• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Leviathan

Omega
2-Faktor
Målet var en första Rolex. Eftersom dykning är ett stort intresse hade jag bestämt mig för en dykarklocka. Så det stod mellan Sub eller SD. Jag snubblade på målsnöret och beställde en sån här utan att ha provat den. Blev dock sjukt nöjd. Har kört den dygnet runt i en dryg vecka nu. Dess diskreta natur gör att den passar till allt ... :)
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
 

Sjömästarn

Breitling
Målet var en första Rolex. Eftersom dykning är ett stort intresse hade jag bestämt mig för en dykarklocka. Så det stod mellan Sub eller SD. Jag snubblade på målsnöret och beställde en sån här utan att ha provat den. Blev dock sjukt nöjd. Har kört den dygnet runt i en dryg vecka nu. Dess diskreta natur gör att den passar till allt ... :)
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Diskret är ordet :) Grattis till en grym dykarklocka!
 

Dr Puh

Audemars
2-Faktor
Målet var en första Rolex. Eftersom dykning är ett stort intresse hade jag bestämt mig för en dykarklocka. Så det stod mellan Sub eller SD. Jag snubblade på målsnöret och beställde en sån här utan att ha provat den. Blev dock sjukt nöjd. Har kört den dygnet runt i en dryg vecka nu. Dess diskreta natur gör att den passar till allt ... :)
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
Den är ju så cool. Och den glider så lätt in under manschetten! :D Grattis!
 

Dr Puh

Audemars
2-Faktor
Hej. Har precis införskaffat en klocka som jag är sjukt nöjd med. Va inne på en Tudor BB i svart men fick upp ögonen för Tudor Pelagos i svart istället. Har en Tag Heuer Calibre 16, en Anonimo Millemetri 2000 och en Suunto D6i (när jag dyker), sen innan. Här kommer presentationen.
20151229_235049.jpg
20151229_235141.jpg
20151229_235302.jpg
20151229_235238.jpg
20151229_235157.jpg

:)
Pelagosen är riktigt bra! Grattis!
 

Greven

Audemars
Målet var en första Rolex. Eftersom dykning är ett stort intresse hade jag bestämt mig för en dykarklocka. Så det stod mellan Sub eller SD. Jag snubblade på målsnöret och beställde en sån här utan att ha provat den. Blev dock sjukt nöjd. Har kört den dygnet runt i en dryg vecka nu. Dess diskreta natur gör att den passar till allt ... :)
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
Mäktig pjäs! Grattis!
 

Dronten

Cartier
Målet var en första Rolex. Eftersom dykning är ett stort intresse hade jag bestämt mig för en dykarklocka. Så det stod mellan Sub eller SD. Jag snubblade på målsnöret och beställde en sån här utan att ha provat den. Blev dock sjukt nöjd. Har kört den dygnet runt i en dryg vecka nu. Dess diskreta natur gör att den passar till allt ... :)
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
Diskret! o_O Underbart! Stort grattis.
 

Nero13

Panerai
Fick bli ett sista köp för i år inget märkvärdigt dok men det blev en Seiko skx009k1 som skall moddas lite när jag hittat lite roliga delar. Var tvungen att byta ut orginal gummi bandet mot ett nato eftersom orginal ser så jävla fult ut :p
Utöver klockan så vart det en x3 lupp och en x5 lupp :D
sorry för de kassa mobil bilderna :p
20151230_124015.jpg
20151230_121310.jpg
 

