• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

Ville_W

Rolex
2-Faktor
F-serien är från 03/04 och det är inget fullset. Vad kan man räkna med för ett tavelbyte för att jämföra? Blir ett besök hos en AD urmakare i em för en visuell koll av verket och en mätning innan jag bestämmer mig att förhandla eller returnera.
ImageUploadedByTapatalk1423543970.169085.jpg
Blir retur tyvärr[emoji30] Urmakaren hittade anmärkningar på urverket (gammal fuktskada) och bedömde att service behövs i det närmaste.
Där ser man, trots att man studerar bilder noggrant, gör research på säljaren, får igång en riktigt bra dialog med denne, får tydliga svar på de frågor jag ställer (fast inte på de jag missade att ställa) så blir det ändå inte klockrent om uttrycket tillåts.
Jag är ändå inte allt för kritisk mot säljaren som agerat både snabbt och professionellt. Inga försök till undanflykter och accepterar retur utan knot. I detta fall har säljaren en tydlig returpolicy
Nu börjar jakten igen på en GMT Master[emoji1] Någon som har en fin 16710 till salu? [emoji6]
 

sohe68

Breitling
2-Faktor
Då kom det ett litet paket från Turin....

IMG_7494.jpg


Välpaketerat...

IMG_7496.jpg


Under papper och plast finner man...

IMG_7500.jpg


Och vidare...

IMG_7501.jpg


Riktigt fin...

IMG_7502.jpg


Ojojoj, äntligen...

IMG_7506.jpg


Svängde förbi Rob Engström efter jobbet och fick länken justerad, NO CHARGE - snacka om kundbemötande, jag vet ju var denna pjäs ska servas i framtiden!

IMG_7508.jpg


Toknöjd givetvis, kan inte slita ögonen från den!
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Då kom det ett litet paket från Turin....

IMG_7494.jpg


Välpaketerat...

IMG_7496.jpg


Under papper och plast finner man...

IMG_7500.jpg


Och vidare...

IMG_7501.jpg


Riktigt fin...

IMG_7502.jpg


Ojojoj, äntligen...

IMG_7506.jpg


Svängde förbi Rob Engström efter jobbet och fick länken justerad, NO CHARGE - snacka om kundbemötande, jag vet ju var denna pjäs ska servas i framtiden!

IMG_7508.jpg


Toknöjd givetvis, kan inte slita ögonen från den!
Grattis!!

Var den helt ny eller beg?
 

Bramserud

Advertising
2-Faktor
Denna resa började när min farbror och kusin kom hem från en svennebanan charter för sisådär 25år sedan.
Båda hade köpt varsin Roleks i "guld". Nu var det väl mest garv kring dessa klockor och inget seriöst försök att få någon att tro att det var äkta vara.
Det stod dock en 10åring bredvid och tänkte "en dag ska jag köpa en riktig Rolex"

Hoppar vi fram 25år i tiden så har jag varit på jakt ett tag. Letandet har gått från "skumma" till "finkamma".
Så påbörjades för två veckor sedan en mailkonversation. Den liksom många andra avslutades utan avslut.
Jag tog familjen och åkte på Svennebanan charter och trodde jag lyckats glömma allt mailande och letande.
Säljaren hade dock vaknat till liv igen så mitt bland glassar, plaskande i poolen och Lollo & Bernie så plingar det till i telefonen.
Mail som säger "Vi ses den 10e när du kommit hem"

Helt plötsligt vill jag mest åka hem.

Väl hemma fanns ingen tid att förlora.
Efter god service och snabbt jobb av Nymans Ur med värderingsintyget så var den äntligen min.

Min första Rolex!

Den må vara vanlig, men det finns en anledning till att den är vanlig!


Ursäkta dom dåliga mobilbilderna!


Kul med en story bakom!
 

joca

Patek
2-Faktor
Då var det dags!
Efter ett år med min Omega 2541 80 00 från 99/00 och batteri var det dags för något nytt :)

Har letat en stund efter en Sub men har på senare tid börjat snegla en hel del på GMT'n.
Valet mellan nytt/vintage var nog ganska enkelt, som amatör vill man inte gå på några fällor på en vintage-klocka så valet på en lite nyare klocka blev ganska enkelt.

