Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Ebel

Diskussion i 'Diskussion' startad av Aron, 24 november 2012.

1. Aron
    Trådstartare

Aron Stadsbo

Från:
    Borås
    Är det nån som har lite info om märket?

2. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Är också lite nyfiken på det märket.
    När jag var i Wien för något år sedan var det massor av reklam överallt för Ebel. På vårt hotell fanns det Ebelklockor på display lite här och där.
    Som tur är fanns det även smakfull reklam på baksidan av drinkmenyerna. ;)

3. Målarn

Målarn The Steak

Från:
    Förorten
    :mrgreen: I see !!

4. Ariste

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Ebel. Jag är lite kluven till märket, de har ett ganska tydligt formspråk sen 70-talet - på gott och ont. Deras laborerande med boettformer är väl inget nytt men det har för mig blivit deras kännetecken. Jag både gillar och ogillar deras modeller, själv har jag två pre-1970-klockor som jag kan leta fram och fota om någon är intresserad. Har sett en del i helguld som förtjänstklockor här i Sverige annars tycker jag det är ont om dem här. Deras President-modell från tidigt 60-tal letade jag efter en period, tyckte kaliber 059 med omvänt uppdrag var cool men jag hittade aldrig någon.

Ett relativt ungtmärke, firade 100 år förra året och still going strong. Såg att de stödde de allierade under 2:a världskriget med klockproduktion så det borde finnas en del militärur som cirkulerar...

Mårtenssons ur Brookfield