• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Bra den här ändå!

DSC04068 (1).jpg
Snyggt fångat 😍
 

Sorglös

Breitling
2-Faktor
Fick lite Doxa inspiration iom den senaste releasen och anordnade en 5-minuters väldigt ovetenskaplig deathmatch med tre olika svarta gummiband på 300an.
Ett Wolbrook Rally tropic och två Ali Express fynd - ett smalare Isofrane-typ och ett Tropic 2000-typ. Jag tycker "Tropic 2000" definitivt var behagligast på handleden och det var det som fick sitta på till slut.

doxa_deathmatch1.jpg


doxa_deathmatch2.jpg


doxa_deathmatch3.jpg


doxa_deathmatch4.jpg


doxa_deathmatch5.jpg
Käre med-Doxa-entusiast, har du händelsevis någon länk/magiskt sökord för att hitta ett liknande Tropic 2000? Jag fick svindel av att scrolla vanliga kulörta tropics på AliExpress efter några meter, men dra mig baklänges om jag ska gå miste om något nytt fräckt neo-vintagegummi!
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Käre med-Doxa-entusiast, har du händelsevis någon länk/magiskt sökord för att hitta ett liknande Tropic 2000? Jag fick svindel av att scrolla vanliga kulörta tropics på AliExpress efter några meter, men dra mig baklänges om jag ska gå miste om något nytt fräckt neo-vintagegummi!
Det verkar vara det här
Det sitter fortfarande kvar på min 300 - tycker det var riktigt bra,
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Den "osäljbara" får lite handledstid. Verkar vara dåligt intresse för denna 🤷🏻‍♂️ Eller är priset fel?
IMG_20240501_202128.jpg
IMG_20240501_202102.jpg
IMG_20240501_201328.jpg

Aquastar Benthos H1
Det är nog varken fel på modellen eller priset utan bara på köplusten hos folket. Eller snarare, köplusten finns men velandet tar överhanden. Jag gissar att köparna har dålig ekonomi i nuläget eller är oroliga för att få det.
Vill man bli av med något idag får man nog vara beredd att prisdumpa, men dit ska vi inte!
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Det är nog varken fel på modellen eller priset utan bara på köplusten hos folket. Eller snarare, köplusten finns men velandet tar överhanden. Jag gissar att köparna har dålig ekonomi i nuläget eller är oroliga för att få det.
Vill man bli av med något idag får man nog vara beredd att prisdumpa, men dit ska vi inte!
Du har helt rätt 👍🏻
Mest förvånad att man inte ens fått ett skambud 😂
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Såg dessa från Doxafan på IG och tycker nästan den är ännu bättre än vad pressbilderna föreslog.

IMG_1291.jpeg
IMG_1292.jpeg
Ja, den är riktigt bra! Det här alltså den limited edition som Watches of Switzerland säljer. Du skrev att pressbilden var sämre - det är inte så att du tänker på den icke-limiterade Sea emerald? Den är väl inget vidare kan jag tycka. Synd att Doxa inte gjorde tvärtom och hade sea foam som icke-limiterad.
 
Topp