• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det är såhär de ska se ut - en liten uppskattning till de få bra Omega flat links där ute

hejsam

Patek
2-Faktor
försökte men lyckas inte utan dagsljus, min tidigare bild från idag är bästa just nu. Övriga Omega vintage länkar jag har hemma/tittar på har slipad logga.
edit: elak belysning, men visar lite av vad jag ser, loggan är polerad hela vägen runt, inte bara på toppen liksom.. betyder ju inte att det ena eller andra är fel
DSC05580.JPG
Jag har faktiskt inte reflekterat över det, kan ju såklart vara som du säger att det skiljer från tidigare och senare batchar. Jag har dock inte sett några andra NOS eller nära med macrobilder likt min så kan inte riktigt uttala mig hur "de ska se ut".

Antingen är den borstad från början och blir blank av användning / när någon polerar länken och tappar den ursprungliga kontrasten likt mittlänkarna och sidolänkarna. Eller så är helt enkelt mittendelen av claspen borstad men loggan polerad från början på tidigare länkar, kan som sagt inte hitta några vettiga bilder på tidiga länkar i nyskick för att styrka det dock :)
 

Olaa

Cartier
Jag har faktiskt inte reflekterat över det, kan ju såklart vara som du säger att det skiljer från tidigare och senare batchar. Jag har dock inte sett några andra NOS eller nära med macrobilder likt min så kan inte riktigt uttala mig hur "de ska se ut".

Antingen är den borstad från början och blir blank av användning / när någon polerar länken och tappar den ursprungliga kontrasten likt mittlänkarna och sidolänkarna. Eller så är helt enkelt mittendelen av claspen borstad men loggan polerad från början på tidigare länkar, kan som sagt inte hitta några vettiga bilder på tidiga länkar i nyskick för att styrka det dock :)
Bra med dina makrobilder, fick mig att reagerade på att min såg annorlunda ut. Bra med Omega där inte allt är utforskat i detalj!
Tycker mig se bådeock vid bildgoogling och gissar att det finns någon brytpunkt tidsmässigtnär det ändrats och/eller att vissa länkar blivit restaurerade med andra delar och andra puts/slipningar. :)
 
Topp