• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Så var det äntligen dags för mig att få posta i denna tråd . Min första "riktiga" klocka. Blev en Rolex Datejust 1601 med svart tavla inköpt via Chrono24 hos Eora/Stroppiana. Gick snabbt och smidigt. Jättefint skick och min lokala urmakare mätte upp amplituden till ca 290 så verkar gå som den ska... Här kommer lite bilder

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Grattis till en väldigt fin klocka. Ser ut att vara i super skick. Kul :D
 

Dronten

Cartier
Så var det äntligen dags för mig att få posta i denna tråd . Min första "riktiga" klocka. Blev en Rolex Datejust 1601 med svart tavla inköpt via Chrono24 hos Eora/Stroppiana. Gick snabbt och smidigt. Jättefint skick och min lokala urmakare mätte upp amplituden till ca 290 så verkar gå som den ska... Här kommer lite bilder

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Snygg! Grattis.
 

dalle

Panerai
2-Faktor
Så var det äntligen dags för mig att få posta i denna tråd . Min första "riktiga" klocka. Blev en Rolex Datejust 1601 med svart tavla inköpt via Chrono24 hos Eora/Stroppiana. Gick snabbt och smidigt. Jättefint skick och min lokala urmakare mätte upp amplituden till ca 290 så verkar gå som den ska... Här kommer lite bilder

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Snyggt! Grattis!
 

jhm

Panerai
Så var det äntligen dags för mig att få posta i denna tråd . Min första "riktiga" klocka. Blev en Rolex Datejust 1601 med svart tavla inköpt via Chrono24 hos Eora/Stroppiana. Gick snabbt och smidigt. Jättefint skick och min lokala urmakare mätte upp amplituden till ca 290 så verkar gå som den ska... Här kommer lite bilder

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Stilig! Den blir du garanterat nöjd med. :)
 

Greven

Audemars
Så var det äntligen dags för mig att få posta i denna tråd . Min första "riktiga" klocka. Blev en Rolex Datejust 1601 med svart tavla inköpt via Chrono24 hos Eora/Stroppiana. Gick snabbt och smidigt. Jättefint skick och min lokala urmakare mätte upp amplituden till ca 290 så verkar gå som den ska... Här kommer lite bilder

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Trevligt! Gratulerar.
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Lunchsnabböppning.
Kunde såklart inte hålla mig borta från Magnussons rea, trots mitt kalasfynd i Stockholm häromveckan.
Mycket fint fanns det, men jag måste säga att en av baksidorna med att sitta och titta på klockbilder på klocksnack är att jag blir lite mätt på snygga dykare, rena urtavlor och kronografer, trots att det är något av det bästa jag vet egentligen. Inte ens en månfas från Frederic Constant kändes lockande, trots bra pris.
Det som fick mig att gå igång var att de hade halva priset på en knasig quartz-Alpina som jag tittat på förut, men som jag inte tyckte var värd att betala fulllpris för.
En snabb googling på modellen visade att första gången den nämndes i litteraturen var 2013 då en ägare på en amerikansk site försökte dumpa priset ett antal gånger utan att få sålt den. Jag tippar därför att den funnits sen 2011-12ish.
Och modellen då? Alpina Avalanche Extreme. Jättekonstigt namnval då klockan varken utstrålar avalancher eller extremitet på något vis.
Jag vet faktiskt inte varför jag föll för den. Gummiband, glittrande stenar, grön pärlemor och kantig logga på kronan. Den ser helt enkelt odefinierbar ut, och jag förstår inte riktigt vad man hade i huvudet när man designade den, men den tilltalar mig definitivt, trots att jag inte är en glittrandestenarmänniska.
Och här är låda och klocka.
Men nu har jag belagt mig med köpförbud på överskådlig framtid.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

