• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Bolio

Panerai
Svår tråd att följa men grymt mycket fint som kommit in. Grattis till er alla med nya vänner på armen.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Förstår inte problemet måste jag säga! Tar bara några minuter extra och skriva lite mer fakta om klockan du har i paketöppniningstråden, gör du det så får du ju posta som vanligt, beträffande paketöppningen! Kan personligen tycka att det blir mer intressant ifall du får större perspektiv och mer fakta angående klockan i fråga.

Så bit ihop Kamrater, skriv lite mer informativt, jag citerar, Trådrubriken ska visa ett modell- eller tillverkarnamn (för överskådlighetens skull), paketöppningen ska innehålla en specifikation av klockan (storlek, urverk etc) och paketöppningen ska innehålla en löpande text med exempelvis lite bakgrundsinfo om modellen, varför man köpte den etc. Andemeningen i en fristående paketöppningstråd ska vara folkbildande.

MVH // "Una vida loca" alias Af Sjodahl
 

Guinness

Cartier
Jag gillar den samlade paketöppningstråden, ger en möjlighet att scrolla mellan bilderna utan att behöva läsa alla grattis och riskera att missa någon info. Rensar även upp bland vanliga trådarna, och finns det en paketöppning utanför denna tråd vet man att den har lite mer kött på benen, bra förändring
 

JoakimS

Panerai
Paneristi
2-Faktor
Tycker det ligger nåt i det af sjodal skriver. Vill man bara posta lite bilder på sin nya klocka och uppackningen så kan man gott göra det här. Vill man ta ett lite mer seriöst grepp om vad man har införskaffat, och hur man har gått tillväga, dvs lite mer informativ vinklat så kan man skapa egna trådar.
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Grattis till Carreran, tuff modell. Luzern är en trevlig stad, bodde där i några år för längesen. Och några trevliga klockbutiker finns där också:)
 

JiiWe

Cartier
Jag gillar den samlade paketöppningstråden, ger en möjlighet att scrolla mellan bilderna utan att behöva läsa alla grattis och riskera att missa någon info. Rensar även upp bland vanliga trådarna, och finns det en paketöppning utanför denna tråd vet man att den har lite mer kött på benen, bra förändring

Menar du att man kan ordna med något trådalternativ där bara bilderna visas eller menar du att du scrollar igenom tråden till bilderna bara? I s f finns väl risken att du missar något ändå men jag förstår vad du menar. Skulle vara grymt om det fanns en funktion att enbart titta på bilderna :)

Grattis alla till era nya klockor!

OT: Vad det gäller förändringen till en enda stor paketöppningstråd så tycker inte jag heller att det blev så mycket bättre. Jag är helt övertygad om att ett delforum dedikerat till paketöppningar skulle göra susen dock, då kan man gå in där när man vill gotta sig i nya klockor och titta i diskussionsdelen för andra aktuella diskussioner.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Fast grejen är ju att den här tråden typ blir som "dagens klocka", fast med nya klockor. Så då kan man ju lika gärna posta i "dagens" och bara skriva: "ny klocka" i posten... Och så kan man ställa krav på fristående paketöppningstrådar. Den här typen av evighetstråd blir snabbt rätt ointressant...
 

Camo00

Patek
DSC_0705.JPG
DSC_0707.JPG
DSC_0708.JPG
DSC_0712.JPG
DSC_0718.JPG
DSC_0717.JPG
DSC_0715.JPG
DSC_0719.JPG
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Har varit medlem i två veckor och nu gjort mitt första köp på forumet. Har tidigare inte varit så sugen på en Seamaster, men när jag för några månader sen såg en kunds fantastiska solblekta Seamaster från mitten av 90-talet så blev habegäret enormt! Har letat länge och vips slank denna skönhet upp på forumet. Jag fullkomligt älskar den!!! Fullset, fantastisk patina och dessutom väldigt välpaketerad. Ett fantastiskt första köp från detta forum. Tack Silverminken för smidig affär.
5utu3aze.jpg





u2emenuj.jpg
aqu7yrej.jpg
y4uguput.jpg
6eryguqe.jpg
puhy6uje.jpg
u9edymah.jpg



Skickas från min iPhone via Tapatalk



GRATTIS TILL Bond klockan Adam019 :cigar:!
 
Topp