• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Drömmar om Omega - tacksam hjälp

Kruse

Breitling
Ny som medlem men har tidigare läst med intresse om era råd! Nu dags att försöka få hjälp själv..

Har länge drömt om nyare Omega, vill dock ha en med safirglas, glasbakstycke samt helst automatiskt verk. Har länge kikat på De Ville Chronoscope, känt på den hos AD i Sverige samt NYC. Tycker den dock är för dyr - lite utanför min budget ärligt talat. Ovanligt klocka som jag inte sett begagnad, finns dock på chrono24 lite spritt. Vad tycker ni? Söker ffa åsikter om urverk, erfarenheter, förhoppningar att hitta en begagnat i gott skick till rätt kurs.

Länk: http://www.uret.se/omega-de-ville-chronoscope-white-dial-bracelet-p-10153.html

Mitt alternativ är en Speedmaster - men då safirglas, ej hesalit. Och helst automat.. Kommer gissningsvis få en del svar om att en Speedmaster ska ha hesalit samt vara manuell - kanske gärna så gammal som möjligt. Men jag köper den inte för att det är en speedy - utan för att den då skulle uppfylla det jag vill ha hos en klocka. Förslag på Speedmaster som skulle uppfylla detta?
 

Kruse

Breitling
Nej, men riktigt snygg! Och i övrigt alla rätt features. Har kikat på den - och dyker rätt ur upp till rätt kurs är jag grymt intresserad. Men... graal är alltid graal, eller?
 

KalleKnuda

Cartier
Nej, men riktigt snygg! Och i övrigt alla rätt features. Har kikat på den - och dyker rätt ur upp till rätt kurs är jag grymt intresserad. Men... graal är alltid graal, eller?


håll utkik på chrono24 för att få lite koll på andrahandsvärdet. Äh, lite is i magen (plus en och annan öl) sen är det bara till att tuta och köra
EDIT: kanske dumt att föreslå att någon ska tuta och köra efter ett par öl. Menar såklart att du ska klicka hem en klocka ;)
 

Apansson

Torpare
Planet Ocean är annars ett alternativ ju. Finns som kronograf om du vill ha det, dock en VÄLDIGT STOR klocka.
Nya speedyn är fin, och det verket i den är riktigt schysst också. 311.30.44.51.01.002 är ref på den med coaxial 9300.

Alternativt en med ref 311.30.44.50.01.002 om du vill ha 3 subdials, men en äldre kaliber i. Kolla designs och se vad du gillar bäst helt enkelt, men de där bägge ska vara glasbaksida och safirglas.
 

Kruse

Breitling
Två eller tre subdials spelar eg inte så stor roll. 311.30.44.51.01.002 eller äldre med tre subdials känns intressant. Men väldigt nära den klocka jag helst av allt skulle vilja ha; 422.10.41.50.04.001;
omega-de-ville-422.10.41.50.04.001_MED.jpg

Någon som har bra koll på dessa? Lär mig..
Men tänker att köpa en beg Speedmaster för kring 20' är mer rimligt med min budget och i nuläget, så får drömmarna fortsätta vara drömmar..
 

morrism

Audemars
Två eller tre subdials spelar eg inte så stor roll. 311.30.44.51.01.002 eller äldre med tre subdials känns intressant. Men väldigt nära den klocka jag helst av allt skulle vilja ha; 422.10.41.50.04.001;
omega-de-ville-422.10.41.50.04.001_MED.jpg

Någon som har bra koll på dessa? Lär mig..
Men tänker att köpa en beg Speedmaster för kring 20' är mer rimligt med min budget och i nuläget, så får drömmarna fortsätta vara drömmar..

Har aldrig sett den där förut, känns inte som omega, ser ut som att den är riktad till kinesiska marknaden?
 

Kruse

Breitling
Tack för länken! Ska läsa in mig på Speedmaster.

Vet faktiskt inte, finns inte i alla modellkataloger - klämt och känt på den hos AD i USA samt i Sthlm, så finns - det gör den. Men kanske är riktad modell.
 

Kruse

Breitling
Kompleterande fråga ang Speedmastern, om man vill ha glas fram+bak, dvs 3573 men automat. Vad är det då som gäller? Läst en det om piggy-back varför jag gärna undviker ett sådant verk, inte så sugen på reduced. Michael Schumacher? Black dial? Vilken skulle ni gå på?
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Kompleterande fråga ang Speedmastern, om man vill ha glas fram+bak, dvs 3573 men automat. Vad är det då som gäller? Läst en det om piggy-back varför jag gärna undviker ett sådant verk, inte så sugen på reduced. Michael Schumacher? Black dial? Vilken skulle ni gå på?


Vill du ha glas både fram och bak och att klockan ska vara automatisk så är det nog bara Broad Arrow som gäller, och då de senare modellerna med 3113 co-axialverk.
 
Topp