N.Bathes

Cartier
Lunchsnabböppning.
Kunde såklart inte hålla mig borta från Magnussons rea, trots mitt kalasfynd i Stockholm häromveckan.
Mycket fint fanns det, men jag måste säga att en av baksidorna med att sitta och titta på klockbilder på klocksnack är att jag blir lite mätt på snygga dykare, rena urtavlor och kronografer, trots att det är något av det bästa jag vet egentligen. Inte ens en månfas från Frederic Constant kändes lockande, trots bra pris.
Det som fick mig att gå igång var att de hade halva priset på en knasig quartz-Alpina som jag tittat på förut, men som jag inte tyckte var värd att betala fulllpris för.
En snabb googling på modellen visade att första gången den nämndes i litteraturen var 2013 då en ägare på en amerikansk site försökte dumpa priset ett antal gånger utan att få sålt den. Jag tippar därför att den funnits sen 2011-12ish.
Och modellen då? Alpina Avalanche Extreme. Jättekonstigt namnval då klockan varken utstrålar avalancher eller extremitet på något vis.
Jag vet faktiskt inte varför jag föll för den. Gummiband, glittrande stenar, grön pärlemor och kantig logga på kronan. Den ser helt enkelt odefinierbar ut, och jag förstår inte riktigt vad man hade i huvudet när man designade den, men den tilltalar mig definitivt, trots att jag inte är en glittrandestenarmänniska.
Och här är låda och klocka.
Men nu har jag belagt mig med köpförbud på överskådlig framtid.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Klart du skall ha en AlpinA!!!
Bra info med:)
 

Linkan

Rolex
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Knep denna idag efter att ha sökt en pärlemo Daytona i TT ett tag. Bra tillskott för min sub. Är sjukt svag för TT och detta blev min en dags försenade 30 års present till mig själv, från mig själv. Riktigt nöjd. Mycket gott skick och felfri tavla med rätt index IMHO.

Fotona ger mer att önska men tavlan fångas till viss del. Ser helt fantastisk ut i olika sorters ljus. Den "lever" på ett sjukt häftigt sätt.
Gött klockköp! grattis till köpet
 
  • Like
Reactions: K-S

Linkan

Rolex
Så var det äntligen dags för mig att få posta i denna tråd . Min första "riktiga" klocka. Blev en Rolex Datejust 1601 med svart tavla inköpt via Chrono24 hos Eora/Stroppiana. Gick snabbt och smidigt. Jättefint skick och min lokala urmakare mätte upp amplituden till ca 290 så verkar gå som den ska... Här kommer lite bilder

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
1601 är en riktig favorit! är själv sugen på en, riktigt fint ex du fick tag i :)
 

Twall

Breitling
Tjena!
Detta blir mitt första inlägg här på KS. Jag har varit medlem i några veckor nu inför mitt första klockköp för att lära mig lite mer, så jag måste börja med att tacka alla här för all den kunskap ni delar med er av.

Idag var jag inne på Fredmans Ur och fick äntligen ta med mig min första "riktiga" klocka hem. Väldigt bra service och rekommenderar stark Fredmans för er som inte varit där.

Efter mycket klämmande och mycket läsning blev det tillslut en klocka jag varit sugen på i över ett år.

DSC_0113.JPG
DSC_0114.JPG
DSC_0115.JPG
DSC_0118.JPG
DSC_0119 (1).JPG
DSC_0120.JPG


Det blev alltså en Oris Aquis Date "Deep Blue" 43MM.

Ps. Kanske inte det bästa bilderna. Min fot fick även vara med.
 

Dronten

Cartier
Tjena!
Detta blir mitt första inlägg här på KS. Jag har varit medlem i några veckor nu inför mitt första klockköp för att lära mig lite mer, så jag måste börja med att tacka alla här för all den kunskap ni delar med er av.

Idag var jag inne på Fredmans Ur och fick äntligen ta med mig min första "riktiga" klocka hem. Väldigt bra service och rekommenderar stark Fredmans för er som inte varit där.

Efter mycket klämmande och mycket läsning blev det tillslut en klocka jag varit sugen på i över ett år.

DSC_0113.JPG
DSC_0114.JPG
DSC_0115.JPG
DSC_0118.JPG
DSC_0119 (1).JPG
DSC_0120.JPG


Det blev alltså en Oris Aquis Date "Deep Blue" 43MM.

Ps. Kanske inte det bästa bilderna. Min fot fick även vara med.
Grattis! Tavlan är läcker och jag gillar huset och den kraftiga länken.
 

joca

Patek
2-Faktor
Tjena!
Detta blir mitt första inlägg här på KS. Jag har varit medlem i några veckor nu inför mitt första klockköp för att lära mig lite mer, så jag måste börja med att tacka alla här för all den kunskap ni delar med er av.

