• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dykare på läder

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Klämde in ett 22mm läder. Vad sägs?
Själv känner jag mig ganska mentalt limiterad och brukar tycka att dykare ska vara på länk eller gummi.

null-22.jpg

null-23.jpg

null-24.jpg

null-25.jpg
 

JohanHLM

Rolex
Tycker det kan vara riktigt snyggt med något patinerat läder på en vintagedykare. Tyvärr var din kombo inget som föll mig i smaken
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
De är någonting motsägelsefullt med det. Men if it floats your boat, så kör på! :)
 
C

Crowolf

Guest
Snyggt säger jag. Gå loss med fint sandpapper så är du hemma. Sletet läder funkar alltid!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

lex

Omega
Det där såg rätt så bra ut, men jag tycker divers inte brukar passa på läder.
Du har den på fel hand dock :)
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Smaksak - många gillar det (och den där grejen med "wööö, går ente å bada me" går jag inte på när klockorna daltas med...). Mina kunder bär rätt ofta dykarklockor på racingband som lite retroflirt med tropicband.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Hade man kunnat ha kvar ändlänkbitarna så hade jag köpt läderbandet till min Black Bay. Ogillar mellanrummet där...
783847d1344238720-tudor-pelagos-black-bay-@-baselworld-2012-full-report-7716135382_65d0bde803_b.jpg
 

Johan M

Cartier
Jag tycker att det fungerar bra. Skall du inte bada med klockan så kan du ju ha den på läder, jag tycker att det är ok att växla band efter användningsområde.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag personligen ser inga hinder med läder bara för att det skulle vara en "dykare". Jag dyker inte ens så konceptet faller väl redan där i så fall. Så här ser min ut:

 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Det är något med skinn och divers som inte flyger. Kan det ha med att man inte kan dyka med läderrem? Men njae, tycker fan inte det funkar
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Hrm... lustigt resonemang att man inte kan ha läder på en dykare. Då kan ju Panerai ta och lägga ner på en gång? Om den italienska marinen kunde dyka med sina pannor på läderstronkar så kan vi nog desk divers ha läder på våra dykare oxå

Italian-navy-frogmen-synchronizing-thier-Panerais-pre-dive.jpg


Basta!

(ps - vet att Pannor även har gummisnören - men nu pratar vi de ursprungliga pannorna. - ds)
 
Topp