Hittade en annons på nätet om en GMT 116710LN som jag fastnade för och efter lite mailandes under gårdagen så möttes vi idag upp för en kontroll på Rob och sedan en smidig affär!

Det blev alltså en GMT 116710LN full-set. Bilder nedan :)





 

R0B

Panerai
Då var det dags!
Efter ett år med min Omega 2541 80 00 från 99/00 och batteri var det dags för något nytt :)

Har letat en stund efter en Sub men har på senare tid börjat snegla en hel del på GMT'n.
Valet mellan nytt/vintage var nog ganska enkelt, som amatör vill man inte gå på några fällor på en vintage-klocka så valet på en lite nyare klocka blev ganska enkelt.

Hittade en annons på nätet om en GMT 116710LN som jag fastnade för och efter lite mailandes under gårdagen så möttes vi idag upp för en kontroll på Rob och sedan en smidig affär!

Det blev alltså en GMT 116710LN full-set. Bilder nedan :)





Bra val, grattis! :)
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Inte i prisklass med alla rolexklockor som postas här inne men denna kom på posten idag. Köptes på tradera av en privat säljare, ser absolut inga skråmor på den dock(förutom lite kladd mellan 6 och 7 orsakat av mig själv när jag klumpigt skulle ta bilden ;)

Toknöjd!


Det är en riktigt trevlig klocka det där, snygg!
 

Allinger

Breitling
Nu var det dags, hellre sent än aldrig!
Inköpt är alltså Maurice Lacroix Mysterious Secounds, limiterad till 125 bitar.
Det finns enbart 500 klockar med denna typ av rörelse på sekund visare i världen.
(
) Denna modell finns inte längre att fåtag i av AD.
Inuti sitter In-house verket Calibre ML215. Om jag får säga det själv så är det en sju-helvets dinka!

2222.png
21.jpeg


Säg till om ni vill se fler bilder!
 

Picke79

Cartier
2-Faktor
Nu var det dags, hellre sent än aldrig!
Inköpt är alltså Maurice Lacroix Mysterious Secounds, limiterad till 125 bitar.
Det finns enbart 500 klockar med denna typ av rörelse på sekund visare i världen.
(
) Denna modell finns inte längre att fåtag i av AD.
Inuti sitter In-house verket Calibre ML215. Om jag får säga det själv så är det en sju-helvets dinka!

2222.png
21.jpeg


Säg till om ni vill se fler bilder!
När jag såg den klockan live första gången stod jag och stirrade som ett fån länge på den. Förtrollande sekundvisare. Grattis! Bra val.
 

mackan_108

Cartier
Nu var det dags, hellre sent än aldrig!
Inköpt är alltså Maurice Lacroix Mysterious Secounds, limiterad till 125 bitar.
Det finns enbart 500 klockar med denna typ av rörelse på sekund visare i världen.
(
) Denna modell finns inte längre att fåtag i av AD.
Inuti sitter In-house verket Calibre ML215. Om jag får säga det själv så är det en sju-helvets dinka!

2222.png
21.jpeg


Säg till om ni vill se fler bilder!




Okej DU gav mig just ett HA BEGÄR!
Grattis till klockan!
 

par

Patek
2-Faktor
Nu var det dags, hellre sent än aldrig!
Inköpt är alltså Maurice Lacroix Mysterious Secounds, limiterad till 125 bitar.
Det finns enbart 500 klockar med denna typ av rörelse på sekund visare i världen.
(
) Denna modell finns inte längre att fåtag i av AD.
Inuti sitter In-house verket Calibre ML215. Om jag får säga det själv så är det en sju-helvets dinka!

2222.png
21.jpeg


Säg till om ni vill se fler bilder!
Sara va sjuk! Klart vi vill se mer
 

R0B

Panerai
Nu var det dags, hellre sent än aldrig!
Inköpt är alltså Maurice Lacroix Mysterious Secounds, limiterad till 125 bitar.
Det finns enbart 500 klockar med denna typ av rörelse på sekund visare i världen.
(
) Denna modell finns inte längre att fåtag i av AD.
Inuti sitter In-house verket Calibre ML215. Om jag får säga det själv så är det en sju-helvets dinka!

2222.png
21.jpeg


Säg till om ni vill se fler bilder!
Shit vad skum - men riktigt cool! :) Grattis!
 
Topp