Idag var jag inne på Fredmans Ur och fick äntligen ta med mig min första "riktiga" klocka hem. Väldigt bra service och rekommenderar stark Fredmans för er som inte varit där.

Efter mycket klämmande och mycket läsning blev det tillslut en klocka jag varit sugen på i över ett år.

DSC_0113.JPG
DSC_0114.JPG
DSC_0115.JPG
DSC_0118.JPG
DSC_0119 (1).JPG
DSC_0120.JPG


Det blev alltså en Oris Aquis Date "Deep Blue" 43MM.

Ps. Kanske inte det bästa bilderna. Min fot fick även vara med.

Snygg tavla!
 

Greven

Audemars
Tjena!
Detta blir mitt första inlägg här på KS. Jag har varit medlem i några veckor nu inför mitt första klockköp för att lära mig lite mer, så jag måste börja med att tacka alla här för all den kunskap ni delar med er av.

Idag var jag inne på Fredmans Ur och fick äntligen ta med mig min första "riktiga" klocka hem. Väldigt bra service och rekommenderar stark Fredmans för er som inte varit där.

Efter mycket klämmande och mycket läsning blev det tillslut en klocka jag varit sugen på i över ett år.

DSC_0113.JPG
DSC_0114.JPG
DSC_0115.JPG
DSC_0118.JPG
DSC_0119 (1).JPG
DSC_0120.JPG


Det blev alltså en Oris Aquis Date "Deep Blue" 43MM.

Ps. Kanske inte det bästa bilderna. Min fot fick även vara med.
Grattis! Bra nivå på ditt första inlägg! :)
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Tjena!
Detta blir mitt första inlägg här på KS. Jag har varit medlem i några veckor nu inför mitt första klockköp för att lära mig lite mer, så jag måste börja med att tacka alla här för all den kunskap ni delar med er av.

Idag var jag inne på Fredmans Ur och fick äntligen ta med mig min första "riktiga" klocka hem. Väldigt bra service och rekommenderar stark Fredmans för er som inte varit där.

Efter mycket klämmande och mycket läsning blev det tillslut en klocka jag varit sugen på i över ett år.

DSC_0113.JPG
DSC_0114.JPG
DSC_0115.JPG
DSC_0118.JPG
DSC_0119 (1).JPG
DSC_0120.JPG


Det blev alltså en Oris Aquis Date "Deep Blue" 43MM.

Ps. Kanske inte det bästa bilderna. Min fot fick även vara med.
Bra första inlägg! Välkommen till KS och grattis till en fin klocka!
 

romanov

Cartier
Så var det äntligen dags för mig att få posta i denna tråd . Min första "riktiga" klocka. Blev en Rolex Datejust 1601 med svart tavla inköpt via Chrono24 hos Eora/Stroppiana. Gick snabbt och smidigt. Jättefint skick och min lokala urmakare mätte upp amplituden till ca 290 så verkar gå som den ska... Här kommer lite bilder

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Grattis! :)
 

Birkhel

Rolex
2-Faktor
Paketdags!
En Seioko SRP 637,även kallad Baby Tuna blev det. Är riktigt nöjd med köpet, trodde att klockan skulle kännas större på handleden än vad den faktiskt gör.
I den här skapelsen sitter 4R36 verket. Vilket har funktionerna hack & wind, vilket jag tycker är trevligt! En liten uppgradering från min andra klocka, en Seiko SNZH 53.

Specs saxade från nätet:
Stainless Steel Case
Stainless Steel Bracelet
Automatic Movement
Caliber 4R36
Hardlex Crystal
Black Dial
Luminous Hands And Markers
One Way Rotating Elapsed Timing Bezel
Day And Date Display
Screwdown Crown
Deployment Clasp
200M Water Resistance
Approximate Case Diameter: 47mm
Approximate Case Thickness: 14mm

Satte på ett olivgrönt nato tillsvidare, ska se till att korta till länken och även skaffa mig ett bra gummi till den framöver.


Nu bilder!
IMG_1960.JPG
IMG_1963.JPG
IMG_1964.JPG
IMG_1965.JPG
IMG_1966.JPG


Sjukt imponerad av leveransen från CW, beställde i lördags natt och hämtade vid lunch idag.
 
Topp