• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora paketöppningstråden

larmar

Cartier
2-Faktor
Nytt band från Royal Straps, Victorinoxen är sommarkittad!
IMG_20150331_142229.jpg
 

hollow123

Rolex
Idag fick jag ett efterlängtat litet paket till jobbet. Fick upp ögonen för denna rackaren när någon på forumet frågade efter iwc-lookalikes (tror jag det var) Men glömde av den ganska snabbt men intresset väcktes igen när en annan forumkamrat fick hem din förra veckan...

bild 1.JPG
bild 2.JPG
bild 4.JPG
bild 5.JPG

Först en liten jämförelse bredvid min 2254.50
Sedan ett handledsskott
bild 1.JPG


Nu är det dags att korta länken så den passar mina bebishandleder... Dock sätt de j-vla sprintarna fruktansvärt hårt, tog mig lätt 20 minuter av ilska, svett och uppgivenhet att fixa det
bild 2.JPG


Men efter mycket om och men fick jag den att sitta ordentligt och riktigt tajt.
bild 3.JPG


I väntan på pengar från bilförsäljning, skatteåterbäring och annat smått och gott som ska finansiera nästa klocka fick denna snkk45k1 stilla min hunger. Överlag riktigt nöjd endast haft den på handleden i dryga timmen nu men snygg är den och är precis vad jag hade förväntat mig. Länken är lätt och ger väl inget höjdarintryck men genom att ha den tajt på handleden tycker jag att det "sladdriga" försvinner. Summa summarum rolig klocka för kaffepengar
 

jhm

Panerai
Idag fick jag ett efterlängtat litet paket till jobbet. Fick upp ögonen för denna rackaren när någon på forumet frågade efter iwc-lookalikes (tror jag det var) Men glömde av den ganska snabbt men intresset väcktes igen när en annan forumkamrat fick hem din förra veckan...

bild 1.JPG
bild 2.JPG
bild 4.JPG
bild 5.JPG

Först en liten jämförelse bredvid min 2254.50
Sedan ett handledsskott
bild 1.JPG


Nu är det dags att korta länken så den passar mina bebishandleder... Dock sätt de j-vla sprintarna fruktansvärt hårt, tog mig lätt 20 minuter av ilska, svett och uppgivenhet att fixa det
bild 2.JPG


Men efter mycket om och men fick jag den att sitta ordentligt och riktigt tajt.
bild 3.JPG


I väntan på pengar från bilförsäljning, skatteåterbäring och annat smått och gott som ska finansiera nästa klocka fick denna snkk45k1 stilla min hunger. Överlag riktigt nöjd endast haft den på handleden i dryga timmen nu men snygg är den och är precis vad jag hade förväntat mig. Länken är lätt och ger väl inget höjdarintryck men genom att ha den tajt på handleden tycker jag att det "sladdriga" försvinner. Summa summarum rolig klocka för kaffepengar


Både engelska och italienska i dagvisningen? :)
 

Kson

Patek
2-Faktor
Idag fick jag ett efterlängtat litet paket till jobbet. Fick upp ögonen för denna rackaren när någon på forumet frågade efter iwc-lookalikes (tror jag det var) Men glömde av den ganska snabbt men intresset väcktes igen när en annan forumkamrat fick hem din förra veckan...

bild 1.JPG
bild 2.JPG
bild 4.JPG
bild 5.JPG

Först en liten jämförelse bredvid min 2254.50
Sedan ett handledsskott
bild 1.JPG


Nu är det dags att korta länken så den passar mina bebishandleder... Dock sätt de j-vla sprintarna fruktansvärt hårt, tog mig lätt 20 minuter av ilska, svett och uppgivenhet att fixa det
bild 2.JPG


Men efter mycket om och men fick jag den att sitta ordentligt och riktigt tajt.
bild 3.JPG


I väntan på pengar från bilförsäljning, skatteåterbäring och annat smått och gott som ska finansiera nästa klocka fick denna snkk45k1 stilla min hunger. Överlag riktigt nöjd endast haft den på handleden i dryga timmen nu men snygg är den och är precis vad jag hade förväntat mig. Länken är lätt och ger väl inget höjdarintryck men genom att ha den tajt på handleden tycker jag att det "sladdriga" försvinner. Summa summarum rolig klocka för kaffepengar