Gurgel

Cartier
Min första paketöppning här!
För några dagar sedan fick jag ett sug. Jag spenderade varenda ledig minut med att läsa varenda recension och forumtråd om klockan ifråga. På kvällen hade tanken om att 2016 nog skulle få bjuda mig på en sådan liksom slagit rot. Dock inte första delen av 2016, den här gången skulle jag längta och våndas, även om det är jobbigt, jag skulle klara det. Jag bestämde alltså att det absolut inte skulle bli något spontanköp. Jag är annars bra på spontanköp. Framåt läggdags tänkte jag att jag nog skulle ta och titta en sista gång på köp/sälj på KS, det måste man ju.... Shit pommes frites, om inte en annons typ 7 sekunder tidigare kommit ut med precis en sådan klocka jag spenderat hela dagen med att titta på. Jag blev livrädd. Är det ett tecken? Är det ett test? Varför just nu? Snabbt stängde jag av telefonen och tjuvkikade bara några få gånger till på annonsen innan jag till slut bestämde mig för att faktiskt försöka sova.
Dagen efter började så om en del dagar gör. Kass. Inte blev det bättre av att det blev förmiddag heller. Eller lunch. Det var helt enkelt en riktig skitdag. Så vad gör man en riktig skitdag? Jo, man ångestreducerar. Någon timma senare så var klockan betald och påväg.
Två dagar senare kom en avi! Så här såg det ut när jag packade upp :)

Värdefrakt. Det är bra.
IMG_1786.JPG

En låda i lådan
IMG_1787.JPG
En vit låda
IMG_1788.JPG
En svart låda
IMG_1789.JPG
En ful låda (eller är den cool? Den är nog cool...)
IMG_1790.JPG
En Oris Sixty Five!
IMG_1793.JPG
Riktigt nöjd. Spänningen nu, precis innan den sätt på handleden är magisk, hur ska den kännas, är det "jag", är den snygg? :nailbiting:
IMG_1794.JPG
Den känns fantastisk! Maken till mjukt gummi har iafl inte jag träffat på tidigare. Storleken är perfekt. Huruvida den är snygg kan man ju förstås diskutera, men jag tycker iafl att den är riktigt frän. Och den i särklass skönaste klocka jag har/ har haft! Såhär 24h senare är jag fortfarande lyrisk :rolleyes:
IMG_1796.JPG
 

Greven

Audemars
Min första paketöppning här!
För några dagar sedan fick jag ett sug. Jag spenderade varenda ledig minut med att läsa varenda recension och forumtråd om klockan ifråga. På kvällen hade tanken om att 2016 nog skulle få bjuda mig på en sådan liksom slagit rot. Dock inte första delen av 2016, den här gången skulle jag längta och våndas, även om det är jobbigt, jag skulle klara det. Jag bestämde alltså att det absolut inte skulle bli något spontanköp. Jag är annars bra på spontanköp. Framåt läggdags tänkte jag att jag nog skulle ta och titta en sista gång på köp/sälj på KS, det måste man ju.... Shit pommes frites, om inte en annons typ 7 sekunder tidigare kommit ut med precis en sådan klocka jag spenderat hela dagen med att titta på. Jag blev livrädd. Är det ett tecken? Är det ett test? Varför just nu? Snabbt stängde jag av telefonen och tjuvkikade bara några få gånger till på annonsen innan jag till slut bestämde mig för att faktiskt försöka sova.
Dagen efter började så om en del dagar gör. Kass. Inte blev det bättre av att det blev förmiddag heller. Eller lunch. Det var helt enkelt en riktig skitdag. Så vad gör man en riktig skitdag? Jo, man ångestreducerar. Någon timma senare så var klockan betald och påväg.
Två dagar senare kom en avi! Så här såg det ut när jag packade upp :)

Värdefrakt. Det är bra.
IMG_1786.JPG

En låda i lådan
IMG_1787.JPG
En vit låda
IMG_1788.JPG
En svart låda
IMG_1789.JPG
En ful låda (eller är den cool? Den är nog cool...)
IMG_1790.JPG
En Oris Sixty Five!
IMG_1793.JPG
Riktigt nöjd. Spänningen nu, precis innan den sätt på handleden är magisk, hur ska den kännas, är det "jag", är den snygg? :nailbiting:
IMG_1794.JPG
Den känns fantastisk! Maken till mjukt gummi har iafl inte jag träffat på tidigare. Storleken är perfekt. Huruvida den är snygg kan man ju förstås diskutera, men jag tycker iafl att den är riktigt frän. Och den i särklass skönaste klocka jag har/ har haft! Såhär 24h senare är jag fortfarande lyrisk :rolleyes:
IMG_1796.JPG

Att jag är precis urusel på att ta bilder och dessutom lägger dem som miniatyrer får ni leva med...

