Honung is great
Basic
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Äh! Håll käft! Du har du har den dyraste drömmen som du nu har fått åtminstone mig och @azcii att ligga sömnlösa över. Jag snackar 684.Gtg är super kul men fan va många jobbiga (läs dyra) tankar man får med sig hem…
Jag ligger och kollar 690 filmer, men jag inser att jag har nog hittat hem men med 684, den är verkligenÄh! Håll käft! Du har du har den dyraste drömmen som du nu har fått åtminstone mig och @azcii att ligga sömnlösa över. Jag snackar 684.
Håna mig bara genom att nämna båda i samma mening. Jag kommer gråta mig till sömns!Jag ligger och kollar 690 filmer, men jag inser att jag har nog hittat hem men med 684, den är verkligen
Håna mig bara genom att nämna båda i samma mening. Jag kommer gråta mig till sömns!
Enligt officiell info från igår så är den tillgänglig i Panerais butiker i slutet av denna månaden och hos AD i slutet av nästa.
Aldrig varit så sugen på en panerai som nya radiomir quaranta. Perfekt 40mm och mindre än 11mm tjock. Enda nedsidan: 30 atm.
Kollade med AD när den kommer in. "Någon gång i år".
Jag väntar.
Quarantan? 1294Vad har den för ref? Någon som vet?
Antar att du menar 3atm (30m).Enda nedsidan: 30 atm.
Jag tyckte han sa det i samma andetag som Due, inte som i alla Luminor...Antar att du menar 3atm (30m).
Men JMP sa ju i lördags att alla klockor kommer att vara minst 50m framöver..? Eller gällde det bara Luminor? @mårt @Caravelle33 ?
Ok, för jag tyckte han sa något i stil med "Panerai & 30m is now history" (typ)Jag tyckte han sa det i samma andetag som Due, inte som i alla Luminor...
Antar att du menar 3atm (30m).
Men JMP sa ju i lördags att alla klockor kommer att vara minst 50m framöver..? Eller gällde det bara Luminor? @mårt @Caravelle33 ?
Rätt säker på att han sade att alla Due skulle vara minst 5 atmAntar att du menar 3atm (30m).
Hejsan alla!
Har i +15år år suktat efter en Panerai men aldrig kommit till skott, och har inte prioriterat mig själv. Men nu lutar det åt en begagnad pam00329 om allt går vägen. Önska mig lycka till alternativt avråd mig om det inte är ett bra köp. Har alltid gillat rolex gmt master och sedan panerais gmt's och nu ser det ut att bli en Panna. Så jag hoppas det är ett bra köp. Ha det bäst!
Jag vet inte hur de har gjort det, men GMT-versionen är lika tjock som icke-GMT (312), dvs. 18mm. Det är iofs "aningen hög" för min del också, jag hade en 359 i den tjockleken förr, men den åkte ut sekunden jag testade en 1359 med nyare verk och nyare luminor1950-boett.60000kr för ett komplett nyservat ex i Sverige känns väl som ett rätt bra pris. Har du provat den? Den är aningen hög har jag för mig.
Ja, den är lite hög och jag ångrar att jag inte provade den när jag var på Krons för någon vecka sedan när jag ändå var där, Jag är inte så orolig då min dagliga klocka är 15mm tjock. Tack för inputJag vet inte hur de har gjort det, men GMT-versionen är lika tjock som icke-GMT (312), dvs. 18mm. Det är iofs "aningen hög" för min del också, jag hade en 359 i den tjockleken förr, men den åkte ut sekunden jag testade en 1359 med nyare verk och nyare luminor1950-boett.
Så, har du provat den @Jan Andersson och tycker att den är okej hög? Det finns många tunnare och kanske till och med billigare, beroende på vad du kräver för spec. Annars är det endast det som gör att jag skulle avråda, i övrigt är det en bra klocka.
438 är väldigt fin! Behaglig att bära antar jag?Har en Panerai - PAM01115
Luminor 1950 44mm 3 Days Yellow Gold även en Panerai - PAM01114
Luminor 1950 44MM Marina 3 Days Automatic Goldtech riktigt bra och snyggare klockor finns inte när det gäller lyx runt handleden, min Luminor 1950 3 Days TUTTONERO GMT Automatic Black Ceramic - PAM00438 används dagligen,men till viktiga dagar,blir det 14 eller 15
Hejsan, det blev ett köp idag på Krons av luninor gmt'n sitter enormt fint. Supernöjd. Min första PaneraiJag vet inte hur de har gjort det, men GMT-versionen är lika tjock som icke-GMT (312), dvs. 18mm. Det är iofs "aningen hög" för min del också, jag hade en 359 i den tjockleken förr, men den åkte ut sekunden jag testade en 1359 med nyare verk och nyare luminor1950-boett.
Så, har du provat den @Jan Andersson och tycker att den är okej hög? Det finns många tunnare och kanske till och med billigare, beroende på vad du kräver för spec. Annars är det endast det som gör att jag skulle avråda, i övrigt är det en bra klocka.
Här finns de flesta https://watchbase.com/paneraiMin nästa Panna kommer att bli min första Panna. Jag har successivt gått från att räkna bort Panerai som för stora för mig till att inte kunna släppa tanken på att måsta ha en. Som hel obevandrad vet jag inte vilken modell det är jag jagar ännu men skulle gärna se att den har kronskydd, smörgåstavla och automatverk - tror jag.
Fast automatverk och sandwich samtidigt borde innebära 1950, men 40, 42 eller 44? @Pippis pappaHär finns de flesta https://watchbase.com/panerai
Om du sen skriver vilken storlek och boett (Bettarini eller 1950) du är intressad av kan säkert forumets experter komma med förslag
Lycka till med jakten!