Grattis!! Jag har haft min några veckor och gillar den fortfarande. :)
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Så äntligen ringde budet på dörren igår. Tidigare i denna tråd berättade jag om den 16710 som tyvärr fick returneras. Jag letade lite halvhjärtat vidare men tyckte det blev allt svårare att hitta bra ex till vettigt pris. Släpper GMT'n tills vidare, suget kommer nog tillbaka såsmåningom. Under tiden sålde jag min Longines Hydroconquest och var helt inställd på att nästa beater skulle bli en Tudor Black Bay när plötsligt vintageträsket började dra. Varför en BB när jag för nästan samma pengar kan få originalet, en Tudor Sub. Sagt och gjort och efter ett par veckor hittade jag ett bra ex. Förvisso inte äkta vintage då detta är en 79090 från 1992, men matt tavla, målade index, plexiglas och vikt länk är tillräckligt vintage för att jag inte ska haka upp mig på årtal. Klockan är också precis som jag vill ha den, så vitt det går att bedöma opolerad boett, fräsch original tavla och visare samt begynnande gulnad tritium. Mao vintage utan för mycket mögel och lämpligt första objekt.
Premiär blir på lädernato men länken till den är i mycket bra skick med helt acceptabelt stretch.

Stora frågan blir nu vad som blir favoriten, länken, lädernato eller kanske klassisk Bond nato?
ImageUploadedByTapatalk1427865474.697683.jpg
 

Lalas

Cartier
Grattis till alla nya klockor!
Måste bara säga j-vlar vad många Rolex som det här forumet köper!!! Det går bra nu!
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Grattis till alla nya klockor!
Måste bara säga j-vlar vad många Rolex som det här forumet köper!!! Det går bra nu!

Haha, klart det går bra! :D Skämt åsido så tror jag det kan bero på att många leveranser försenades i samband med prisjusteringen och växelkursförändringen. Nu kom många klockor i en klump som annars varit spridda över ett par månader.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Idag fick jag en ny notifiering att jag hade kolli att hämta på närmaste DHL service point. Paketet hade tejp med texten "ebay", så jag anade vad det var.

Hemkommen öppnar jag bubbelplastpåsen och hittar en låda för en Benq-projektorlampa.
IMG_0356.JPG


Nä, jag har inte beställt nån projektorlampa. Tur att kartongen innehåller en annan låda. Lådan har ett bekant utseende. Det är ju sådana lådor som Albert W. i Schweiz använder.

IMG_0355.JPG


Och vad hittar man i lådan då? En Aviator och kvitto från Albert Wajs himself.

IMG_0354.JPG


Jodå, den var i det skick som säljaren skrivit. Kanske t.o.m. något bättre. Vilken tur att jag lagt ett (skam)bud precis innan auktionen stängde. Jag borde inte ha gjort det när jag precis beställt min Sinn U2 dagen före, men är man beroende så är man beroende.

IMG_0353.JPG


Jo, den är stilig. Men armbandet är lite tråkigt, i mitt tycke. Och det är nästan bara på armbandet det syns att den haft en tidigare ägare. Men den är inhandlad 2014 så den har varit i hans ägo mindre än ett år.

IMG_0352.JPG

IMG_0351.JPG


Obligatoriskt wristshot.

IMG_0350.JPG


Och så tar man ett nytt efter att man lyft på ett nytt armband. Galutchat rulez. Jag hade införskaffat stingrockarmbandet utan att veta vad det skulle användas till för ur, men det passar nog väldigt bra.

IMG_0349.JPG


Jo, det får nog vara min dressare framöver. Supernöjd!


Vad är det där för ref? Inte sett tidigare
 

wotan

Rolex
Då var det dags att testa på en seiko närmare bestämt en rooaaaarrrrrrr monsterklocka! En srp307k1

Aldrig haft en seiko(nyfrälst klocknörd) och ett monster måste man tydligen ha.



DSC_0800.JPG
DSC_0801.JPG
DSC_0802.JPG
DSC_0803.JPG
DSC_0805.JPG

Sista bilden är en lume-jämförelse med min stowa seatime, bägge har en sjuk lume!

Nu måste jag åka in och korta länken...
 
Topp