• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

C

Coach

Guest
Vaknade och kände att det var dags, och vips så var man med Rolex :) mycket nöjd såhär långt !
image.jpeg
Har Chronomaten fått lämna ?
 
C

Coach

Guest
Vart den utkonkurrerad av din 41 airborne lr?
Blackeye blue i 41 låter som ett bra val ! Perfekt storlek, perfekt tavla, kan inte bli fel :)
44 känns för stort bara så den tavlan i ett mindre format skulle vara perfekt, precis som du är inne på. Airborne 41 är inte helt fel den heller förvisso :)
 
D

Deleted member 11690

Guest
44 känns för stort bara så den tavlan i ett mindre format skulle vara perfekt, precis som du är inne på. Airborne 41 är inte helt fel den heller förvisso :)
Ja 44 or är tvärfeta i skyltfönster men blir jäkligt stora på armen :D airborne 41 är definitivt inte fel, riktigt ball klocka.
 

Pino

Omega
Då var det dags igen :)
Jag har länge sökt efter en riktigt bra beater som passar till allt. Har kört med min PO alltför länge men har faktiskt inte tröttnat på den.
Men jag hade ändå ett sug efter något nytt.
Testade Speedmaster ett tag men vi klickade inte riktigt så den fick flyga vidare. Köpte en Hulk i våras och trots att den är helt underbar på många sätt så tycker jag personligen att den inte funkar som beater. I somras så började jag snegla ordentligt på en Datejust men efter att ha testat kollegans så kände jag att jag ska nog hålla mig till dykarur. Jag gillar känslan av dykarur. Det robusta, tyngden och kvailtetskänslan.

Sen dök denna upp på K&S......... Fick hem paketet igår men lyckades hålla mig tills idag med öppningen som följer.

1.JPG


Mycket väl inslaget paket

2.JPG


3.JPG


Hmm...
4.JPG

Den här lådan känner alla till
5.JPG


En till Sub?

6.JPG

Nope! Det blev en Sea Dweller 116600 :)

7.JPG


Mycket bra och jag är sjukt nöjd!

8.JPG


Satt som en smäck direkt!
Jag vill tacka @Nicke L för en mycket trevlig och smidig affär och ett stort tack till KS för ett underbart forum för oss klockälskare.
Nu tar jag helg och njuter av klockan :)
Grattis! Haft privilegiet att få provat en 116600 och gillade den skarpt! Ingen bubbla och minutmarkeringarna på ringen:cool:
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Tyvärr hamnar inte bilderna i den ordningen jag tänkt, så gör ytterligare ett inlägg;

22281406_10155749722678767_1891038251_o.jpg


Jaaa! Seiko SLA017 :)

Givetvis ett hederligt handledsskott;

22312297_10155749723588767_2069709077_o.jpg


Hur nöjd är jag? Väldigt. Visste faktiskt inte om att jag skulle få den här versionen, med stor väska, en sjuk ubåt och även ett verktyg för att byta band samt ett USB-minne med Seiko-historia (?).

Klockan i sig är helt fantastisk. Mina dåliga bilder gör den verkligen inte rättvisa.

10/10 sushibitar. Riktigt bra!
Snyggt. Grattis. Foto på ubåten?
 

AB

Panerai
2-Faktor
Tyvärr hamnar inte bilderna i den ordningen jag tänkt, så gör ytterligare ett inlägg;

22281406_10155749722678767_1891038251_o.jpg


Jaaa! Seiko SLA017 :)

Givetvis ett hederligt handledsskott;

22312297_10155749723588767_2069709077_o.jpg


Hur nöjd är jag? Väldigt. Visste faktiskt inte om att jag skulle få den här versionen, med stor väska, en sjuk ubåt och även ett verktyg för att byta band samt ett USB-minne med Seiko-historia (?).

Klockan i sig är helt fantastisk. Mina dåliga bilder gör den verkligen inte rättvisa.

10/10 sushibitar. Riktigt bra!
STORT grattis, verkligen en utomordentligt fin och härlig klocka!
 
D

Deleted member 11690

Guest
Tyvärr hamnar inte bilderna i den ordningen jag tänkt, så gör ytterligare ett inlägg;

22281406_10155749722678767_1891038251_o.jpg


Jaaa! Seiko SLA017 :)

Givetvis ett hederligt handledsskott;

22312297_10155749723588767_2069709077_o.jpg


Hur nöjd är jag? Väldigt. Visste faktiskt inte om att jag skulle få den här versionen, med stor väska, en sjuk ubåt och även ett verktyg för att byta band samt ett USB-minne med Seiko-historia (?).

Klockan i sig är helt fantastisk. Mina dåliga bilder gör den verkligen inte rättvisa.

10/10 sushibitar. Riktigt bra!
Den ser fan inte dum ut dendär :) grattis !
 

docoscar

Breitling
Jag hade typ, nästan säkert, bestämt mig för en LLD på mesh för några veckor sedan. Sedan blev jag sugen på en Sinn U1, men missade precis en fin här på Klocksnack. Så dök den här upp på Köp och sälj. Den hann nog inte ligga mer än 15 minuter innan jag hade lagt handpenning.

