• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Niklas

Rolex
2-Faktor
Sedan jag tappade min jlc ultra thin moon i havet för ett par år sedan har jag letat ordentligt efter en dressklocka. Tittat på allt!! Nu har jag äntligen hittat en klocka! Jag älskar den! Detta blir mina första post i unboxingtråden :) Stort tack till @Niklas och @par som svarat på alla mina frågor! Här kommer lite bilder. Ledsen för iphonebilder!

image1 (3).JPG
image2 (1).JPG
image3.JPG
image4.JPG
image5.JPG

Avslutar med ett handledsskott!

image1 (2).JPG

Underbar! En dressklocka blir inte så mycket mer klassisk är så här.
Stort djäkla grattis!!
 

MLP

Omega
Sedan jag tappade min jlc ultra thin moon i havet för ett par år sedan har jag letat ordentligt efter en dressklocka. Tittat på allt!! Nu har jag äntligen hittat en klocka! Jag älskar den! Detta blir mina första post i unboxingtråden :) Stort tack till @Niklas och @par som svarat på alla mina frågor! Här kommer lite bilder. Ledsen för iphonebilder!

image1 (3).JPG
image2 (1).JPG
image3.JPG
image4.JPG
image5.JPG

Avslutar med ett handledsskott!

image1 (2).JPG
Perfektion! :-D
 
Sedan jag tappade min jlc ultra thin moon i havet för ett par år sedan har jag letat ordentligt efter en dressklocka. Tittat på allt!! Nu har jag äntligen hittat en klocka! Jag älskar den! Detta blir mina första post i unboxingtråden :) Stort tack till @Niklas och @par som svarat på alla mina frågor! Här kommer lite bilder. Ledsen för iphonebilder!

image1 (3).JPG
image2 (1).JPG
image3.JPG
image4.JPG
image5.JPG

Avslutar med ett handledsskott!

image1 (2).JPG
Kul! Som någon sa, ultimata dressaren. Grattis!
 

Rydström

Breitling
2-Faktor
Sedan jag tappade min jlc ultra thin moon i havet för ett par år sedan har jag letat ordentligt efter en dressklocka. Tittat på allt!! Nu har jag äntligen hittat en klocka! Jag älskar den! Detta blir mina första post i unboxingtråden :) Stort tack till @Niklas och @par som svarat på alla mina frågor! Här kommer lite bilder. Ledsen för iphonebilder!

image1 (3).JPG
image2 (1).JPG
image3.JPG
image4.JPG
image5.JPG

Avslutar med ett handledsskott!

image1 (2).JPG
Grattis grattis! Denna har jag själv också kollat på, den står högt på min klockönskelista :)
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Sedan jag tappade min jlc ultra thin moon i havet för ett par år sedan har jag letat ordentligt efter en dressklocka. Tittat på allt!! Nu har jag äntligen hittat en klocka! Jag älskar den! Detta blir mina första post i unboxingtråden :) Stort tack till @Niklas och @par som svarat på alla mina frågor! Här kommer lite bilder. Ledsen för iphonebilder!

image1 (3).JPG
image2 (1).JPG
image3.JPG
image4.JPG
image5.JPG

Avslutar med ett handledsskott!

image1 (2).JPG
Helt perfekt, rött guld va?
/j
 

Dr Puh

Audemars
2-Faktor
Sedan jag tappade min jlc ultra thin moon i havet för ett par år sedan har jag letat ordentligt efter en dressklocka. Tittat på allt!! Nu har jag äntligen hittat en klocka! Jag älskar den! Detta blir mina första post i unboxingtråden :) Stort tack till @Niklas och @par som svarat på alla mina frågor! Här kommer lite bilder. Ledsen för iphonebilder!

image1 (3).JPG
image2 (1).JPG
image3.JPG
image4.JPG
image5.JPG

Avslutar med ett handledsskott!

image1 (2).JPG
Dressklockornas dressklocka! Stort grattis!
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Sedan jag tappade min jlc ultra thin moon i havet för ett par år sedan har jag letat ordentligt efter en dressklocka. Tittat på allt!! Nu har jag äntligen hittat en klocka! Jag älskar den! Detta blir mina första post i unboxingtråden :) Stort tack till @Niklas och @par som svarat på alla mina frågor! Här kommer lite bilder. Ledsen för iphonebilder!

image1 (3).JPG
image2 (1).JPG
image3.JPG
image4.JPG
image5.JPG

Avslutar med ett handledsskott!

image1 (2).JPG
Riktigt vacker klocka. Grattis :)
 

Rulle

Audemars
Hej på er. Jag tänkte bjuda på en paketöppning. Har varit sugen på denna klocka ett tag och slog till när www.uroklock.se hade 45% på den sista i lager. Det var första gången jag besökte www.uroklock.se Det var en positiv upplevelse med både snabb leverans och bra pris.
Lite info om klockan:
Hamilton Khaki Navy Scuba Auto
Skruvkrona
ETA 2834-2
41mm
20mm mellan "hornen"
10bar/100m

Ville köpa en klocka som jag inte behöver vara rädd om, och som jag kan använda på jobbet (jobbar som målare) och när jag tränar osv.
Här kommer lite bilder:
IMG_7062.jpg
IMG_7065.jpg
IMG_7066.jpg
IMG_7067.jpg
IMG_7068.jpg
IMG_7069.jpg
IMG_7070.jpg
IMG_7071.jpg
IMG_7072.jpg
IMG_7073.jpg
IMG_7074.jpg
IMG_7075.jpg
IMG_7076.jpg
IMG_7087.jpg
IMG_7088.jpg
IMG_7089.jpg
IMG_7092.jpg
IMG_7093.jpg
IMG_7094.jpg
Daro , heja kirseberg
Köra en gtg på kondiset över gatan från folkets nån dag ? Hahahahaha
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Dags för ny Bratte igen
Jag hämtade den igår och hade lite för bråttom iväg för att hinna fota så här kommer en paketöppning i efterhand.

