• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Donkii

Boushh
2-Faktor
Han där uppe har varit god mot mig denna månad. De nya för denna dag är de båda Omegorna. Nu är jag med i mark ii klubben igen @Spincini och jag har tagit över din gamla slampa @Feskarn :)
8JV9EjD.jpg
 

Toftich

Rolex
2-Faktor
Har säkerligen fått in 20 klockor sen senast jag skrev här ;)

Men igår kom det i alla fall ett paket, alltid lika roligt!

Inte svårt att gissa vad detta är för någonting?
DSC_2880.JPG



Såklart ett band, blått till och med. Kommer passa en klocka som också är hyfsat nyinkommen!
DSC_2881.JPG


Tycker att det blir rätt bra :)
DSC_2891.JPG
Blev riktigt bra!
 

Subby

Rolex
Då landade ett paket idag från England. Ingen klocka men ett hus för dem :) då jag reser till Turkiet 5-6 gånger om året så tyckte jag att jag behövde en liten låda/rulle. Har kollar på travelingcases överallt. Sen såg jag denna som var asbilligt, 220kr :eek:. Skinn yta, förmodligen fejkskinn men ganska mjuk och skön med röda stitches. Plats för 8 klockor. En liten ficka för armbanden, iaf vad jag tänkt att använda till. Mycket pang för pengen tycker jag.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

larra64

Rolex
Alla har vi väl kollat in klockprojekt på Kickstarter någongång. Och allvarligt, hur många gånger har det som presdnterats just gett oss en "Kick"?
Men i december så dök det upp en ovanligt snygg kronograf. Det var signerad Guillaume Laidet som senast hade jobbat på JLC.
Jag tyckte den var kanonsnygg och trevligt prissatt på en bit över 100 euro då jag upptäckte projektet. Sagt och gjort. Jag tecknade mig för den. I veckan kom meddelandet att den var på väg och i dag anlände den.
Spontant känns det som extremt mycket bling för pengarna, snygg klocka och ett skönt läderband.
Kanske återkommer jag senare med en recension.
Hur som helst, här är basfakta:
Vintage Chronograph Rose Gold color with Brown Leather Strap

Dial : white
Diameter: 40 mm case
Functions : chronograph with telemeter scale, date, small seconds
Movement: Japan Miyota 6S21 movement
Hands: dauphine with super luminova
Case : ionic rose gold-plated 316L stainless steel
Water resistance : 5 ATM (50 meters)
Strap : genuine leather strap

Här är mer info:
https://www.hodinkee.com/articles/the-willliam-l-1985-kickstarter-project
https://www.kickstarter.com/projects/851148588/watches-vintage-style-affordable-prices/description
w1.jpg
w2.jpg
w3.jpg
w4.jpg
w5.jpg
 

nydén

Breitling
Jahopp då var det dags för mitt första inlägg här o även min första "riktiga" klocka...
Det blev en omega planet ocean..
Hoppas jag kommer bli nöjd..:)
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    85.5 KB · Visningar: 120
  • image.jpeg
    image.jpeg
    81.1 KB · Visningar: 120
  • image.jpeg
    image.jpeg
    146 KB · Visningar: 124
  • image.jpeg
    image.jpeg
    154.1 KB · Visningar: 132
  • image.jpeg
    image.jpeg
    99.9 KB · Visningar: 142
  • image.jpeg
    image.jpeg
    81 KB · Visningar: 130

m54b30

Breitling
Citizen Promaster NY0040-09E, istället för en SKX007, automat och manuell uppvridning, kvaliteten på urtavlan är utmärkt, mikroskopisk förskjutning åt höger av 6:ans index, annars inga synliga brister.
Kronan är en aning hal jämfört med Steelix:en.
Bezel:en har 60 klick vilket känns tydligt och bra.
Lite mindre än Steelix:en.
DSC06190.JPG


DSC06188.JPG


IMG_0426.JPG


IMG_0425.JPG
 
Topp