• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det var ju så längesen jag posta bilder..

Målarn

The Steak
på min Guld Hulken så här kommer flera :)!!! Love it or Hate it :lol:

ÄLSKAR att stirra på denna Skönhet varje morgon!!!!!! Ni kan bara hålla med mig :lol:
20130228_065253_zps5a73f30b.jpg


Jaja dammigt...
20130227_084133_zps631adc0e.jpg


Fylla hål och skador som snickarjäveln är Skyldig till...
20130227_082558_zpse724aa1b.jpg


Hämta rulle
20130228_133339_zps1562d7a0.jpg


Här om nånstans så kommer jag att bryta benet/benen :D
20130228_133409_zps99c6ab3b.jpg


Haa, hittade rulljäveln!!
20130228_133521_zps45e83208.jpg


20130228_133739_zps3d2c01f7.jpg


Upp igen :evil:
20130228_133501_zpsf01f427a.jpg


Hann med ett wristshot också hahah
20130228_134829_zps54486650.jpg


Köpte färg från Alcro för att Nordsjös ekologiska färg är Skit :)
20130228_142435_zpse00453e7.jpg


Avslutar med fika på Flügger och kollar lite på skidåkning...
20130228_155627_zps85ce83b3.jpg
 

Yo-han

Troll probationary
Det är mycket bilder som antyder att du har på dig klockan när du jobbar (målar) men det kan väl knappast stämma?
 

Målarn

The Steak

Yo-han

Troll probationary
Ok, det var mycket rollerkladd på armen men inget på klockan? Jag är inte yrkesman så jag vet inte hur det går till, ni kanske har en hink aceton on site att doppa klockor i lite sådär snabbt för minutiös rengöring om ni skulle behöva fota lite? Jag kan bara referera till den gången jag rollade min systers vardagsrum utan att ta av mig rollen (kul va) och det tog mig en timma minst att få bort allt torkat färgstänk från länk o vridning efteråt, fick sitta o gnugga bort det minsta sprättet med nageln, nästa gång jag ska rolla en vägg kommer jag definitivt lägga klockan i fickan eller på annan lämplig plats, men det är ju ur mitt högst personliga lekmannaperspektiv.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Yo-han skrev:
Ok, det var mycket rollerkladd på armen men inget på klockan? Jag är inte yrkesman så jag vet inte hur det går till, ni kanske har en hink aceton on site att doppa klockor i lite sådär snabbt för minutiös rengöring om ni skulle behöva fota lite? Jag kan bara referera till den gången jag rollade min systers vardagsrum utan att ta av mig rollen (kul va) och det tog mig en timma minst att få bort allt torkat färgstänk från länk o vridning efteråt, fick sitta o gnugga bort det minsta sprättet med nageln, nästa gång jag ska rolla en vägg kommer jag definitivt lägga klockan i fickan eller på annan lämplig plats, men det är ju ur mitt högst personliga lekmannaperspektiv.
Du är icke av samma kaliber som Målaren ! :mrgreen:
 

Målarn

The Steak
Yo-han skrev:
Ok, det var mycket rollerkladd på armen men inget på klockan? Jag är inte yrkesman så jag vet inte hur det går till, ni kanske har en hink aceton on site att doppa klockor i lite sådär snabbt för minutiös rengöring om ni skulle behöva fota lite? Jag kan bara referera till den gången jag rollade min systers vardagsrum utan att ta av mig rollen (kul va) och det tog mig en timma minst att få bort allt torkat färgstänk från länk o vridning efteråt, fick sitta o gnugga bort det minsta sprättet med nageln, nästa gång jag ska rolla en vägg kommer jag definitivt lägga klockan i fickan eller på annan lämplig plats, men det är ju ur mitt högst personliga lekmannaperspektiv.

Handskar Yo-han Handskar :)!! Nu vet du hemligheten :D
 

Isodor

Audemars
Älskar verkligen färgen på guldet tillsammans med länken/boetten, riktigt snyggt.