Med en sådan story och härlig klocka har jag överseende med storleken på bilderna. ;) Stort grattis till ett suveränt spontantköp! Snygg klocka! Bra köp! Enjoy! :)
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Målet var en första Rolex. Eftersom dykning är ett stort intresse hade jag bestämt mig för en dykarklocka. Så det stod mellan Sub eller SD. Jag snubblade på målsnöret och beställde en sån här utan att ha provat den. Blev dock sjukt nöjd. Har kört den dygnet runt i en dryg vecka nu. Dess diskreta natur gör att den passar till allt ... :)
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
Riktigt nice:) Mycket roligare än en Rolex
 

A3+

Omega
Målet var en första Rolex. Eftersom dykning är ett stort intresse hade jag bestämt mig för en dykarklocka. Så det stod mellan Sub eller SD. Jag snubblade på målsnöret och beställde en sån här utan att ha provat den. Blev dock sjukt nöjd. Har kört den dygnet runt i en dryg vecka nu. Dess diskreta natur gör att den passar till allt ... :)
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
Ett stort grattis!!! Bara klicket i låset är ju en upplevelse i sig :)...
 

Leviathan

Omega
2-Faktor
Den är ju så cool. Och den glider så lätt in under manschetten! :D Grattis!

Tack, jag får sprätta upp och sy om mina skjortor om det skall gå "lätt" ... men bänder man lite så kan man pressa in den. :)

Ett stort grattis!!! Bara klicket i låset är ju en upplevelse i sig :)...

Ja, det är som att stänga dörren till ett Franz Jaeger.

Tack alla för likes och glada tillrop!
 

VRD

Cartier
Min första paketöppning här!
För några dagar sedan fick jag ett sug. Jag spenderade varenda ledig minut med att läsa varenda recension och forumtråd om klockan ifråga. På kvällen hade tanken om att 2016 nog skulle få bjuda mig på en sådan liksom slagit rot. Dock inte första delen av 2016, den här gången skulle jag längta och våndas, även om det är jobbigt, jag skulle klara det. Jag bestämde alltså att det absolut inte skulle bli något spontanköp. Jag är annars bra på spontanköp. Framåt läggdags tänkte jag att jag nog skulle ta och titta en sista gång på köp/sälj på KS, det måste man ju.... Shit pommes frites, om inte en annons typ 7 sekunder tidigare kommit ut med precis en sådan klocka jag spenderat hela dagen med att titta på. Jag blev livrädd. Är det ett tecken? Är det ett test? Varför just nu? Snabbt stängde jag av telefonen och tjuvkikade bara några få gånger till på annonsen innan jag till slut bestämde mig för att faktiskt försöka sova.
Dagen efter började så om en del dagar gör. Kass. Inte blev det bättre av att det blev förmiddag heller. Eller lunch. Det var helt enkelt en riktig skitdag. Så vad gör man en riktig skitdag? Jo, man ångestreducerar. Någon timma senare så var klockan betald och påväg.
Två dagar senare kom en avi! Så här såg det ut när jag packade upp :)

Värdefrakt. Det är bra.
IMG_1786.JPG

En låda i lådan
IMG_1787.JPG
En vit låda
IMG_1788.JPG
En svart låda
IMG_1789.JPG
En ful låda (eller är den cool? Den är nog cool...)
IMG_1790.JPG
En Oris Sixty Five!
IMG_1793.JPG
Riktigt nöjd. Spänningen nu, precis innan den sätt på handleden är magisk, hur ska den kännas, är det "jag", är den snygg? :nailbiting:
IMG_1794.JPG
Den känns fantastisk! Maken till mjukt gummi har iafl inte jag träffat på tidigare. Storleken är perfekt. Huruvida den är snygg kan man ju förstås diskutera, men jag tycker iafl att den är riktigt frän. Och den i särklass skönaste klocka jag har/ har haft! Såhär 24h senare är jag fortfarande lyrisk :rolleyes:
IMG_1796.JPG

