• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

isbjörn

Panerai
Har gradvis blivit mer och mer sugen på en klocka med både lume och seriös bruksighet. O-vintage alltså, för en gångs skull. SKXen och Monstret i alla ära, men de är lite klumpiga. Och ibland för sportiga. Jag villr ha något som går till allt; skidor, bus och dress. Jag har dessutom gubbat till mig och gillar föredrar nu mindre boetter. Så efter lite mailande till Italien (törs man?!) så...

fd4c3f6658740f318b590af0af7d40df.jpg


a8695a45fb4012267c1070653c3def09.jpg


0d279dade2cecd7e4df66f2f99a6c22b.jpg


b3d69d17189f837a37411bc7c17e712e.jpg


388f2ad606eef9a2b3d7e1698de94fd2.jpg


En Exp1. En sexsiffrig 36:a med luminova. Lugholes får jag lära mig att leva utan. Let the trial begin!
 

Urfunktion

Cartier
2-Faktor
Gillar den skarpt!
Har du behövt serva den ngt?

Har inte behövt serva den än i alla fall. Den används inte så ofta längre och ärligt talat så har jag dålig koll på hur den håller tiden, eftersom jag sällan använder den mer än en till två dagar i följd. Jag bar den dock dagligen under några års tid innan jag började besöka KS...
 

Manshoon

Breitling
Mitt första inlägg här på forumet.
Klockor har aldrig varit min grej men någon gång ska alltid vara den första. Om det fortfarande inte är min grej så kanske någon vänlig själ kan köpa denna billigt.
Dagens impulsköp ifrån Engströms Jönköping på väg hemåt ifrån gymmet.
 

Bilagor

  • IMG_1641.JPG
    IMG_1641.JPG
    87.1 KB · Visningar: 208
  • IMG_1650.JPG
    IMG_1650.JPG
    181.1 KB · Visningar: 210
  • IMG_1653.JPG
    IMG_1653.JPG
    139.8 KB · Visningar: 218

niclashill

Cartier
Blev med ny dinka igår så vi får väl köra en liten paketöppning! Och vad blev det då?! Here it comes


Ahaaaa IWC
usevyras.jpg




Lite på glänt
y6e8e5em.jpg



Men kom igen då!





WTF
y3etazyg.jpg







PAUS
a4a9uneh.jpg








4ebeganu.jpg

Ooooh 3239 ingenieuren!



2eje7apa.jpg

Handledsskott

Jag är riktigt kär! Länken är fantastiskt!


gujezyzy.jpg




Nu saknas bara ett par sådana här så är jag kittad för semesterns eskapader.
vybyzavu.jpg


Tack för titten!


Snygg, IWC:s kronjuvel imo. Känns kronan mot handen (mtp att det är en tunn klocka)?
 
Då var det dags för mig i denna tråden..

Skulle ner och jobba några dagar i norra Frankrike.

Satte mig på ett flyg söderut.
IMG_0883.JPG


Efter att hämtat ut hyrbilen och kört några mil började min handled känna sig väldigt naken.
IMG_0884.JPG


Detta var ju något som herrn hade beräknat sedan innan så ett planerat stopp gjordes.

På det planerade stoppet hämtades den här påsen upp och kaffe intogs.
IMG_0896.JPG


I påsen fanns en låda.
IMG_0898.JPG


Och i lådan, tro det eller ej fanns en låda till.
IMG_0899.JPG


Om man läste min tråd om hur jag velade mellan olika klockor så förstår någon några vilken lotten föll på efter många om och men. Men har man inte läst kan vi ju slänga upp en bild till..
IMG_0900.JPG


Och under duken fanns:
IMG_0901.JPG

Såklart en Ingy 3239. Helt perfekt för mig!

Nu kunde min handled få lite nytt sällskap och fler mil kunde avverkas denna dag! :)
IMG_0888.JPG

Livsfarligt att köpa en ny klocka och sen sätta sig i bilen. Kunde du hålla ögonen på vägen överhuvudtaget?!

Grattis till klockan iaf.
 
Kom ett paket igår :)
 

Bilagor

  • IMAG0412.jpg
    IMAG0412.jpg
    125.4 KB · Visningar: 189
  • IMAG0413.jpg
    IMAG0413.jpg
    109.6 KB · Visningar: 197
  • IMAG0414.jpg
    IMAG0414.jpg
    184.6 KB · Visningar: 186
  • IMAG0415.jpg
    IMAG0415.jpg
    293.4 KB · Visningar: 182
  • IMAG0416.jpg
    IMAG0416.jpg
    234.5 KB · Visningar: 200
  • IMAG0418.jpg
    IMAG0418.jpg
    234.3 KB · Visningar: 199

Kondoren

Omega
Verkligen snygg klocka!

Liknar mycket senaste Rolex Submarinern i TT.

Har du något årtal, modellnamn eller artikelnummer på den?