Dock så hade gärna sätt varianten på en Datejust II :))))
 

Yo-han

Troll probationary
Målarn skrev:

20130228_134829_zps54486650.jpg

Måttanpassade handskar som sluter tätt runt boetten på millimetern, där ser man! Var kan jag köpa dessa magiska handskar? Är de vattentäta också! Ska på babysim imorgon och har en vintage heuer som inte är trycktestad jag gärna tar med.
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Så feeeet!! En klocka är ju till för att användas, hur kul är det att köpa en klocka man älskar som bara ligger i lådan? Målarn is the man! En stor förebild för alla dammsamlare!
 

Yo-han

Troll probationary
Ja! Sjukt tufft! En stor förebild för alla gamla dammsamlare, världen behöver definitivt fler personer som talar om sig själv i tredje person och målar väggar i en goldrolex eller slirar lite på sanningen om det! Oavsett vilket är det ju inga konstigheter och sånt som behöver uppmuntras.
 

Yo-han

Troll probationary
Målarn skrev:
Slirar lite på sanningen?? Förklara gärna

Om det var otydligt formulerat så tvivlar jag på att du/ni (osäker på hur jag ska tilltala er/ni/hen, eftersom du refererar till dig själv i 3:e person hälften av gångerna) verkligen står och rollar med den guld gmt:n du visar på armen..
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Yo-han skrev:
Målarn skrev:
Slirar lite på sanningen?? Förklara gärna

Om det var otydligt formulerat så tvivlar jag på att du/ni (osäker på hur jag ska tilltala er/ni/hen, eftersom du refererar till dig själv i 3:e person hälften av gångerna) verkligen står och rollar med den guld gmt:n du visar på armen..

Fuck man, Målarn är en snubbe som till yrket är sitt nick (är det otydligt? Han är en målare!) och nog fan målar han med rollen (ja, den där helgulds GMTn) på armen! Lägg ner nu!!
 

Målarn

The Steak
gruby skrev:
Yo-han skrev:
Målarn skrev:
Slirar lite på sanningen?? Förklara gärna

Om det var otydligt formulerat så tvivlar jag på att du/ni (osäker på hur jag ska tilltala er/ni/hen, eftersom du refererar till dig själv i 3:e person hälften av gångerna) verkligen står och rollar med den guld gmt:n du visar på armen..

Fuck man, Målarn är en snubbe som till yrket är sitt nick (är det otydligt? Han är en målare!) och nog fan målar han med rollen (ja, den där helgulds GMTn) på armen! Lägg ner nu!!

Hahah jag orkar inte ens börja kommentera på sånt skit :)!!

Haters gonna Hate ;)
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
gruby skrev:
Yo-han skrev:
Målarn skrev:
Slirar lite på sanningen?? Förklara gärna

Om det var otydligt formulerat så tvivlar jag på att du/ni (osäker på hur jag ska tilltala er/ni/hen, eftersom du refererar till dig själv i 3:e person hälften av gångerna) verkligen står och rollar med den guld gmt:n du visar på armen..

Fuck man, Målarn är en snubbe som till yrket är sitt nick (är det otydligt? Han är en målare!) och nog fan målar han med rollen (ja, den där helgulds GMTn) på armen! Lägg ner nu!!

+1
 
Porsan skrev:
gruby skrev:
Yo-han skrev:
Målarn skrev:
Slirar lite på sanningen?? Förklara gärna

Om det var otydligt formulerat så tvivlar jag på att du/ni (osäker på hur jag ska tilltala er/ni/hen, eftersom du refererar till dig själv i 3:e person hälften av gångerna) verkligen står och rollar med den guld gmt:n du visar på armen..

Fuck man, Målarn är en snubbe som till yrket är sitt nick (är det otydligt? Han är en målare!) och nog fan målar han med rollen (ja, den där helgulds GMTn) på armen! Lägg ner nu!!

+1

+1
 
Topp