Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Elma Timexact - vad är detta?

Diskussion i 'Diskussion' startad av seikoswede, 10 juni 2016.

1. seikoswede
    Trådstartare

seikoswede Borgare

Jag rensar bland de saker jag lyckades bärga från en nedlagd klockbutik och hittade den här idag, en Elma Timexact tillverkad i Väst-Tyskland.

Att det är någon form av tidmätare förstår jag men är det någon här som kan förklara funktionen lite närmare?

Den har någon form av sändare som man kopplar in på baksidan och ytterligare en kontakt som syns på baksidan.

När jag pluggar in nätkontakten börjar den "räkna" sekunder, minuter och timmar.

Det enda jag hittat på nätet är en sida med en tysk annons där det står "radiostyrt ur"?

Så jag tar tacksamt emot all hjälp ni kan tänkas bistå med!

Trevlig kväll!

Jim

image.jpeg image.jpeg

eriksson850 gillar detta.
  2. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Ingen aning men den ser häftig ut! :)

seikoswede gillar detta.
  3. Jörgen A

Jörgen A Bonde

Håller med, den ser lite häftig ut :)
    Företaget verkar finnas kvar, åtminstone ser loggan likadan ut. Dra iväg ett mail och kolla vet ja.
    http://www.elma-ultrasonic.com/

seikoswede gillar detta.
  4. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Absolut, elma är stora på urverkstillbehör så som ultraljudstvättar, trycktestare timegraphers etc.

5. seikoswede
    Trådstartare

seikoswede Borgare

Jodå det skall jag göra.:)

Men är så nyfiken och tänkte att någon här visste vad det är och hur den fungerar?;)

Jim

Mårtenssons ur Brookfield