• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DIY: Läder projekt samlingstråd.

Maer

Cartier
Är man padel tokig så är man. :banghead:
IMG_20200302_103347_600.jpg
IMG_20200302_103347_607.jpg
IMG_20200302_103347_619.jpg
 

MrBeam

Cartier
Hej läderexperter! Om man vill stoppa ditt ett nytt spänne på ett redan sytt band, finns det guide? Är det ens möjligt?
Tack på förhand
IMG_20200321_210227784.jpg
 

Maer

Cartier
j-vlar vad coolt! (Länge sen jag var inne i den här tråden och således missat detta). Får man fråga hur lång tid det tar dig att göra ngt liknande? Sanslöst snyggt oavsett:)
Tack så mycket! :) Denna tog väl omkring 10h ungefär, mätte inte tiden så kan vara mer. Men skulle jag göra en igen så skulle det nog gå något snabbare då första gången tar mer tid.
 

Maer

Cartier
Hej läderexperter! Om man vill stoppa ditt ett nytt spänne på ett redan sytt band, finns det guide? Är det ens möjligt?
Tack på förhand
IMG_20200321_210227784.jpg
De flesta spännen är ju med bandstift så det är nog bara köpa ett och sätta i den. Ser ut att vara 2mm hål i mitten för tungan så då köper du ett spänne som har en 2mm bred tunga :)
 

MrBeam

Cartier
De flesta spännen är ju med bandstift så det är nog bara köpa ett och sätta i den. Ser ut att vara 2mm hål i mitten för tungan så då köper du ett spänne som har en 2mm bred tunga :)
Har bytt så många band, aldrig ens reflekterat över att det är bandstift i spännena...
God natt till mig och tack så mycket!
 

Kris747

Omega
Någon som har tips på bra foder till en liten handväska?
Tack för tipset!
Har en del tyg sen jag höll på och sydde förra sommaren, ska pröva med lite canvas.

Idag har jag dock testat andra grejer. Använde min 3D-printer till att skriva ut stämplar för läder. Verkar funka helt ok om man blöter ner lädret först.
mikael stämpel.JPG
Hur små detaljer kan du skriva ut? Kan man beställa en stämpel av dig?
 

Kris747

Omega
Någon som gjort en liten handväska? @klak?
Behöver lite tips, om någon har mallar etc, och vad man ska använda för foder. Tänkte göra en till min fru i Dakota.
 

klak

Omega
Någon som gjort en liten handväska? @klak?
Behöver lite tips, om någon har mallar etc, och vad man ska använda för foder. Tänkte göra en till min fru i Dakota.

Jag håller själv på med en väska till tjejen i stil med modellen Stina från Sandqvist, men du kanske filar på en lite mindre väska? Kanalen studio Hael på Youtube har en del gratis mallar och videos som om inte annat säkert kan funka som inspiration. Är det foder i tyg du funderar på? I så fall kanske jag skulle stärka upp kroppen i väskan med något som ger lite struktur (med antagandet att Dakota är i 0.8mm?)
 

Kris747

Omega
:confused:
Jag håller själv på med en väska till tjejen i stil med modellen Stina från Sandqvist, men du kanske filar på en lite mindre väska? Kanalen studio Hael på Youtube har en del gratis mallar och videos som om inte annat säkert kan funka som inspiration. Är det foder i tyg du funderar på? I så fall kanske jag skulle stärka upp kroppen i väskan med något som ger lite struktur (med antagandet att Dakota är i 0.8mm?)
Tänker något som denna. https://www.lkbennett.com/product/B...koda-Black-Grained-Leather-Shoulder-Bag-Putty
Jag ska bara klura ut hur man gör :confused:
Vad stärker man upp med?
 

Kris747

Omega
Nått sånt här tänker jag, med ev en ficka i mitten med dragkedja. Eller så skipar jag mittendelen och gör en ficka i fodret med dragkedja på ena väggen.
image.jpg

Framifrån

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Sidovägg, vet inte om det är rätt sätt.
 
Topp