• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fick hem ett läderband från tidochting idag, sitter grymt bra på Airman 18!
IMG_20210224_194135__01.jpg
 

Waldorf

Audemars
Tackar! Var tvungen att googla Airman 8 då jag inte hört om den modellen tidigare, den såg schysst ut!
Visst, en 36 mm föregångare till 18. Skulle gärna hitta en sån till rimligt pris men inte sett nån till salu på alla år... Finns en hel del modeller från 2000 talet som 7, 8 , 9, Special, Vintage V, MLV, 2000 och för att inte tala om double 24. Ser dem inte ofta, flera aldrig sett till salu... :)
 

Waldorf

Audemars
Såg just att Invicta/Glycine försöker sälja 36 mm no 1 för 2035 CHF, runt 18-19 kkr. Köpte ju min för runt 5 kkr så man kanske har gjort en bra affär för en gångs skull (om man skulle sälja alltså vilket ju inte är aktuellt). :)

 

Rulle

Audemars
Såg just att Invicta/Glycine försöker sälja 36 mm no 1 för 2035 CHF, runt 18-19 kkr. Köpte ju min för runt 5 kkr så man kanske har gjort en bra affär för en gångs skull (om man skulle sälja alltså vilket ju inte är aktuellt). :)

har dom inte alltid legat nära på så högt?

har för mig att när dom kom så kunde man få dom via ad för mellan 10 till 12 efter bra med rabatt

hur som så är det iallafall kul att 36an fortfarande lever i kollektionen
 

Jakob Häll

Cartier
Hejsan allihopen!

Har köpt en Airman no1 36mm och väntar på att den ska komma hem i början av april. Men sett på bilder att bandhornen är väldans långa. På vissa bilder ser det nästan som att proportionerna blir lite konstiga, samt att det ser ut som att den bärs väldans stort. Så ni som har den är proportionerna ok i verkligheten samt hur stort bärs den? Ser ut som att den bärs som minst en 38mm, 39mm kanske till och med? Men bilder kan ju luras.
 

Waldorf

Audemars
Hejsan allihopen!

Har köpt en Airman no1 36mm och väntar på att den ska komma hem i början av april. Men sett på bilder att bandhornen är väldans långa. På vissa bilder ser det nästan som att proportionerna blir lite konstiga, samt att det ser ut som att den bärs väldans stort. Så ni som har den är proportionerna ok i verkligheten samt hur stort bärs den? Ser ut som att den bärs som minst en 38mm, 39mm kanske till och med? Men bilder kan ju luras.
L2L för no 1 är 46 mm och för 18 är den 46,5 mm så man kan nog säga att vad gäller totallängden över armen är de jämförbara men tycker nog att no 1 ter sig mindre på armen. SST 12 har också L2L på 46 mm och då är diametern 43 mm. Samtliga sitter bra på min sparrisarm...
DSCF1072_small.jpg

IMG_20200502_075418_6.jpg

IMG_20190416_192630_3.jpg


EDIT: Däremot anar jag, utan att ha prövat nån, att 40 mm no 1 är för stor för mej.
 

Jakob Häll

Cartier
L2L för no 1 är 46 mm och för 18 är den 46,5 mm så man kan nog säga att vad gäller totallängden över armen är de jämförbara men tycker nog att no 1 ter sig mindre på armen. SST 12 har också L2L på 46 mm och då är diametern 43 mm. Samtliga sitter bra på min sparrisarm...
DSCF1072_small.jpg

IMG_20200502_075418_6.jpg

IMG_20190416_192630_3.jpg


EDIT: Däremot anar jag, utan att ha prövat nån, att 40 mm no 1 är för stor för mej.
Tackar tackar! Ska bli väldans kul att få testa den snart 😁
 

Jakob Häll

Cartier
Tyvärr så föll inte jag och Airman no.1 för varandra, så nu finns den ute på k&s. Slå till om ni känner för det!

 

Vettori

Omega
Hej.
Är det någon som vet något om nya Glycine Airpilot. Ser grymt snygga ut på deras facebooksida, men hittar ingen info om storlek, pris eller om den är kvarts eller automatisk.
Tacksam för tips!
 
Topp