Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vanliga. Mer utrymme för mindre pengar. Ful är coupe också.Enyaq vanlig eller Enyaq Coupe, stor skillnad i upplevt utrymme avseende bagage?
Vad var priserna för en månad sedan?Nu har dem privatleasing igen på Model Y, dock högre pris jämfört med någon månad sedan
det var fram till dec-jan (eller liknande)Vad var priserna för en månad sedan?
Bagaget i Coupe är gigantiskt så du behöver inte oroa dig för platsbrist. Du kan dessutom plocka ut insatsen under golvet och sänka det så att du får ännu mer utrymme.Enyaq vanlig eller Enyaq Coupe, stor skillnad i upplevt utrymme avseende bagage?
Jag försöker bryta arm med mig själv här.Bagaget i Coupe är gigantiskt så du behöver inte oroa dig för platsbrist. Du kan dessutom plocka ut insatsen under golvet och sänka det så att du får ännu mer utrymme.
Ja, då hade jag utan tvekan tagit Coupe. 😊Jag försöker bryta arm med mig själv här.
Det finns L&K att få tag på med MAX paket men dessa är bara i coupe.. då får man massagen och venten i stolarna bland annat.. medans RS med MAX inte har massage och vent..
Går man för Sportline med MAX så blir det för mycket extrautr. vilket gör att min tco kalkyl spricker..
Därav spanandet på Coupe istället för den vanliga. Man vill ju få så mycket som möjligt
Tack för inputJa, då hade jag utan tvekan tagit Coupe. 😊
Jag har bara testat ID.7 som har massage stolarna och där märkte jag inte alls av det.Det här med massage i stolarna... har några vänner som funktioner (M-benz) i sina bilar. De tycker stolarna är obekväma och hårda utan funktionen på. Och skulle de köpa ny bil igen skulle de skippa massage just pga det.
Låter väl rätt rimligt, någonstans måste massagegodset finnas, och det kan är mer till nackdel är fördel..
Hade massage i min ID.3 och kände inte av de skulle vara hårda/obekväma pga av det. Sen att jag inte använde funktionen är en annan femmaDet här med massage i stolarna... har några vänner som funktioner (M-benz) i sina bilar. De tycker stolarna är obekväma och hårda utan funktionen på. Och skulle de köpa ny bil igen skulle de skippa massage just pga det.
Låter väl rätt rimligt, någonstans måste massagegodset finnas, och det kan är mer till nackdel är fördel..
Åkte ID.7 med massage under två dagar och det var fantastiskt fina stolar och massagen var verkligen något extra i jämförelse med hur den funktionen brukar vara.Det här med massage i stolarna... har några vänner som funktioner (M-benz) i sina bilar. De tycker stolarna är obekväma och hårda utan funktionen på. Och skulle de köpa ny bil igen skulle de skippa massage just pga det.
Låter väl rätt rimligt, någonstans måste massagegodset finnas, och det kan är mer till nackdel är fördel..
Om du gillar det - kör! Coupé är ingen dålig bil men alla gillar inte hur den ser ut. Utrymmet räcker dock gott. De stolar jag själv testat med massage har bara känts som när man har telefonen i bakfickan och det ringer. Inget jag skulle betala extra för. (Ej testat Enyaqs massagestolar).Åkte ID.7 med massage under två dagar och det var fantastiskt fina stolar och massagen var verkligen något extra i jämförelse med hur den funktionen brukar vara.
Inget som helst tecken på att nått skulle sticka ut... Klart värt massagen i dessa bilar skulle jag säga i alla flal
Verkar som att ID.7 har bättre massagefunktion än Enyaq, ID.4, Q4 osv.. Så då är det ingen dealbreaker för mig att få med massagen i Enyaqen.. Men adaptiva chassit är såklart trevligt, tror jag..Om du gillar det - kör! Coupé är ingen dålig bil men alla gillar inte hur den ser ut. Utrymmet räcker dock gott. De stolar jag själv testat med massage har bara känts som när man har telefonen i bakfickan och det ringer. Inget jag skulle betala extra för. (Ej testat Enyaqs massagestolar).
Har haft kollegor som haft det chassit och de har gillat det.Men adaptiva chassit är såklart trevligt, tror jag..
