• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Bexa

Omega
Nu kära vänner är stunden kommen. Har efter mycket funderingar bestämt att det är tid att flytta upp och göra mig av med min Tissot PRC 200 För att lämna plats åt en mer värdig klocka.
Har alltid varit mjuk för Omega och det var ingen tvekan om att Omega skulle bli min första då jag köper min "riktiga" klocka.

Det blev en Speedmaster Moonwatch med Hesalite glas iaf samt med den "nya" Boxen och skruvade länkar. Blir mycket bilder men ny låda och första klockan så det år icke att hjälpas.


Vi börjar med första lådan, den är massive och väger en del. Självklart då den mindre där inne bidrar till helhetens vikt. Det verkar vara något typ av papp. Den "riktiga" lådan är klädd i tyg och har lite tyngd i sig.
När vi lyfter Lådan så hittar vi 2 häften/böcker. Den första är en liten samling historia samt bilder från olika Apollos, mycket trevligt att kika på.
Den andra är om läderband och hur man tar av länken, kikade lite snabbt på den bara.
Väl öppnad så ligger allt gömt i sina fack. Medaljongen är väldigt tunn och har inte så jättemycket vikt i sig, syftet med denna är lite oklart. den ligger bäst i lådan, eventuellt en brevpress men som sagt den borde dock haft mer tyngd i sig. kanske bara något snyggt att ha på skrivbordet.
Luppen är lite trevlig, den är i något form av gummi. sedan har vi NATO-banden som är väldigt långa då såklart för att man ska kunna spänna den runt armen med sin rymddräkt på sig :) Vi har även det lilla verktyget för länk byten.
Är mycket nöjd med mitt val av Speedmastern samt Omega. Hade tankar på Driver 300m Meeeen jag kände att denna var coolare/bättre. Det blir utan tvekan fler klockor i framtiden, listan är lång och hungern aldrig mättad.
Kan med stolthet lägga till Omega i min signatur och nu delta i trådar med vardags bilder :cool:

 

Bexa

Omega
Ursäkt det blev pannkaka av alla bilder, har kommer de så man kan se..
photo 2.JPG
photo 5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG
9.JPG
10.JPG
photo 1.JPG
photo 2.JPG
photo 3.JPG
photo 5.JPG
baksida.JPG
photo 1.JPG
photo 3.JPG
photo 4.JPG
photo 5.JPG
photo 3.JPG
photo 4.JPG
photo 5.JPG
photo 1.JPG
photo 2.JPG
 

JAkesson

Omega
Kanske inte den roligaste paketöppningen men rätt kul paket och en bättre än förväntat plojklocka som säkert får följa med till jobbet då och då.

Swatch Sistem 51 Blue

Mer info här:
http://www.swatch.com/en/sistem51
http://www.swatch.com/en/watches/originals/sistem51/suts401-sistem-blue


1160 pix inkl frakt på shop.swatch.com

Box av lite enklare typ, fast med twist..

2014-09-11 19.02.31.jpg


2014-09-11 19.03.09.jpg


Uppackning fortsätter..

2014-09-11 19.03.31.jpg


2014-09-11 19.04.04.jpg


Rolig baksida, ser lagom psykedelisk ut när allt snurrar. 90 timmar gångreserv tydligen, 51 delar totalt.

2014-09-11 19.04.32.jpg


Handleds-shot! Pow!

2014-09-11 19.06.18.jpg


I det stora hela, sitter skönt. Bandet känns mycket bättre än vad jag trodde. Lite högre än vad jag förväntat mig men kul att variera med.

Tummen upp!

2014-09-11 19.07.16.jpg
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Har idag köpt mig en speedmaster moonwatch. Med nya lådan och skruvade länkar.

Grattis! Jäklar i min lilla låda vilken låda. Man hade nästan varit nöjd även om den inte innehöll någon klocka! Jag kanske har missat något, men är det nya "standard"-månklockan eller ännu en limited edition? En underbar klocka hur som!
 

Bexa

Omega
Grattis! Jäklar i min lilla låda vilken låda. Man hade nästan varit nöjd även om den inte innehöll någon klocka! Jag kanske har missat något, men är det nya "standard"-månklockan eller ännu en limited edition? En underbar klocka hur som!

Lådan är grym, var lite skeptisk i början med det nya priset och allt, men tycker de passar klockan perfekt.
då man köper Månklockan från och med nu får alla denna box. dock osäker om de gäller 44MM också den med Co Ax.
Lådan är riktigt tjusig att titta på.

Blir förmodligen en Seamaster i framtiden och då blir det tyvärr ingen cool låda som följer med.
 

reservedemarche

Breitling






Rolex Datejust med bulletdial, urtavlan valde jag då flesta Datejust har enfärgad urtavla ... Efter nästan 3 veckors väntan så kom paketet från Rob Engström. Klockan köpte jag per telefon och har inte satt min fot i butiken för att prova etc... Therese tyckte säkert jag var helknasig som beställde och betalade en klocka per telefon ... tyvärr fanns det inte tid att åka till Stockholm och hänga i butiken. Till personalen på Rob Engström, tack för en superb service. Posten lyckades med konststycket att leverera klockan två dagar innan jag skulle åka på semester.
 
Topp