• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Elbil- och laddhybridstråden

Har du eller kommer du skaffa laddbar bil?


  • Totala väljare
    927

Donkii

Boushh
2-Faktor
Bagaget i Coupe är gigantiskt så du behöver inte oroa dig för platsbrist. Du kan dessutom plocka ut insatsen under golvet och sänka det så att du får ännu mer utrymme.
Jag försöker bryta arm med mig själv här.

Det finns L&K att få tag på med MAX paket men dessa är bara i coupe.. då får man massagen och venten i stolarna bland annat.. medans RS med MAX inte har massage och vent..

Går man för Sportline med MAX så blir det för mycket extrautr. vilket gör att min tco kalkyl spricker..

Därav spanandet på Coupe istället för den vanliga. Man vill ju få så mycket som möjligt ;)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Jag försöker bryta arm med mig själv här.

Det finns L&K att få tag på med MAX paket men dessa är bara i coupe.. då får man massagen och venten i stolarna bland annat.. medans RS med MAX inte har massage och vent..

Går man för Sportline med MAX så blir det för mycket extrautr. vilket gör att min tco kalkyl spricker..

Därav spanandet på Coupe istället för den vanliga. Man vill ju få så mycket som möjligt ;)
Ja, då hade jag utan tvekan tagit Coupe. 😊
 

Isodor

Audemars
Det här med massage i stolarna... har några vänner som funktioner (M-benz) i sina bilar. De tycker stolarna är obekväma och hårda utan funktionen på. Och skulle de köpa ny bil igen skulle de skippa massage just pga det.

Låter väl rätt rimligt, någonstans måste massagegodset finnas, och det kan är mer till nackdel är fördel..
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Det här med massage i stolarna... har några vänner som funktioner (M-benz) i sina bilar. De tycker stolarna är obekväma och hårda utan funktionen på. Och skulle de köpa ny bil igen skulle de skippa massage just pga det.

Låter väl rätt rimligt, någonstans måste massagegodset finnas, och det kan är mer till nackdel är fördel..
Jag har bara testat ID.7 som har massage stolarna och där märkte jag inte alls av det.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Det här med massage i stolarna... har några vänner som funktioner (M-benz) i sina bilar. De tycker stolarna är obekväma och hårda utan funktionen på. Och skulle de köpa ny bil igen skulle de skippa massage just pga det.

Låter väl rätt rimligt, någonstans måste massagegodset finnas, och det kan är mer till nackdel är fördel..
Hade massage i min ID.3 och kände inte av de skulle vara hårda/obekväma pga av det. Sen att jag inte använde funktionen är en annan femma :D
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Det här med massage i stolarna... har några vänner som funktioner (M-benz) i sina bilar. De tycker stolarna är obekväma och hårda utan funktionen på. Och skulle de köpa ny bil igen skulle de skippa massage just pga det.

Låter väl rätt rimligt, någonstans måste massagegodset finnas, och det kan är mer till nackdel är fördel..
Åkte ID.7 med massage under två dagar och det var fantastiskt fina stolar och massagen var verkligen något extra i jämförelse med hur den funktionen brukar vara.
Inget som helst tecken på att nått skulle sticka ut... Klart värt massagen i dessa bilar skulle jag säga i alla flal :)
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Åkte ID.7 med massage under två dagar och det var fantastiskt fina stolar och massagen var verkligen något extra i jämförelse med hur den funktionen brukar vara.
Inget som helst tecken på att nått skulle sticka ut... Klart värt massagen i dessa bilar skulle jag säga i alla flal :)
Om du gillar det - kör! Coupé är ingen dålig bil men alla gillar inte hur den ser ut. Utrymmet räcker dock gott. De stolar jag själv testat med massage har bara känts som när man har telefonen i bakfickan och det ringer. Inget jag skulle betala extra för. (Ej testat Enyaqs massagestolar).
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Om du gillar det - kör! Coupé är ingen dålig bil men alla gillar inte hur den ser ut. Utrymmet räcker dock gott. De stolar jag själv testat med massage har bara känts som när man har telefonen i bakfickan och det ringer. Inget jag skulle betala extra för. (Ej testat Enyaqs massagestolar).
Verkar som att ID.7 har bättre massagefunktion än Enyaq, ID.4, Q4 osv.. Så då är det ingen dealbreaker för mig att få med massagen i Enyaqen.. Men adaptiva chassit är såklart trevligt, tror jag..
 

Wi

NLA
2-Faktor
Hejjrå etron
IMG_5854.jpeg

Tjena Y Performance
IMG_5792.jpeg


Har klart bytt till en fulare bil imo. Men efter en dag är jag redan sjukt nöjd med markant bättre räckvidd, lägre förbrukning trots att jag kört som en biltjuv. Ljuvlig prestanda och grymt bra MMI/app mm. Förvånansvärt rymlig också.
 
Senast ändrad:

Arvis

Cartier
2-Faktor
Hejjrå etron
IMG_5854.jpeg

Tjena Y Performance
IMG_5792.jpeg


Har klart bytt till en fulare bil imo. Men efter en dag är jag redan sjukt nöjd med markant bättre räckvidd, lägre förbrukning trots att jag kört som en biltjuv. Ljuvlig prestanda och grymt bra MMI/app mm. Förvånansvärt rymlig också.
Bara så trist att inte ens tyskarna kan piska mr Musk.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Hejjrå etron
IMG_5854.jpeg

Tjena Y Performance
IMG_5792.jpeg


Har klart bytt till en fulare bil imo. Men efter en dag är jag redan sjukt nöjd med markant bättre räckvidd, lägre förbrukning trots att jag kört som en biltjuv. Ljuvlig prestanda och grymt bra MMI/app mm. Förvånansvärt rymlig också.
Gjorde samma byte men till en 3a och det
är ju bara att konstatera att Etron är en härlig bil men i jämförelse med Tesla är det en bedrövlig ELbil.
 