IMG_2347.jpg


IMG_2349.jpg


Jag hade sett denna i andra trådar på forumet redan tidigare och förbannade mest att den var en begränsad upplaga och inte gick att köpa längre. Sinn 103 A Sa B

IMG_2350.jpg


Med extra läder och länk, perfekt uppsättning imho.
IMG_2351.jpg

På originalläder.
IMG_2352.jpg

På länk.
IMG_2354.jpg


För tidigt för starkvaror.
IMG_2356.jpg

:seiko::sinn:
 
Senast ändrad:

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Jag hade typ, nästan säkert, bestämt mig för en LLD på mesh för några veckor sedan. Sedan blev jag sugen på en Sinn U1, men missade precis en fin här på Klocksnack. Så dök den här upp på Köp och sälj. Den hann nog inte ligga mer än 15 minuter innan jag hade lagt handpenning.

IMG_2347.jpg


IMG_2349.jpg


Jag hade sett denna i andra trådar på forumet redan tidigare och förbannade mest att den var en begränsad upplaga och inte gick att köpa längre. Sinn 103 A Sa B

IMG_2350.jpg


Med extra läder och länk, perfekt uppsättning imho.
IMG_2351.jpg

På originalläder.
IMG_2352.jpg

På länk.
IMG_2354.jpg


För tidigt för starkvaror.
IMG_2356.jpg
Grattis! Den där är riktigt bra. Har också varit sugen på den.
 

pjmb

Cartier
Tyvärr hamnar inte bilderna i den ordningen jag tänkt, så gör ytterligare ett inlägg;

22281406_10155749722678767_1891038251_o.jpg


Jaaa! Seiko SLA017 :)

Givetvis ett hederligt handledsskott;

22312297_10155749723588767_2069709077_o.jpg


Hur nöjd är jag? Väldigt. Visste faktiskt inte om att jag skulle få den här versionen, med stor väska, en sjuk ubåt och även ett verktyg för att byta band samt ett USB-minne med Seiko-historia (?).

Klockan i sig är helt fantastisk. Mina dåliga bilder gör den verkligen inte rättvisa.

10/10 sushibitar. Riktigt bra!
Riktigt bra den där!! Grattis!
 

MartinGFX

Cartier
Fick upp ögonen för den här pärlan förra helgen och idag kunde jag inte motstå den längre...

På väg hem med lite svenskt stål i påsen.
IMG_1759.JPG


Vad döljer sig då i påsen? Jo en Royal Steel 36mm med Champagnetavla, sport och dress allt i ett.
IMG_1757.JPG

IMG_1755.JPG

IMG_1754.JPG

  • CASE: Stainless steel Ø36 mm.
  • CASE-BACK: See through engraved case back with flat sapphire crystal. Individually numbered.
  • GLASS: Scratch resistant sapphire crystal with anti-reflective coating.
  • DIAL AND HANDS: Dial with white super luminova index marks and hands with super luminova.
  • DIAL: Champagne
  • BEZEL: Stainless steel
  • BRACELET: Stainless steel, with an engraved logotype on buckle.
  • WATER RESISTANCE: 10ATM (100 meters)
 

Bilagor

  • IMG_1756.JPG
    IMG_1756.JPG
    70.6 KB · Visningar: 18

Diver72

Omega
Fick upp ögonen för den här pärlan förra helgen och idag kunde jag inte motstå den längre...

På väg hem med lite svenskt stål i påsen.
IMG_1759.JPG


Vad döljer sig då i påsen? Jo en Royal Steel 36mm med Champagnetavla, sport och dress allt i ett.
IMG_1757.JPG

IMG_1755.JPG

IMG_1754.JPG

  • CASE: Stainless steel Ø36 mm.
  • CASE-BACK: See through engraved case back with flat sapphire crystal. Individually numbered.
  • GLASS: Scratch resistant sapphire crystal with anti-reflective coating.
  • DIAL AND HANDS: Dial with white super luminova index marks and hands with super luminova.
  • DIAL: Champagne
  • BEZEL: Stainless steel
  • BRACELET: Stainless steel, with an engraved logotype on buckle.
  • WATER RESISTANCE: 10ATM (100 meters)
Sjukt snygg. Lägger den till egen önskelista.
 

Thunell

Panerai
2-Faktor
Jag hade typ, nästan säkert, bestämt mig för en LLD på mesh för några veckor sedan. Sedan blev jag sugen på en Sinn U1, men missade precis en fin här på Klocksnack. Så dök den här upp på Köp och sälj. Den hann nog inte ligga mer än 15 minuter innan jag hade lagt handpenning.

IMG_2347.jpg


IMG_2349.jpg


Jag hade sett denna i andra trådar på forumet redan tidigare och förbannade mest att den var en begränsad upplaga och inte gick att köpa längre. Sinn 103 A Sa B

IMG_2350.jpg


Med extra läder och länk, perfekt uppsättning imho.
IMG_2351.jpg

På originalläder.
IMG_2352.jpg

På länk.
IMG_2354.jpg


För tidigt för starkvaror.
IMG_2356.jpg

:seiko::sinn:

Grym! Grattis :)
 
Topp