• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Jodisalt

Rolex
En klocka jag suktat efter länge, SARB017

9E5EB07E-62A8-413E-BF1D-8DD37F211817.jpeg
 

Audacion

Omega
Ingen AP eller Rolle precis men då jag var ute och handlade julklappar igår (med vetskapen om att mina nära och kära ger föga för mitt klockintresse) köpte jag en liten Casio i present till mig själv :)

Fastnade för kombinationen av den guldtonade blanka urtavlan, blanka silverboetten och helmatta titanlänken. Behövde en ny beater och finns knappast något bättre än Casio då! Nöjd med mitt köp!

IMG_20191212_214532.jpg
IMG_20191212_215419.jpg
IMG_20191212_215436.jpg
 

Niwa

Breitling
Ingen AP eller Rolle precis men då jag var ute och handlade julklappar igår (med vetskapen om att mina nära och kära ger föga för mitt klockintresse) köpte jag en liten Casio i present till mig själv :)

Fastnade för kombinationen av den guldtonade blanka urtavlan, blanka silverboetten och helmatta titanlänken. Behövde en ny beater och finns knappast något bättre än Casio då! Nöjd med mitt köp!

IMG_20191212_214532.jpg
IMG_20191212_215419.jpg
IMG_20191212_215436.jpg
Den där är galet cool!
 

haavjuss

Omega
Ingen AP eller Rolle precis men då jag var ute och handlade julklappar igår (med vetskapen om att mina nära och kära ger föga för mitt klockintresse) köpte jag en liten Casio i present till mig själv :)

Fastnade för kombinationen av den guldtonade blanka urtavlan, blanka silverboetten och helmatta titanlänken. Behövde en ny beater och finns knappast något bättre än Casio då! Nöjd med mitt köp!

IMG_20191212_214532.jpg
IMG_20191212_215419.jpg
IMG_20191212_215436.jpg

Den där är galet cool!

Håller med Niwa ovan! En av de ballare casiomodellerna. Riktigt snygg!
 

HSK

Patek
2-Faktor
Såå nice, jag såg det på något instagram inlägg... men hur får man tag i en?
Det är Hodinkees egna modell som så vitt jag vet bara går att köpa via deras webbshop: https://shop.hodinkee.com/products/swatch-sistem51-hodinkee-generation-1986?variant=31104585924683
Slutsåld för tillfället men det står att man kan skriva upp sig på någon slags mailinglista och bli notifierad när den åter finns i lager så jag antar att de tar in dem i omgångar.
 

CalibeR

Omega
2-Faktor
Det är Hodinkees egna modell som så vitt jag vet bara går att köpa via deras webbshop: https://shop.hodinkee.com/products/swatch-sistem51-hodinkee-generation-1986?variant=31104585924683
Slutsåld för tillfället men det står att man kan skriva upp sig på någon slags mailinglista och bli notifierad när den åter finns i lager så jag antar att de tar in dem i omgångar.

Tack för infon!
Jag har googlat runt och hittar den även på Swatch amerikanska hemsida (https://shop.swatch.com/en_us/watch...istem51-hodinkee-generation-1986-sutz406.html) men den var slut även där så det blir till att skriva upp sig på listan och hoppas på det bästa.
 

Rulle

Audemars
Tack för infon!
Jag har googlat runt och hittar den även på Swatch amerikanska hemsida (https://shop.swatch.com/en_us/watch...istem51-hodinkee-generation-1986-sutz406.html) men den var slut även där så det blir till att skriva upp sig på listan och hoppas på det bästa.
sist med den blåa hodinkee alpinisten så hade dom typ tre batcher med klockor som kom upp och sen en omgång via seiko själva så där kommer nog flera!

