• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det är dags att börja kolla på min första Rolex..

Klave

Omega
Nu är det dags att börja kolla runt på vilken Rolex som skulle passa mig.
Då jag hade tänkt köpa en modell som inte längre är i produktion så blir det lite svårt att gå till en AD och prova vilken modell som skulle passa mig.
Så jag tänkte kolla om någon här på forumet kan tipsa om någon butik i antingen Sverige, Berlin eller London där man kan ta sig en nära titt och kanske prova klockan. Klockan eller klockorna det handlar om är Explorer II 16570 och GMT 16710.
Tacksam för svar! :)

Jag ber om ursäkt om denna tråd ligger i fel del av forumet. Admin får gärna flytta på denna tråd om det skulle behövas.

GMTEXP.jpg

(Bild lånad från internet)
 

tissoter

Audemars
Nu är det dags att börja kolla runt på vilken Rolex som skulle passa mig.
Då jag hade tänkt köpa en modell som inte längre är i produktion så blir det lite svårt att gå till en AD och prova vilken modell som skulle passa mig.
Så jag tänkte kolla om någon här på forumet kan tipsa om någon butik i antingen Sverige, Berlin eller London där man kan ta sig en nära titt och kanske prova klockan. Klockan eller klockorna det handlar om är Explorer II 16570 och GMT 16710.
Tacksam för svar! :)

Jag ber om ursäkt om denna tråd ligger i fel del av forumet. Admin får gärna flytta på denna tråd om det skulle behövas.

GMTEXP.jpg

(Bild lånad från internet)
Härligt! Tror det finns ett ställe i Stockholm, luxurywatch? Aldrig varit där men har läst att de säljer mycket vintage.
@Aquaracer2 Har för mig du har skrivit positivt om det stället? :)
 
I Borås finns Jälmers ur. Var själv där och provade lite, tyckte dock deras priser var lite för höga om man jämför med KS så jag slog inte till.
Har inte provat att förhandla ner priset heller iofs.
Men där kan du i alla fall klämma lite :) finns en 16710 inne för tillfället.
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
Nu vet jag inte var du bor men följ med på någon GTG i din hemstad eller i dess närhet. Det brukar finnas flera trevliga klockor att testa på dessa träffar. En positiv effekt är att du samtidigt lär känna och får massor med tips från KS medlemmar.
 

Mvnordlander

Cartier
Är också ute efter att titta på begagnad Rolex. Bra tips i denna tråd! Blir att gå till Luxury Watch när dom får in en Explorer 14270 och känna på den.
 
Tycker också Jälmers ur är värt en kik, mycket som är inne finns på blocket så bara att kolla där vad som är inne i butik. Urmakaren har ett bra kundbemötande:)
 

Calfen

Panerai
Min erfarenhet var sådär! Skulle köpa en ap roo och samma dag som jag skulle köpa den sa de att just den klockan skulle in på service men att jag kunde köpa en annan likadan fast äldre för samma pris som jag hade förhandlat ner den första klockan till vilket ledde till att köpet inte blev av! Men annars trevliga och skulle de ha en klocka som jag verkligen ville ha skulle jag köpt den! Men som alltid i jmf med affärer så är KS billigare !
 

tissoter

Audemars
Min erfarenhet var sådär! Skulle köpa en ap roo och samma dag som jag skulle köpa den sa de att just den klockan skulle in på service men att jag kunde köpa en annan likadan fast äldre för samma pris som jag hade förhandlat ner den första klockan till vilket ledde till att köpet inte blev av! Men annars trevliga och skulle de ha en klocka som jag verkligen ville ha skulle jag köpt den! Men som alltid i jmf med affärer så är KS billigare !
KS är bäst är slutsatsen :) andra är bra men inte lika bra som vi.
 
Topp