Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Detta ur. Någon som vet något?

Diskussion i 'Diskussion' startad av 1895GS, 2 november 2015.

1. 1895GS
    Trådstartare

1895GS Torpare

Hej
    Första inlägget i forumet. Jag har spanat in forumet en tid och det verkar intressant och relativt befriat från inbördes beundran..

Jag undrar om någon vet något om följande klocka:

Jag köpte klockan för att få tillgång till skalet i första hand. Men nu märker jag ju att klockan tickar och ser ut att fungerar "klockrent".. Förutom att det är lite tabu att dissekera en klocka som vandrat genom tiderna och tillika ett flertal generationer så undrar jag om jag gör ett stort misstag rent ekonomiskt?

Om frågan inte får ställas i denna del av forumet så ber jag om ursäkt och önskar att tråden förflyttas till ägnad plats.
    /1895GS

2. dalle

dalle Bonde

Välkommen!
    Blev nyfiken på vad du ska göra med "skalet" om du nu ska montera bort urverket? Kanske klä insidan med filt, montera fack och använda som förvaring till dina armbandsur? :)

3. nissehult

nissehult Friends of KS

Jag kan inget om väggklockor, men tror du verkligen den har vandrat i flera generationer? Det ser ut som att den är "relativt" ny, säg 80-tal kanske. Men jag kan förstås ha fel.

Kanske finns det fler väggklockekunniga i vintage-delen av forumet.

Mårtenssons ur Brookfield