hodinkee börjar apåra lite med sina LE versioner nu kan jag tycka...
visserligen kul att dom får så många märken att släppa speciella pjäser...
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Det börjar bli dags för rond två med denna Breitling.
Jag har ägt modellen tidigare och kan ännu en gång konstatera att det är svårt att hitta bättre och mer klocka för motsvarande pengar. Det är en redig klump som har en konstant närvaro och kvalitetskänslan är på topp.
Köpet tog fart på tradera i söndags efter lite slösurfande. Jag gjorde som flera gånger tidigare och glömde bort traderas köptvång, la ett bud utan att ha haft någon som helst kontakt med säljaren. Jag trodde i min vildaste fantasi inte att mitt bud skulle vara det vinnande budet.
Kontaktade säljaren efter vunnen budgivning började ställa frågor.
Det visade sig att klockan har varit i hans ägo sedan den togs ut ur butik och helt komplett med inköpskvitto och övriga tillbehör som klassar detta exemplar som ett riktigt fullset.
Klockan har också legat i lådan sen han skaffade en applewatch 2016 och skicket är därefter, mycket bra.

Mycket bubbelplast är bra.
IMG_20191211_165935.jpg

Snygg och välbevarad låda.
IMG_20191211_170158.jpg


Fullset
IMG_20191211_170334.jpg


Vad har vi här? En steelfish :)
IMG_20191211_170438.jpg

Och en hel del hudavlagringar = sjukt äckligt för en känslig typ som mig.
IMG_20191211_170557.jpg

IMG_20191211_170546.jpg

Efter ett obligatoriskt bad och genomgång med tandborsten kommer ett wristshot.
IMG_20191211_175330.jpg

Jag har inte sett många i detta skick. Jag tror att jag har gjort ett riktigt kap.
Jag har inte köpt en hulk för 70k direkt men den jag ägde första gången var inte i närheten av denna men gick för lite mera pengar och jag trodde då inte att jag skulle kunna hitta bättre för mindre men den som söker, den finner.
Grymt djävulskt bra!
Grattis!
 

Lupin

Cartier
2-Faktor
Tillslut dök den upp efter en liten omväg till Norge i fredags och "försök till leverans" idag så kom den efter ett samtal...
Efter att ha spanat in Tudor Black Bay Bronze ett tag så blev det istället en Eterna Kontiki Bronze limiterad till 300ex som en tidig julklapp till mig själv.:smug:
DSC00643.JPG
DSC00645.JPG
DSC00649.JPG
DSC00655.JPG
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tillslut dök den upp efter en liten omväg till Norge i fredags och "försök till leverans" idag så kom den efter ett samtal...
Efter att ha spanat in Tudor Black Bay Bronze ett tag så blev det istället en Eterna Kontiki Bronze limiterad till 300ex som en tidig julklapp till mig själv.:smug:
DSC00643.JPG
DSC00645.JPG
DSC00649.JPG
DSC00655.JPG
Skitkul att du valde Eterna. Älskar Eterna! De har gjort mycket fel rent businessmässigt de senaste åren men klockorna är bra :) Hoppas på en rejäl comeback inom några år!
 

Simpatico

Rolex
Tillslut dök den upp efter en liten omväg till Norge i fredags och "försök till leverans" idag så kom den efter ett samtal...
Efter att ha spanat in Tudor Black Bay Bronze ett tag så blev det istället en Eterna Kontiki Bronze limiterad till 300ex som en tidig julklapp till mig själv.:smug:
DSC00643.JPG
DSC00645.JPG
DSC00649.JPG
DSC00655.JPG
Snyggt fångat. Har gått i samma tankar innan och jämfört båda.
Slit den med hälsan, blir bara bättre med tiden.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tillslut dök den upp efter en liten omväg till Norge i fredags och "försök till leverans" idag så kom den efter ett samtal...
Efter att ha spanat in Tudor Black Bay Bronze ett tag så blev det istället en Eterna Kontiki Bronze limiterad till 300ex som en tidig julklapp till mig själv.:smug:
DSC00643.JPG
DSC00645.JPG
DSC00649.JPG
DSC00655.JPG
Väldigt fin! Gillar färgen och färgkombinationen.

Försök, ja ... borde heta ”försök till försök till leverans”.
 
Topp