• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DS-2 Jumbo

Viking

Cartier
Vad f-n har jag köpt nu? Många Certina DS har jag haft genom åren men den här är stor som en Mora klocka. 45mm utan krona och väger som en lätt lastbil. Har säkert gått åt ett par skopor järnmalm för att få ihop till denna stålklocka. Ett vanligt stämgaffel verk som gör sitt jobb utan krusiduller. Visste inte att DS-2 även gjordes med stämgaffel i modell större. Hur konstigt den än låter känns klockan behaglig att bära med ett Rios band och tydlig tidsvisning för den allt mer åldrande befolkningen. En mindre auktionsfirma som flyger under radarn la ut två stycken till försäljning med en veckas mellanrum och jag ropade hem dom utan att gräva något djupare hål i plånkan. Men lite för stora för min smak så dom flippas i närtid om jag känner mig rätt. Trevlig söndag!






 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Härliga fynd, Viking! Extra snyggt med svensk dag- och datumskiva...storleken är grotesk men kombon stämgaffel, tavlans design och svensk dag- och datumskiva gör att den svävar...:)
 

plattfot

Rolex
Riktigt köttig Herr S.
Galet bra skick och kul att se att Certina kör med den gula gummiupphängningen även i de batteridrivna verken.
 
Topp