Skulle själv vilja kolla upp en liknande, eftersom den skulle kunna vara ett alternativ till en submariner, som jag kärat ned mig i.

Mvh
Kondoren
 

Fündix

Breitling
Och innan länkjustering så kommer ett obligatoriskt wristshot.
IMG_0338.JPG


En stund senare så har jag justerat armbandet. Två länkar till är borttagna. Spännet är utlagd två justeringshål och nu sitter den som en smäck. Länkskruvarna är åtdragna med loctite så att de inte ramlar ur. Jag är fattigare, men nöjd.


Pinsamt värre. I går upptäckte jag att glaset inte alls hade lite klisterrester kvar från skyddplastningen. När jag gnuggade lite extra insåg jag att det var ytterligare en skyddsfilm på safirglaset. :happyhappy: Nu är all plast borta. Tror jag.
 

Fündix

Breitling
Idag fick jag en ny notifiering att jag hade kolli att hämta på närmaste DHL service point. Paketet hade tejp med texten "ebay", så jag anade vad det var.

Hemkommen öppnar jag bubbelplastpåsen och hittar en låda för en Benq-projektorlampa.
IMG_0356.JPG


Nä, jag har inte beställt nån projektorlampa. Tur att kartongen innehåller en annan låda. Lådan har ett bekant utseende. Det är ju sådana lådor som Albert W. i Schweiz använder.

IMG_0355.JPG


Och vad hittar man i lådan då? En Aviator och kvitto från Albert Wajs himself.

IMG_0354.JPG


Jodå, den var i det skick som säljaren skrivit. Kanske t.o.m. något bättre. Vilken tur att jag lagt ett (skam)bud precis innan auktionen stängde. Jag borde inte ha gjort det när jag precis beställt min Sinn U2 dagen före, men är man beroende så är man beroende.

IMG_0353.JPG


Jo, den är stilig. Men armbandet är lite tråkigt, i mitt tycke. Och det är nästan bara på armbandet det syns att den haft en tidigare ägare. Men den är inhandlad 2014 så den har varit i hans ägo mindre än ett år.

IMG_0352.JPG

IMG_0351.JPG


Obligatoriskt wristshot.

IMG_0350.JPG


Och så tar man ett nytt efter att man lyft på ett nytt armband. Galutchat rulez. Jag hade införskaffat stingrockarmbandet utan att veta vad det skulle användas till för ur, men det passar nog väldigt bra.

IMG_0349.JPG


Jo, det får nog vara min dressare framöver. Supernöjd!
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Jo, UPS kom förbi. Med paket. Från Düskland. Jag la in en order i lördags och idag kom leveransen.


Och vad hittar man när man öppnar? Ett vitt kuvert och nån låda som är svart.
IMG_0329.JPG


Jodå, lådan ser ut som den ska.

IMG_0330.JPG


Och bruksanvisningen är med.
IMG_0332.JPG


Och under den hittar man en svart klocklåda.

IMG_0333.JPG


Och öppnar man det lilla locket så hittar man lite smått, men mest gott.

IMG_0334.JPG


Och vad är med? Två insexnycklar och ett armbandsverktyg till länkarmbandet. En länk till armbandet, en flaska loctite och nåt inplastat.
IMG_0335.JPG


Och när plasten åker av blir den mycket snyggare.
IMG_0336.JPG


Och innan länkjustering så kommer ett obligatoriskt wristshot.
IMG_0338.JPG


En stund senare så har jag justerat armbandet. Två länkar till är borttagna. Spännet är utlagd två justeringshål och nu sitter den som en smäck. Länkskruvarna är åtdragna med loctite så att de inte ramlar ur. Jag är fattigare, men nöjd.

Jäkligt snygg! Innan jag provade en U1 trodde jag att den och andra Sinn skulle vara för stora för min handled. Nu vet jag bättre! Grattis!
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Har gradvis blivit mer och mer sugen på en klocka med både lume och seriös bruksighet. O-vintage alltså, för en gångs skull. SKXen och Monstret i alla ära, men de är lite klumpiga. Och ibland för sportiga. Jag villr ha något som går till allt; skidor, bus och dress. Jag har dessutom gubbat till mig och gillar föredrar nu mindre boetter. Så efter lite mailande till Italien (törs man?!) så...

fd4c3f6658740f318b590af0af7d40df.jpg


a8695a45fb4012267c1070653c3def09.jpg


0d279dade2cecd7e4df66f2f99a6c22b.jpg


b3d69d17189f837a37411bc7c17e712e.jpg


388f2ad606eef9a2b3d7e1698de94fd2.jpg


En Exp1. En sexsiffrig 36:a med luminova. Lugholes får jag lära mig att leva utan. Let the trial begin!

Grattis! Exp1 är verkligen en av mina favoriter. Ren, enkel och riktigt fin.
 
Topp