Håller med ang hur skönt den sitter på handleden! Grattis och välkommen till klubben;)
 

Edin

Panerai
Det här börjar nog bli tjatigt för en del med tanke på hur många som har postat samma sak. Men man kan aldrig få för mycket av Speedys! Även jag har alltså slagit till på en Speedmaster. Har suktat efter en i ett halvår och kunde inte hålla mig längre. Stort tack till @ROB-1832 för bra service!

Grattis!
En Speedy är aldrig fel och bör således ha passerat allas handled eller ha en fast plats i samlingen. :)

Hej. Har precis införskaffat en klocka som jag är sjukt nöjd med. Va inne på en Tudor BB i svart men fick upp ögonen för Tudor Pelagos i svart istället. Har en Tag Heuer Calibre 16, en Anonimo Millemetri 2000 och en Suunto D6i (när jag dyker), sen innan. Här kommer presentationen.
:)

Grattis!
Rätt färg med. Är det första versionen av Pelagos? dåligt påläst på Pelagos..
 

Heken

Breitling
Edin, ja det är inte den med in-house urverk. Dom hade inte fått in svart med in-house bara blå. Men lika glad för det är jag:):):):):tudor:

Grattis!
En Speedy är aldrig fel och bör således ha passerat allas handled eller ha en fast plats i samlingen. :)



Grattis!
Rätt färg med. Är det första versionen av Pelagos? dåligt påläst på Pelagos..
art med
 

Edin

Panerai
Edin, ja det är inte den med in-house urverk. Dom hade inte fått in svart med in-house bara blå. Men lika glad för det är jag:):):):):tudor:

Klart du ska va nöjd! Jag tycker i alla fall att första versionen är finare med den mindre brokiga tavlan. Kan ju bli en ev. framtida samlarobjekt med iom att den bara tillverkades i 2-3 år. Billigare och serva lär den även vara.:)
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Ett spontanköp. Hade aldrig hört om Aramar före den 22 december. Det holländska bolaget firar nu fem år och hargjort en jubileumsutgåva av Aramar Lunar Sky i 50 ex med blodrött bezel. Klockan fick jag efter mindre än 24 timmar. Nu har jag justerat länken så att den sitter perfekt vilket är ett måste då det här är en tung klocka. Verket är Mioytas arbetshäst 9015 och mitt intryck så här långt är en stabil gedigen arbetshäst som är mycket prisvärd och en av de billigaste med Miyotaverket så vitt jag sett.
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Och Ok säger ngn att den verkar Tudorinspirerad så säger jag inte emot.
Hur är kvalitets känslan på den? Ser trevlig ut tycker jag.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Tar mig friheten att "öppna" min kollegas nya klocka, jag är enbart mellanhand. Han är inte medlem, och kommer antagligen inte bli heller men det vore synd att inte dela med mig av hans nya klocka. :)

En sprillans Omega Speedmaster '57, snurrar runt ett Co-Axial calibres 9300 i den.

IMG_0549.JPG
IMG_0550.JPG
IMG_0553.JPG
IMG_0555.JPG
 

maartyn

Omega
Tar mig friheten att "öppna" min kollegas nya klocka, jag är enbart mellanhand. Han är inte medlem, och kommer antagligen inte bli heller men det vore synd att inte dela med mig av hans nya klocka. :)

En sprillans Omega Speedmaster '57, snurrar runt ett Co-Axial calibres 9300 i den.
Den är snygg, den nya Omega-boxen. Även klockan är fräsch och kommer hålla länge! Grattis till din kollega!
 
Topp