• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Whiskytråden

MartinGFX

Cartier
Jag tänkte prova japansk whisky. Är det någon som har några tips?
IMG_1664.JPG
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Hallå whisky-nörds. Tänkte kolla om ni känner till bra ställen att avyttra whisky på? Jag behöver tunna ut samlingen då jag har flera som kostar en del som jag har mage att öppna :confused: Jag har koll på FB-sidorna och vill inte lägga ut på auktions-sajter.

OBS att detta inte är en annons utan en ren förfråga om var jag vänder mig rätt! Är detta felgjort av mig så ber jag t.ex. @admin @daviden eller @Ministern att omgående plocka bort denna fråga! OBS
 
  • Like
Reactions: par

Jens E

Omega
Hallå whisky-nörds. Tänkte kolla om ni känner till bra ställen att avyttra whisky på? Jag behöver tunna ut samlingen då jag har flera som kostar en del som jag har mage att öppna :confused: Jag har koll på FB-sidorna och vill inte lägga ut på auktions-sajter.

OBS att detta inte är en annons utan en ren förfråga om var jag vänder mig rätt! Är detta felgjort av mig så ber jag t.ex. @admin @daviden eller @Ministern att omgående plocka bort denna fråga! OBS

Sålt en del i grupperna på FB.. både fast pris och auktion. Fungerar bra tycker jag..
 

JB_XII

Rolex
Hallå whisky-nörds. Tänkte kolla om ni känner till bra ställen att avyttra whisky på? Jag behöver tunna ut samlingen då jag har flera som kostar en del som jag har mage att öppna :confused: Jag har koll på FB-sidorna och vill inte lägga ut på auktions-sajter.

OBS att detta inte är en annons utan en ren förfråga om var jag vänder mig rätt! Är detta felgjort av mig så ber jag t.ex. @admin @daviden eller @Ministern att omgående plocka bort denna fråga! OBS

Nu blir man ju nyfiken på vad du har bakom dörrarna :angel: :hungry:
 

Harley

Omega
Den är absolut bra, provade den på whiskymässan i våras så minnet kan svika mig;) men jag tycker nog att "from the barrel" är ett snäpp upp ... tror jag.
Ville bara inflika att jag håller med dig där. Jag har båda & när dom är sluta köper jag nya av båda sorterna, har blivit lite av favoriterna för tillfället, men From the Barrel är som sagt ett steg upp tycker jag med.
 

Utforskaren

Cartier
2-Faktor
Hallå whisky-nörds. Tänkte kolla om ni känner till bra ställen att avyttra whisky på? Jag behöver tunna ut samlingen då jag har flera som kostar en del som jag har mage att öppna :confused: Jag har koll på FB-sidorna och vill inte lägga ut på auktions-sajter.

OBS att detta inte är en annons utan en ren förfråga om var jag vänder mig rätt! Är detta felgjort av mig så ber jag t.ex. @admin @daviden eller @Ministern att omgående plocka bort denna fråga! OBS

Tror att forumrävarna på whiskyforum kan ha en del bra tips. Själv har jag i ett tidigare liv sålt rätt mycket på whiskyauction.com pga samma orsaker som du nämner + platsbrist. Är ett par år sedan senaste försäljning och inget jag sysslar med längre, nu dricks allt det lilla som blev kvar istället. :)
 

Sorubim

Audemars
Såg att Johnnie Walker släpper en limited edition iom att "Blade Runner 2049" har premiär. Blade Runner-fantast som man är, så tycker jag ju att det vore roligt att äga ett par buteljer. Kontaktade systembolaget och dom verkade inte ha några planer på att sälja den varken i ordinarie- eller i beställningssortimentet.
Blev hänvisad till importören, som jag kontaktade, men jag är inte säker på att dom ens förstod frågan/tog den på allvar o_O. Kanske förvånade för att en privatperson kontaktar dom med en sån fråga? :confused:
Någon här i tråden som har några idéer kring hur man kan komma över denna limited edition?
 
Topp