Har läst mig till att om man åker sportchassi från VAG så är det alltid att föredra att gå för ett adaptivt chassiHar haft kollegor som haft det chassit och de har gillat det.
Bara så trist att inte ens tyskarna kan piska mr Musk.Hejjrå etron
Tjena Y Performance
Har klart bytt till en fulare bil imo. Men efter en dag är jag redan sjukt nöjd med markant bättre räckvidd, lägre förbrukning trots att jag kört som en biltjuv. Ljuvlig prestanda och grymt bra MMI/app mm. Förvånansvärt rymlig också.
Ja, alltså komfort, kvalitetskänsla och utseende lyckas inte Musk lika bra med…ännuBara så trist att inte ens tyskarna kan piska mr Musk.
Ser trevlig ut från den där vinkeln. Byter du när nya kommer om nån månad ?Ja, alltså komfort, kvalitetskänsla och utseende lyckas inte Musk lika bra med…ännu
Senaste pekar på att den inte kommer i år. Behövde bil nu så kan inte vänta ut det.Ser trevlig ut från den där vinkeln. Byter du när nya kommer om nån månad ?
Ahh, hade missat det.Senaste pekar på att den inte kommer i år. Behövde bil nu så kan inte vänta ut det.
Gjorde samma byte men till en 3a och detHejjrå etron
Tjena Y Performance
Har klart bytt till en fulare bil imo. Men efter en dag är jag redan sjukt nöjd med markant bättre räckvidd, lägre förbrukning trots att jag kört som en biltjuv. Ljuvlig prestanda och grymt bra MMI/app mm. Förvånansvärt rymlig också.
Precis det min slutsats ärGjorde samma byte men till en 3a och det
är ju bara att konstatera att Etron är en härlig bil men i jämförelse med Tesla är det en bedrövlig ELbil.
Har en Sportline och hade för mig det var 265hk i dem och 299hk i RS utförande? Iallafall för 2023 modellen som jag har.Blir så less på mig själv.. haha.. fear of missing out när det kommer till att välja bil.
Då L&K med MAX paketet spräckte budget så har jag nu två bilar att välja på.
En Vit Sportline med Tygstolar och Panorama samt en grå RS med Läder samt att den är utan panorama.
Den vita är snyggare, men med tyg och panorama som jag avskyr, främst pga gnekande ljud som uppstår i skarvarna när man har is på taket osv.
Den gråa är rätt ful, men med läder och utan panorama. Samma pengar.
Skillnaden i övrigt är liksom ingen när det kommer till RS och Sportline. Stolarna är exakt identiska, chassit exakt samma, exteriört exakt samma osv..
Det enda som skiljer är att RS specas som 340hk istället för Sportline med 299hk. Dessa 340hk når man endast om man har över 88% i batteri och man kan endast nyttja dom i 30sek.. så jävla löjligt.. haha..
Sportline:
Har en Sportline och hade för mig det var 265hk i dem och 299hk i RS utförande? Iallafall för 2023 modellen som jag har.
Hursomhelst så delar jag synen på panoramat så det har jag inte på min. Men ”tyg” sätena i Sportline är väl Alcantara så mocka imitation vilket jag personligen älskar och det är riktigt slitstarkt. Skulle välja det framför läder alla dagar i veckan. Men alla har ju olika smak så klart.
Kör på grå RS. Så slipper du tvätta 2 gånger om dagen på vintern också.Blir så less på mig själv.. haha.. fear of missing out när det kommer till att välja bil.
Då L&K med MAX paketet spräckte budget så har jag nu två bilar att välja på.
En Vit Sportline med Tygstolar och Panorama samt en grå RS med Läder samt att den är utan panorama.
Den vita är snyggare, men med tyg och panorama som jag avskyr, främst pga gnekande ljud som uppstår i skarvarna när man har is på taket osv.
Den gråa är rätt ful, men med läder och utan panorama. Samma pengar.
Skillnaden i övrigt är liksom ingen när det kommer till RS och Sportline. Stolarna är exakt identiska, chassit exakt samma, exteriört exakt samma osv..
Det enda som skiljer är att RS specas som 340hk istället för Sportline med 299hk. Dessa 340hk når man endast om man har över 88% i batteri och man kan endast nyttja dom i 30sek.. så jävla löjligt.. haha..
Sportline:
RS: