• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

EmilSve

Cartier
70201CE4-0B55-44D1-8C56-F0345E1781EB.jpeg
5ECCF902-DC22-4CFA-AFAE-AF19774F936E.jpeg
OMG
..

Ödmjukt står jag nu inför insikten att jag inte blev den första, som ska få leva med en OMEGA Speedmaster. Genom årtionden har många innan mig fått henne att bevittna kärlek, hjältemod och uthållighet. Detta älskvärda mästerverk som nu också ska få bevittna min bravader, Vilken grej!

Till er alla, Gott slut på 2018 och gott nytt 2019!

Tack till Nymans Ur i Västerås för ert ”klockrena” bemötande er service och enorma kunnande. Alltid ”urkul” att göra affärer hos er.
Snyggt där!
 

Bigswede90

Breitling
70201CE4-0B55-44D1-8C56-F0345E1781EB.jpeg
5ECCF902-DC22-4CFA-AFAE-AF19774F936E.jpeg
OMG
..

Ödmjukt står jag nu inför insikten att jag inte blev den första, som ska få leva med en OMEGA Speedmaster. Genom årtionden har många innan mig fått henne att bevittna kärlek, hjältemod och uthållighet. Detta älskvärda mästerverk som nu också ska få bevittna min bravader, Vilken grej!

Till er alla, Gott slut på 2018 och gott nytt 2019!

Tack till Nymans Ur i Västerås för ert ”klockrena” bemötande er service och enorma kunnande. Alltid ”urkul” att göra affärer hos er.
Jäkligt snygg jag kollade på den i blörjan på december
 

Klockkisen

Breitling
70201CE4-0B55-44D1-8C56-F0345E1781EB.jpeg
5ECCF902-DC22-4CFA-AFAE-AF19774F936E.jpeg
OMG
..

Ödmjukt står jag nu inför insikten att jag inte blev den första, som ska få leva med en OMEGA Speedmaster. Genom årtionden har många innan mig fått henne att bevittna kärlek, hjältemod och uthållighet. Detta älskvärda mästerverk som nu också ska få bevittna min bravader, Vilken grej!

Till er alla, Gott slut på 2018 och gott nytt 2019!

Tack till Nymans Ur i Västerås för ert ”klockrena” bemötande er service och enorma kunnande. Alltid ”urkul” att göra affärer hos er.

Grattis, slår aldrig fel med en speedy.
 

kungmikael

KS Explorers Club
2-Faktor
La upp denna i Panerai-tråden men det finns ju en alldeles förträfflig Paketöppnings-tråd ju!

Idag är det äntligen julafton! :)
IMG_3900.jpg


Fram med bladet, nu är det paketöppning!
IMG_3903.jpg


Åh, en låda!
IMG_3908.jpg


Precis som mormor alltid packade bullarna i minst dubbla påsar, packar klocktillverkare sina klockor i lådor i lådor!
IMG_3909.jpg


Här är den, min nya PAM00ABRUNN
lulz.png


Nejdå, men precis som i kalsongen så är det 47mm kärlek i lådan!
IMG_3910.jpg


Love it! PAM372
IMG_3914.jpg
 

Mr dude

Panerai
Friends Of KS
La upp denna i Panerai-tråden men det finns ju en alldeles förträfflig Paketöppnings-tråd ju!

Idag är det äntligen julafton! :)
IMG_3900.jpg


Fram med bladet, nu är det paketöppning!
IMG_3903.jpg


Åh, en låda!
IMG_3908.jpg


Precis som mormor alltid packade bullarna i minst dubbla påsar, packar klocktillverkare sina klockor i lådor i lådor!
IMG_3909.jpg


Här är den, min nya PAM00ABRUNN
lulz.png


Nejdå, men precis som i kalsongen så är det 47mm kärlek i lådan!
IMG_3910.jpg


Love it! PAM372
IMG_3914.jpg
Grattis till nya dinka, väldigt fint
 

Audacion

Omega
Vad skulle hans första inlägg varit? En uppsats om evolutionen från solur till urverk idag? En utläggning om vattenaphypotesen? Förlåt, men sjukt tråkig kommentar.
Vad skulle hans första inlägg varit? En uppsats om evolutionen från solur till urverk idag? En utläggning om vattenaphypotesen? Förlåt, men sjukt tråkig kommentar.
Jag vet inte, kanske något smartare än att försöka smådissa min nya klocka och kanske försöka göra sig lite rolig när han eller hon uppenbarligen inte ens vet eller förstår att det är praxis vad gäller klockor att det är så romerska index skrivs ut.

Nu har just denna klockan enbart 12 och 6, men annars skulle 6 inte vändas upp och ner så skulle hela klockan bli totalt ossymetrisk.

Och dessutom så börjar väl de flesta normala personer sin forumkarriär med att ställa frågor, lägga upp bilder på sin samling mm och inte med en sarkastisk oneliner?
 

eeee

Cartier
2-Faktor
Jag vet inte, kanske något smartare än att försöka smådissa min nya klocka och kanske försöka göra sig lite rolig när han eller hon uppenbarligen inte ens vet eller förstår att det är praxis vad gäller klockor att det är så romerska index skrivs ut.

Nu har just denna klockan enbart 12 och 6, men annars skulle 6 inte vändas upp och ner så skulle hela klockan bli totalt ossymetrisk.

Och dessutom så börjar väl de flesta normala personer sin forumkarriär med att ställa frågor, lägga upp bilder på sin samling mm och inte med en sarkastisk oneliner?

Kränkt över en kommentar som kanske var menad som just att det var trevligt men ’VI’ upp och ned. Sänk garden lite och njut av gemenskapen istället. Eller upplys, i trevlig ton, att det är ”praxis” som du beskriver. Ditt första inlägg var ingen kioskvältare heller ;)
 

Audacion

Omega
Kränkt över en kommentar som kanske var menad som just att det var trevligt men ’VI’ upp och ned. Sänk garden lite och njut av gemenskapen istället. Eller upplys, i trevlig ton, att det är ”praxis” som du beskriver. Ditt första inlägg var ingen kioskvältare heller ;)
Med tanke på att det är just praxis så har jag svårt att tänka mig det. Upplyste också om det. Men visst, lite lätt volatil reaktion kanske.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Jag vet inte, kanske något smartare än att försöka smådissa min nya klocka och kanske försöka göra sig lite rolig när han eller hon uppenbarligen inte ens vet eller förstår att det är praxis vad gäller klockor att det är så romerska index skrivs ut.

Nu har just denna klockan enbart 12 och 6, men annars skulle 6 inte vändas upp och ner så skulle hela klockan bli totalt ossymetrisk.

Och dessutom så börjar väl de flesta normala personer sin forumkarriär med att ställa frågor, lägga upp bilder på sin samling mm och inte med en sarkastisk oneliner?
Jag läste inget av det som skrevs som en diss eller sarkasm.
 

pyttipanna

Breitling
70201CE4-0B55-44D1-8C56-F0345E1781EB.jpeg
5ECCF902-DC22-4CFA-AFAE-AF19774F936E.jpeg
OMG
..

Ödmjukt står jag nu inför insikten att jag inte blev den första, som ska få leva med en OMEGA Speedmaster. Genom årtionden har många innan mig fått henne att bevittna kärlek, hjältemod och uthållighet. Detta älskvärda mästerverk som nu också ska få bevittna min bravader, Vilken grej!

Till er alla, Gott slut på 2018 och gott nytt 2019!

Tack till Nymans Ur i Västerås för ert ”klockrena” bemötande er service och enorma kunnande. Alltid ”urkul” att göra affärer hos er.
Grattis!
 

pyttipanna

Breitling
Dagen D! Dagen före ”hemresa” och julfirande med tjocka släkten. Jag bar hem denna tunga tingest förra lördagen och den får inte plats i resväskan. Måste hinna beundra innehållet i mellandagarna och därför blev det en nervpirrande paketöppning här i soffan alldeles nyss.
434BCBA1-E709-4627-AA4C-4652F03E8BEB.jpeg
A0627DC6-9C2E-4855-9728-51AA7EE6B85B.jpeg

56241B01-05FA-46B6-9AF1-3D205D0F3F56.jpeg

9038EC34-C3D0-4C9B-A27B-587EECF95FE5.jpeg

EF2544CF-4F46-486D-861B-F1237EF2CD61.jpeg


En Omega Seamaster Aqua Terra 150m Co-Axial Master Chronometer 38 mm. Sitter som en smäck!

En fantastisk köpupplevelse från början till slut.
Riktigt trevlig urtavla.
 

Wasabi

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Dagen D! Dagen före ”hemresa” och julfirande med tjocka släkten. Jag bar hem denna tunga tingest förra lördagen och den får inte plats i resväskan. Måste hinna beundra innehållet i mellandagarna och därför blev det en nervpirrande paketöppning här i soffan alldeles nyss.
434BCBA1-E709-4627-AA4C-4652F03E8BEB.jpeg
A0627DC6-9C2E-4855-9728-51AA7EE6B85B.jpeg

56241B01-05FA-46B6-9AF1-3D205D0F3F56.jpeg

9038EC34-C3D0-4C9B-A27B-587EECF95FE5.jpeg

EF2544CF-4F46-486D-861B-F1237EF2CD61.jpeg


En Omega Seamaster Aqua Terra 150m Co-Axial Master Chronometer 38 mm. Sitter som en smäck!

En fantastisk köpupplevelse från början till slut.
Stort grattis!
 

dempha

Rolex
2-Faktor
La upp denna i Panerai-tråden men det finns ju en alldeles förträfflig Paketöppnings-tråd ju!

Idag är det äntligen julafton! :)
IMG_3900.jpg


Fram med bladet, nu är det paketöppning!
IMG_3903.jpg


Åh, en låda!
IMG_3908.jpg


Precis som mormor alltid packade bullarna i minst dubbla påsar, packar klocktillverkare sina klockor i lådor i lådor!
IMG_3909.jpg


Här är den, min nya PAM00ABRUNN
lulz.png


Nejdå, men precis som i kalsongen så är det 47mm kärlek i lådan!
IMG_3910.jpg


Love it! PAM372
IMG_3914.jpg
Såhär ska en paketöppning vara! Snyggt med både gamla minnen och lite humor, keep it up :happyhappy:
 

Biskopen

Cartier
2-Faktor
Då var det dags för årets sista paketöppning. :)
Det blev inte många bilder pga. suget att öppna paketet snabbt.
IMG_4032.JPG

GS alltså, spännande.
IMG_4031.JPG

SBGJ001 ;)
IMG_4035.JPG

Och så ett obligatoriskt WS.

Jag älskar denna klockan och jag har suktat och trånat efter denna modellen sedan jag började mitt klockintresse för drygt ett år sedan.
Det känns nästan lite overkligt och det kittlar till i kroppen varje gång jag tittar på den.
Tack för mig och njut av de sista dagarna under 2018!
 

Mr dude

Panerai
Friends Of KS
Då var det dags för årets sista paketöppning. :)
Det blev inte många bilder pga. suget att öppna paketet snabbt.
IMG_4032.JPG

GS alltså, spännande.
IMG_4031.JPG

SBGJ001 ;)
IMG_4035.JPG

Och så ett obligatoriskt WS.

Jag älskar denna klockan och jag har suktat och trånat efter denna modellen sedan jag började mitt klockintresse för drygt ett år sedan.
Det känns nästan lite overkligt och det kittlar till i kroppen varje gång jag tittar på den.
Tack för mig och njut av de sista dagarna under 2018!
Riktigt fint dinka med snowcase, grattis helt magiskt
 

banan

Cartier
Då var det dags för årets sista paketöppning. :)
Det blev inte många bilder pga. suget att öppna paketet snabbt.
IMG_4032.JPG

GS alltså, spännande.
IMG_4031.JPG

SBGJ001 ;)
IMG_4035.JPG

Och så ett obligatoriskt WS.

Jag älskar denna klockan och jag har suktat och trånat efter denna modellen sedan jag började mitt klockintresse för drygt ett år sedan.
Det känns nästan lite overkligt och det kittlar till i kroppen varje gång jag tittar på den.
Tack för mig och njut av de sista dagarna under 2018!

Mycket trevlig dinka!
 
Topp