Patriik

Omega
2-Faktor
Våran Seat Leon är snart 10år... Provade Cupra Born som var rejält prissänkt, ca 410 inkl. det jag ville ha med vinterhjul.

Har för mig någon här inne köpte för ett litet tag sedan? Vad är du recension såhär ett tag senare om du ser detta?

Mitt problem är att jag isf får hyra garage på jobbet då vid flytten här så finns det inga laddstolpar i föreningen. Tycker ni det går bort då? 1750:- i garaget på jobbet och då ingår elen är dealen isf.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Blir så less på mig själv.. haha.. fear of missing out när det kommer till att välja bil.

Då L&K med MAX paketet spräckte budget så har jag nu två bilar att välja på.

En Vit Sportline med Tygstolar och Panorama samt en grå RS med Läder samt att den är utan panorama.

Den vita är snyggare, men med tyg och panorama som jag avskyr, främst pga gnekande ljud som uppstår i skarvarna när man har is på taket osv.
Den gråa är rätt ful, men med läder och utan panorama. Samma pengar.

Skillnaden i övrigt är liksom ingen när det kommer till RS och Sportline. Stolarna är exakt identiska, chassit exakt samma, exteriört exakt samma osv..
Det enda som skiljer är att RS specas som 340hk istället för Sportline med 299hk. Dessa 340hk når man endast om man har över 88% i batteri och man kan endast nyttja dom i 30sek.. så jävla löjligt.. haha..

Sportline:
c675616b-faa0-468c-8fc7-e928283a1220.jpg

b0ec6a8c-12f9-4c00-a0b9-5dd7fde2e3fb.jpg


RS:
be1ef45f-cc6a-4807-88c4-470b25b1a751.jpg

a7770c21-4102-46ec-ae5c-dfb135cfdaed.jpg
 
Senast ändrad:

R-Svarvofix

Mr Lange!
2-Faktor
Blir så less på mig själv.. haha.. fear of missing out när det kommer till att välja bil.

Då L&K med MAX paketet spräckte budget så har jag nu två bilar att välja på.

En Vit Sportline med Tygstolar och Panorama samt en grå RS med Läder samt att den är utan panorama.

Den vita är snyggare, men med tyg och panorama som jag avskyr, främst pga gnekande ljud som uppstår i skarvarna när man har is på taket osv.
Den gråa är rätt ful, men med läder och utan panorama. Samma pengar.

Skillnaden i övrigt är liksom ingen när det kommer till RS och Sportline. Stolarna är exakt identiska, chassit exakt samma, exteriört exakt samma osv..
Det enda som skiljer är att RS specas som 340hk istället för Sportline med 299hk. Dessa 340hk når man endast om man har över 88% i batteri och man kan endast nyttja dom i 30sek.. så jävla löjligt.. haha..

Sportline:
c675616b-faa0-468c-8fc7-e928283a1220.jpg
Har en Sportline och hade för mig det var 265hk i dem och 299hk i RS utförande? Iallafall för 2023 modellen som jag har.

Hursomhelst så delar jag synen på panoramat så det har jag inte på min. Men ”tyg” sätena i Sportline är väl Alcantara så mocka imitation vilket jag personligen älskar och det är riktigt slitstarkt. Skulle välja det framför läder alla dagar i veckan. Men alla har ju olika smak så klart.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Har en Sportline och hade för mig det var 265hk i dem och 299hk i RS utförande? Iallafall för 2023 modellen som jag har.

Hursomhelst så delar jag synen på panoramat så det har jag inte på min. Men ”tyg” sätena i Sportline är väl Alcantara så mocka imitation vilket jag personligen älskar och det är riktigt slitstarkt. Skulle välja det framför läder alla dagar i veckan. Men alla har ju olika smak så klart.

Det är nya för 2024 som är lite upphottade.
RS stolarna i tyg har numera, kanske tidigare också.. de superfula limegröna detaljerna?
Att jag dock överväger Läder är pga kidsen.
1710502319861.png
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Blir så less på mig själv.. haha.. fear of missing out när det kommer till att välja bil.

Då L&K med MAX paketet spräckte budget så har jag nu två bilar att välja på.

En Vit Sportline med Tygstolar och Panorama samt en grå RS med Läder samt att den är utan panorama.

Den vita är snyggare, men med tyg och panorama som jag avskyr, främst pga gnekande ljud som uppstår i skarvarna när man har is på taket osv.
Den gråa är rätt ful, men med läder och utan panorama. Samma pengar.

Skillnaden i övrigt är liksom ingen när det kommer till RS och Sportline. Stolarna är exakt identiska, chassit exakt samma, exteriört exakt samma osv..
Det enda som skiljer är att RS specas som 340hk istället för Sportline med 299hk. Dessa 340hk når man endast om man har över 88% i batteri och man kan endast nyttja dom i 30sek.. så jävla löjligt.. haha..

Sportline:
c675616b-faa0-468c-8fc7-e928283a1220.jpg

b0ec6a8c-12f9-4c00-a0b9-5dd7fde2e3fb.jpg


RS:
be1ef45f-cc6a-4807-88c4-470b25b1a751.jpg

a7770c21-4102-46ec-ae5c-dfb135cfdaed.jpg
Kör på grå RS. Så slipper du tvätta 2 gånger om dagen på vintern också.
 
Topp