1.jpg

Bra packat. Värde också, så att man får tillbaka sina slantar om slarvpellarna på posten slarvar bort sakerna.


2.jpg

Breitlings nya box. Ärligt talat känns den som ett rejält nerköp mot deras gamla stabila bakelit-boxar. Denna pappbox känns som en pimpad förvaringsbox från IKEA typ. Nä, här behöver Breitling göra något. Detta känns inte premium.


3.jpg

Inuti "IKEA-boxen" ligger något välbekant. Den fina innerboxen i skinn de kört med några år. Den känns iallafall lite mer som den hör hemma i sammanhanget.


4.jpg

5.jpg

Chronomat AB0110 Flying Fish, inhouse-verk. Borstad på hela ovansidan. Med denna slipper man förblinda folk på andra sidan gatan vilken det finns risk för med den vanliga helpolerade Chronomaten.


6.jpg

Stilig pjäs på Breitlings militärtygband. Passar bra.


7.jpg

Lume då? Jo visst. Som alltid riktigt bra på Breitling.


8.jpg

Och så ett handledsskott från gårdagen med iPhone. Sitter som en smäck.


Tankar efter blott en dag med klockan.
Plus: Grymt fin känsla. Underbar tavla som alltid. Ganska stor men ändå diskret på något sätt, tack vare att den är borstad. Jag som gillar matta Breitlings som Blackbirds och min gamla sandiga F500 uppskattar den lite mer diskreta uppsynen.
Minus: Snett datum är aldrig riktigt okej. Denna smälter dock in bra så att den syns knappt, så det blir godkänt. Glasringens antal klick är överdrivet många och låter billigt när man snurrar den, till skillnad från alla andra Breitlings jag haft. Undrar varför de gjort så? Inget fel på funktionen i sig, men knäppljudet är riktigt trist.

Kul klocka och min första med Breitlings egna urverk. Tack @Oli för en smidig affär, du är en hedersman (och en vild flippare, säkert en tidsfråga innan du har din fjärde B01). :)

Peace.
 

BCKSTRM

Rolex
Sedan jag tappade min jlc ultra thin moon i havet för ett par år sedan har jag letat ordentligt efter en dressklocka. Tittat på allt!! Nu har jag äntligen hittat en klocka! Jag älskar den! Detta blir mina första post i unboxingtråden :) Stort tack till @Niklas och @par som svarat på alla mina frågor! Här kommer lite bilder. Ledsen för iphonebilder!

image1 (3).JPG
image2 (1).JPG
image3.JPG
image4.JPG
image5.JPG

Avslutar med ett handledsskott!

image1 (2).JPG
Ojoj grattis till min drömklocka (fast WG)! Sjukt fin!
 

Greven

Audemars
Dags för ny Bratte igen
Jag hämtade den igår och hade lite för bråttom iväg för att hinna fota så här kommer en paketöppning i efterhand.

1.jpg

Bra packat. Värde också, så att man får tillbaka sina slantar om slarvpellarna på posten slarvar bort sakerna.


2.jpg

Breitlings nya box. Ärligt talat känns den som ett rejält nerköp mot deras gamla stabila bakelit-boxar. Denna pappbox känns som en pimpad förvaringsbox från IKEA typ. Nä, här behöver Breitling göra något. Detta känns inte premium.


3.jpg

Inuti "IKEA-boxen" ligger något välbekant. Den fina innerboxen i skinn de kört med några år. Den känns iallafall lite mer som den hör hemma i sammanhanget.


4.jpg

5.jpg

Chronomat AB0110 Flying Fish, inhouse-verk. Borstad på hela ovansidan. Med denna slipper man förblinda folk på andra sidan gatan vilken det finns risk för med den vanliga helpolerade Chronomaten.


6.jpg

Stilig pjäs på Breitlings militärtygband. Passar bra.


7.jpg

Lume då? Jo visst. Som alltid riktigt bra på Breitling.


8.jpg

Och så ett handledsskott från gårdagen med iPhone. Sitter som en smäck.


Tankar efter blott en dag med klockan.
Plus: Grymt fin känsla. Underbar tavla som alltid. Ganska stor men ändå diskret på något sätt, tack vare att den är borstad. Jag som gillar matta Breitlings som Blackbirds och min gamla sandiga F500 uppskattar den lite mer diskreta uppsynen.
Minus: Snett datum är aldrig riktigt okej. Denna smälter dock in bra så att den syns knappt, så det blir godkänt. Glasringens antal klick är överdrivet många och låter billigt när man snurrar den, till skillnad från alla andra Breitlings jag haft. Undrar varför de gjort så? Inget fel på funktionen i sig, men knäppljudet är riktigt trist.

Kul klocka och min första med Breitlings egna urverk. Tack @Oli för en smidig affär, du är en hedersman (och en vild flippare, säkert en tidsfråga innan du har din fjärde B01). :)

Peace.
Stort grattis! Verkligen schysst klocka och uppskattar de riktigt bra bilderna!
 
Topp