ett bättre val. Min kärlek till den och respekten för den är mycket djupare!;)

Den sitter helt naturligt på handleden, trots sin tyngd, och storleken känns helt ok, trots mina endast 16 cm handled, och känslan till min vardagsklädsel i form av kavajer/kostymer känns helt ok, trots klockans sportlook.:D

Avvikelsen har de första fyra dygnen sammanlagt varit endast: -1 sekund. Vilket känns fantastiskt bra.

Jag vill rikta ett speciellt tack till Snoozarn som den 1 maj lät mig prova hans Submariner i stål, för att jag skulle kunna känna hur den verkligen satt på handleden. Det var då som det slutgiltiga beslutet togs.

Men samtidigt som jag är supernöjd med klockan på ett helt annat sätt än Datejusten, så har jag sakta insett att den perfekta klockan inte existerar. Något som för många här på Klocksnack sedan länge varit en självklarhet.:facepalm:

Så det finns nog utrymme för en Datejust vintage i guld med läderarmband, en day-date vintage i guld på presidentlänk och kanske en Submariner i helguld. Ja, just ja... Det var det där med pengar också... Ja, det kanske är bäst att köra på en klocka i taget. Och det finns trots allt goda utsikter att denna klocka kommer att bli en keeper.:cigar: :woot:

Jag har hört sägas att man som variation även kan montera av armbandslänken på sexsiffriga Submariners och köra med andra armband som gummi, läder och nato. Om det är riktigt är det någon som har en idé om vad som skulle kunna passa till en TT Submariner.

Här kommer några bilder på inköpet.

DSC08501.JPG


DSC08530.JPG

DSC08526.JPG


DSC08492.JPG


DSC08549.JPG

Grattis! Ser grymt ut!
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Suktat länge efter en sån här och nu gjorde jag slag i saken lagom till badsäsongen.

Omega Seamaster 600 Ploprof 166.077 från ca 1971. Inget exemplar för samlare kanske med sin mk3 tavla, troligen servicevisare och lätt sliten och polerad boett. Men jävlar vilken cool beater det är!

Nyservad med isofrane och omega mesh. (Föredrar meshet)

Lite bilder på det!
8NBY7Pj.jpg

5Mx8CG2.jpg

CdsM8E7.jpg
Tfbf7Lp.jpg
 

R0B

Panerai
Suktat länge efter en sån här och nu gjorde jag slag i saken lagom till badsäsongen.

Omega Seamaster 600 Ploprof 166.077 från ca 1971. Inget exemplar för samlare kanske med sin mk3 tavla, troligen servicevisare och lätt sliten och polerad boett. Men jävlar vilken cool beater det är!

Nyservad med isofrane och omega mesh. (Föredrar meshet)

Lite bilder på det!
8NBY7Pj.jpg

5Mx8CG2.jpg

CdsM8E7.jpg
Tfbf7Lp.jpg
Snyggt, den är riktigt cool! Grattis :)
 
Då var det dags att köpa en sommarklocka, lite billigare "testvariant" innan den riktiga Archimedes. Trodde jag skulle ogilla den då jag annars bara äger i princip dressklockor, men den va faktiskt riktigt bra:)

Detta var nog det bäst paketerade jag fått från ebay:)

Då börjar vi
X3QJKxg.jpg

kFvus2h.jpg

u9wbIb9.jpg

tAP7Pie.jpg

78w2VaD.jpg
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Då var det dags att köpa en sommarklocka, lite billigare "testvariant" innan den riktiga Archimedes. Trodde jag skulle ogilla den då jag annars bara äger i princip dressklockor, men den va faktiskt riktigt bra:)

Detta var nog det bäst paketerade jag fått från ebay:)

Då börjar vi
X3QJKxg.jpg

kFvus2h.jpg

u9wbIb9.jpg

tAP7Pie.jpg

78w2VaD.jpg
Oj, snygg!!! Älskar flygar 12an! Vad heter den? //Lukas
 

Bergaren

Panerai
2-Faktor
Hejsan, Idag kom det mycket efterlängtade paketet. I paketet låg en Certina Ds - 1 powermatic 80 med stållänk. Åh vad glad jag är för min nya klocka..

Efter lite pussel fram och tillbaka med bytande av antal bitar till stållänken så sitter även den nu perfekt!
Här kommer lite bilder.
ufFzQPR.jpg

QwS8wz3.jpg

csNIGmQ.jpg

GKV3bAq.jpg

uR6LOgp.jpg

Och slutligen den obligatoriska wristshoten
m5fSOAu.jpg
 

osc10

Panerai
2-Faktor
Suktat länge efter en sån här och nu gjorde jag slag i saken lagom till badsäsongen.

Omega Seamaster 600 Ploprof 166.077 från ca 1971. Inget exemplar för samlare kanske med sin mk3 tavla, troligen servicevisare och lätt sliten och polerad boett. Men jävlar vilken cool beater det är!

Nyservad med isofrane och omega mesh. (Föredrar meshet)

Lite bilder på det!
8NBY7Pj.jpg

5Mx8CG2.jpg

CdsM8E7.jpg
Tfbf7Lp.jpg
Grattis!! Bra kämpat.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Jaaa.. då var det väl min tur att posta i tråden. Ni får ursäkta mina bilder, Men jag har tagit dom i extas av att få öppna paketet till min sommarbeater!

Jag har kollat posten varje dag sedan i måndags men idag låg AVIn där... Sprang som fan till Hemköp. Kommer hem.
Tänkte att Anders och Petter får vara med och fira detta.



Spännnigen måste lindras lite med en Bud till det hela!

1JwHMw9.jpg

Nämen!



Gott så ja



och en liten suddig familjebild (Budweisen börjar sätta sig och jag längtar efter att få prova den!)

FX66Ncw.jpg


Detta är alltså en moddad SXK171 med borstat case och 007 bezel på sandfärgat Nato. Tack Cab! (hur länkar man medlemmar?)
 
Topp