• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Denke, oh denna Denke.

vekktah

Cartier
När jag tog studenten (1992) så önskade jag mig en analog aqualand att ha med ned i djupet med mitt färska dykarcert.
Mina betyg nådde inte överenskommen status så jag fick istället ett bidrag och jobbade ihop resten och inhandlade min Aqualande på Step-in på lunchen under ett sommarjobb (där jag ironiskt nog jobbade med klockförsäkring åt bl.a den butiken) Jag ångrade dock snart att jag köpte den med "gulddetaljerna". Varför tog jag inte den i helstål? Jag frågade alla jag mötte om de ville byta men de hånlog bara. Helvete. Nåja, livet gick vidare. Men med ett nyvaket klockintresse för två år sen hittade jag en helt fin på blocket som jag högg direkt. Otroligt skönt. Sen dök även den med vit tavla upp. Tja, varför inte? Och sen gnällde jag lite i en tråd häromveckan om att jag endast saknade den med titandetaljer på boetten som Denke just visat upp och vad händer? Jo, ett meddelande från Denke och den är min för en symbolisk summa. Maken till piskad klocka har jag aldrig sett, tyckte att MIN gamla var sliten, men nu vet jag bättre. Blir faktiskt nyfiken på vem fan som haft den först.

En skön känsla att titta ner i lådan. På sikt skall jag jaga rätt på fräshare exemplar av den vita och titanversionen, men det är ett långt senare problem. Och eftersom enbart helstålvarianten är den som får någon handledstid så känns det lågt prioriterat. Den tomma platsen bekymrar mig lite mer just nu...


aqua.jpg

Denke - en sån hjälte! Stort tack!
 

max

Dancing Queen
Trevlig historia! Alla jagar vi vår ungdoms längtan.
Mysig samling (jo mysig är precis rätt ord!)! Känner på mig att det kommer ligga en ploprof eller en panna i vänster hörn nästa gång vi får se lådan :D

ps. kanske dags att klippa bort strånken som prislappen satt i på boxen ;)
 

vekktah

Cartier
Trevlig historia! Alla jagar vi vår ungdoms längtan.
Mysig samling (jo mysig är precis rätt ord!)! Känner på mig att det kommer ligga en ploprof eller en panna i vänster hörn nästa gång vi får se lådan :D

ps. kanske dags att klippa bort strånken som prislappen satt i på boxen ;)

ha ha! ja, jag såg att den satt kvar när jag såg bilden. Klippte bort den sen. Lådan är ganska ny.
Panna blir det nog inte, Ploprofen lite över budget eftersom jag vill ha en safirrolex inom kort. Däremot är suget konstant efter ett visst franskt märke som inte lämnar mig någon ro... men en ploprof vore kul någon gång.
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Tack för en härlig historia, jag skulle gärna se ett inlägg med massor med bilder på de olika varianterna...är helt grön vad gäller Aqualand.
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Karma. Någon Denke har just fixat en ubernice vintage av känt fabrikat. Kan det vara samma man vi pratar om?
 

vekktah

Cartier
Ariste skrev:
Tack för en härlig historia, jag skulle gärna se ett inlägg med massor med bilder på de olika varianterna...är helt grön vad gäller Aqualand.

Kan försöka ta lite mer bilder och lägga upp vid tillfälle. Generellt är det ju den med digial visning (som också tillverkas fortfarande ) som ses som originalet. Vad mig anbelangar är endast den varianten och den jag visar ovan som är intressanta. Resterande är rätt trista. Det jag dock gillat med denna är att djupmätaren går att se i svenska vatten och faktiskt har använts av mig en hel (nu trasig...) på min ursprunliga klocka. + att den är mycket snyggare :) På den tiden man dök utan dator så var uppstigningslarmet en höjdare. Att ha maxdjupet på armen när man en satt och snackade om dyket var en kul grej och jävligt kul när man tävlade i fridykning med kompisar.

ps. nej, jag har aldrig förlitat mig på en klockas djupmätare när jag dykt. Dock visade den rätt med 0.1 meters marginal varje gång jag testade den.
 
Topp