Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Drömmar om Omega - tacksam hjälp

Diskussion i 'Diskussion' startad av Kruse, 19 februari 2014.

1. Kruse
    Trådstartare

Kruse Torpare

Ny som medlem men har tidigare läst med intresse om era råd! Nu dags att försöka få hjälp själv..

Har länge drömt om nyare Omega, vill dock ha en med safirglas, glasbakstycke samt helst automatiskt verk. Har länge kikat på De Ville Chronoscope, känt på den hos AD i Sverige samt NYC. Tycker den dock är för dyr - lite utanför min budget ärligt talat. Ovanligt klocka som jag inte sett begagnad, finns dock på chrono24 lite spritt. Vad tycker ni? Söker ffa åsikter om urverk, erfarenheter, förhoppningar att hitta en begagnat i gott skick till rätt kurs.

Länk: http://www.uret.se/omega-de-ville-chronoscope-white-dial-bracelet-p-10153.html

Mitt alternativ är en Speedmaster - men då safirglas, ej hesalit. Och helst automat.. Kommer gissningsvis få en del svar om att en Speedmaster ska ha hesalit samt vara manuell - kanske gärna så gammal som möjligt. Men jag köper den inte för att det är en speedy - utan för att den då skulle uppfylla det jag vill ha hos en klocka. Förslag på Speedmaster som skulle uppfylla detta?

Denke gillar detta.
  2. KalleKnuda

KalleKnuda Stadsbo

Från:
    Guldkusten
    3573.50 är en speedy pro med safirglas både fram och bak :) Dock inte automat

3. Kruse
    Trådstartare

Kruse Torpare

Nej, men riktigt snygg! Och i övrigt alla rätt features. Har kikat på den - och dyker rätt ur upp till rätt kurs är jag grymt intresserad. Men... graal är alltid graal, eller?

4. KalleKnuda

KalleKnuda Stadsbo

Från:
    Guldkusten

håll utkik på chrono24 för att få lite koll på andrahandsvärdet. Äh, lite is i magen (plus en och annan öl) sen är det bara till att tuta och köra
    EDIT: kanske dumt att föreslå att någon ska tuta och köra efter ett par öl. Menar såklart att du ska klicka hem en klocka ;)

5. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Planet Ocean är annars ett alternativ ju. Finns som kronograf om du vill ha det, dock en VÄLDIGT STOR klocka.
    Nya speedyn är fin, och det verket i den är riktigt schysst också. 311.30.44.51.01.002 är ref på den med coaxial 9300.

Alternativt en med ref 311.30.44.50.01.002 om du vill ha 3 subdials, men en äldre kaliber i. Kolla designs och se vad du gillar bäst helt enkelt, men de där bägge ska vara glasbaksida och safirglas.

4cie gillar detta.
  6. Kruse
    Trådstartare

Kruse Torpare

Två eller tre subdials spelar eg inte så stor roll. 311.30.44.51.01.002 eller äldre med tre subdials känns intressant. Men väldigt nära den klocka jag helst av allt skulle vilja ha; 422.10.41.50.04.001;
    omega-de-ville-422.10.41.50.04.001_MED.jpg
    Någon som har bra koll på dessa? Lär mig..
    Men tänker att köpa en beg Speedmaster för kring 20' är mer rimligt med min budget och i nuläget, så får drömmarna fortsätta vara drömmar..

7. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
  8. morrism

morrism Friends of KS

Har aldrig sett den där förut, känns inte som omega, ser ut som att den är riktad till kinesiska marknaden?

9. Kruse
    Trådstartare

Kruse Torpare

Tack för länken! Ska läsa in mig på Speedmaster.

Vet faktiskt inte, finns inte i alla modellkataloger - klämt och känt på den hos AD i USA samt i Sthlm, så finns - det gör den. Men kanske är riktad modell.

10. Kruse
    Trådstartare

Kruse Torpare

Kompleterande fråga ang Speedmastern, om man vill ha glas fram+bak, dvs 3573 men automat. Vad är det då som gäller? Läst en det om piggy-back varför jag gärna undviker ett sådant verk, inte så sugen på reduced. Michael Schumacher? Black dial? Vilken skulle ni gå på?

11. 4cie

4cie Biskop

Vill du ha glas både fram och bak och att klockan ska vara automatisk så är det nog bara Broad Arrow som gäller, och då de senare modellerna med 3113 co-axialverk.

Mårtenssons ur Brookfield