• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

dodds

Omega
2-Faktor
Ännu mer nytt from CW. Den här gången en 36mm C63.

1700208523482.png
Kanske lite för dressig för mig men C63 är så jäkla bra klocka. Jag har både en i 36mm och en i 39mm och de är verkligen vad jag tänker en GADA är. Framförallt 36an är en favorit för mig med lite mindre handled. Schysst länk, bra storlek och man glömmer nästan bort att den är där. Kan verkligen rekommenderas!
20231108_081204.jpg


(äldre bild för sakens skull)
 

DrDre

Patek
En trevligt skriven review av The Twelve. Båda storlekarna.

Jag är jäkligt sugen, men är lite osäker på storlekarna. 36 kan bli för litet och 40 lite för stort, så det hade varit trevligt att titta på dem i verkligheten, men det verkar vara lite väl knepigt. De har ett show room men det ligger en bit utanför London och kräver dessutom tidsbokning i förväg.

 

MarcusE

Omega
En trevligt skriven review av The Twelve. Båda storlekarna.

Jag är jäkligt sugen, men är lite osäker på storlekarna. 36 kan bli för litet och 40 lite för stort, så det hade varit trevligt att titta på dem i verkligheten, men det verkar vara lite väl knepigt. De har ett show room men det ligger en bit utanför London och kräver dessutom tidsbokning i förväg.

Har exakt samma problem…
 

Noxin

Omega
Jag såg just en Bel Canto på Instagram (en samlare som heter Jack Wong) som är jäkligt snygg. När jag sedan jämför den med CWs hemsida (man blev rätt sugen 😀 ) så ser jag att på hemsidan så har bl.a. visarna andra färger och urtavlan en lite annan finish. Är det ngn som vet om CW har ändrat utseendet lite över tiden?

Wongs

EB468B88-D132-49F7-B9A1-2FF378F5A709.jpeg


CWs hemsida.

9D0B64DF-3227-465F-A7F3-774F1F07902E.jpeg
Yes det är en Limited edition för ”watches@” klockgrupp som består mest av folk från Google. 200 ex.
 

Bilagor

  • AF360002-9228-4049-A76E-C730C2D036B1.jpeg
    AF360002-9228-4049-A76E-C730C2D036B1.jpeg
    357.4 KB · Visningar: 17

aeh

Omega
En trevligt skriven review av The Twelve. Båda storlekarna.

Jag är jäkligt sugen, men är lite osäker på storlekarna. 36 kan bli för litet och 40 lite för stort, så det hade varit trevligt att titta på dem i verkligheten, men det verkar vara lite väl knepigt. De har ett show room men det ligger en bit utanför London och kräver dessutom tidsbokning i förväg.

Instämmer, lite knepigt. Däremellan hade nog varit perfekt. Lutar åt 36, tycker länken gör att lite mindre är att föredra för helhetsintrycket.
 

AoL

Omega
En trevligt skriven review av The Twelve. Båda storlekarna.

Jag är jäkligt sugen, men är lite osäker på storlekarna. 36 kan bli för litet och 40 lite för stort, så det hade varit trevligt att titta på dem i verkligheten, men det verkar vara lite väl knepigt. De har ett show room men det ligger en bit utanför London och kräver dessutom tidsbokning i förväg.


Ja den ser riktigt trevlig ut! Jag är mest kluven på länken och sakna micro-justeringar. Tyvärr inte så vanligt på dessa typer av länkar... :O
 

kw-

Breitling
2-Faktor
Ja den ser riktigt trevlig ut! Jag är mest kluven på länken och sakna micro-justeringar. Tyvärr inte så vanligt på dessa typer av länkar... :O
Håller med, microjusteringar skulle vart gött. Man kan ju byta till ett annat band om länken inte passar bra, men känns ju väldigt tråkigt när länken är så fin.
 

DrDre

Patek
Ja den ser riktigt trevlig ut! Jag är mest kluven på länken och sakna micro-justeringar. Tyvärr inte så vanligt på dessa typer av länkar... :O

Enl vad jag har förstått så koimmer det med ett gäng halvlänkar så man borde kunna få till det hyggligt. Sedan blir det ju tyvärr lite långsamt/klumpigt jämfört med mer eleganta lösningar som går att anpassa til sommar/vinter eller tom om handleden är lite tjockare/smalare olika tider över dygnet.
 
  • Like
Reactions: AoL

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Nu var den framme och sizead :) urusel på att ta bilder. Verkar även vara en rätt svårfotad klocka. Ger väldigt bra intryck. Par saker som skiljer sig i verkligheten jämfört med bild:

Tavelmönstret är mycket diskretare. Det är så litet att der mer upplevs som en tavelstruktur än något flaggmönster. Ett mindre "busy" intryck mao

Tavelfärgen är inte heller lika isblå som på bild om det inte är rärt ljus. Hemma runtom i huset, framför TV etc så upplevs den mer som silver.

Tredje och sista, den kantiga bezeln försvinner också nästan irl förutom vissa vinklar. Lite synd, den hade gärna fått vara mer påtaglig.

IMG_3610.jpeg

IMG_3611.jpeg
 

Racso

Omega
2-Faktor
Nu var den framme och sizead :) urusel på att ta bilder. Verkar även vara en rätt svårfotad klocka. Ger väldigt bra intryck. Par saker som skiljer sig i verkligheten jämfört med bild:

Tavelmönstret är mycket diskretare. Det är så litet att der mer upplevs som en tavelstruktur än något flaggmönster. Ett mindre "busy" intryck mao

Tavelfärgen är inte heller lika isblå som på bild om det inte är rärt ljus. Hemma runtom i huset, framför TV etc så upplevs den mer som silver.

Tredje och sista, den kantiga bezeln försvinner också nästan irl förutom vissa vinklar. Lite synd, den hade gärna fått vara mer påtaglig.

IMG_3610.jpeg

IMG_3611.jpeg
Riktigt fin!
 
Topp