• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En bekant har 3 st. 16610 till salu...

morrism

Audemars
En bekant har inte mindre än 3 st. Rolex 16610 till salu, han bor i marbella och säger att han köpt de av en urmakare där som gav honom 1 års garanti på alla tre. Han har lagt upp de till fantasi-priser på blocket men han sa att om jag hittar en köpare och gör en smidig affär så kan han tänka sig att låta de gå för en mer överkomlig summa. Jag sa att han aldrig kommer få de sålda för de priserna och att de ligger runt 10000 för högt i pris (om det vore ett fullset).

Tänkte bara dela med mig av detta här om någon är intresserad, jag vet inte riktigt om jag har lust att styra upp transaktioner och sånt då jag har ont om tid, tycker även att det är lite konstigt att ingen av klockorna kommer med några som helst tillbehör, han säger att han kollat serienummer med polisen och att det inte är stöldgods och jag tror honom, han är inte typen som håller på med sånt. Men jag har ingen lust att sätta mitt ord på något då jag inte är nära vän med honom.

Är någon intresserad av att utforska detta vidare?

Blocketannonserna:

http://www.blocket.se/stockholm/Origina ... ?ca=11&w=1

http://www.blocket.se/stockholm/Origina ... ?ca=11&w=1

http://www.blocket.se/stockholm/Origina ... ?ca=11&w=1
 

Ministern

Founder
2-Faktor
morrism skrev:
En bekant har inte mindre än 3 st. Rolex 16610 till salu, han bor i marbella och säger att han köpt de av en urmakare där som gav honom 1 års garanti på alla tre. Han har lagt upp de till fantasi-priser på blocket men han sa att om jag hittar en köpare och gör en smidig affär så kan han tänka sig att låta de gå för en mer överkomlig summa. Jag sa att han aldrig kommer få de sålda för de priserna och att de ligger runt 10000 för högt i pris (om det vore ett fullset).

Tänkte bara dela med mig av detta här om någon är intresserad, jag vet inte riktigt om jag har lust att styra upp transaktioner och sånt då jag har ont om tid, tycker även att det är lite konstigt att ingen av klockorna kommer med några som helst tillbehör, han säger att han kollat serienummer med polisen och att det inte är stöldgods och jag tror honom, han är inte typen som håller på med sånt. Men jag har ingen lust att sätta mitt ord på något då jag inte är nära vän med honom.

Är någon intresserad av att utforska detta vidare?

Blocketannonserna:

http://www.blocket.se/stockholm/Origina ... ?ca=11&w=1

http://www.blocket.se/stockholm/Origina ... ?ca=11&w=1

http://www.blocket.se/stockholm/Origina ... ?ca=11&w=1

Det där är ju fantasipriser även om han drar bort 10000 kr..
 

morrism

Audemars
Jag kan ju isåfall säga vad de är värda och om någon är intresserad så kan jag framföra budet och gå i god för ev. köpare, jag tror han skulle föredra det än att sälja till någon random på blocket
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Med de där bilderna ska han vara glad om någon nigeriansk affärsman bosatt i London vill köpa dem till sin son hemma i Nigeria i examenspresent. Ser inte seriöst ut. Det kan du hälsa din vän. :)
 

morrism

Audemars
Per skrev:
Med de där bilderna ska han vara glad om någon nigeriansk affärsman bosatt i London vill köpa dem till sin son hemma i Nigeria i examenspresent. Ser inte seriöst ut. Det kan du hälsa din vän. :)

Haha, får jag citera dig rakt av?
 

Ninen79

Audemars
Jag sålde nyligen en sub 16610 från 2004 i mycket fint skick och fullset med originalkvitto. klockan var nyservad hos Nymans med kvitto och garanti...
Annonserade här på ks för 37k...
Dom subbarna han har utan dokumentation och service historik skulle jag värdera till ca 30 max :)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Precis, mellan 29-31 är ett rättvist pris. Sedan är det ju så att om det är torka och någon är desperat så drivs priset upp. Det var främst den från 2008 för 46 som skulle vara galen för 36..
 

morrism

Audemars
Ninen79 skrev:
Jag sålde nyligen en sub 16610 från 2004 i mycket fint skick och fullset med originalkvitto. klockan var nyservad hos Nymans med kvitto och garanti...
Annonserade här på ks för 37k...
Dom subbarna han har utan dokumentation och service historik skulle jag värdera till ca 30 max :)

Okej, 30 max, så schysst pris skulle vara 28 då? Jag tycker det känns lite väl lågt, jag har aldrig sett en sub gå för det, med eller utan dokumentation.
 

morrism

Audemars
Om du är intresserad kan jag föra vidare ditt bud, han har insett att prissättningen är galen
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Spännande att veta vad han fick köpa dom för, inte för att det spelar någon roll på försäljningspriset utan mer på skoj bara.
 

oscaroscar

Panerai
Är det bara jag som tycker det låter lurt att man köper 3 x 16610 utomlands för att sedan lägga upp alla på blocket hemma i Sverige..?
 

morrism

Audemars
Jag tror jag skiter i att förmedla något, det lär ju bli svårt att hitta en seriös köpare utan boxar och tillbehör.
 

max

Dancing Queen
Va inne i dendär butiken förra veckan (ligger i Gibraltar) och mig veterligen så säljer de inte rolex, om någon funderar på köp skulle jag först ringa eller maila butiken och höra vad de säger http://www.antonioboutique.com
Priserna där låg ungefär som i sverige, kanske 10% under men inte mer.
Troligtvis har han kommit över dem billigt utan papper osv och försöker tjäna en slant, var butiken fått dem ifrån låter jag vara osagt, kan vara inbyten som de inte blir av med, stöldgods, ihopplock, köp från konkursbo eller vad som egentligen. Personligen skulle jag ju lägga till några kronor för att få ett fullset och att känna sig trygg med att den är legal.
 
Personligen skulle jag aldrig (igen) köpa en nyare klocka utan cert, blir bara massa strul vi ev försäljningar och man kanske blir osäker om den är stulen etc, jag betalar gärna x antal lax för' ease of mind' och får cert, box kan jag leva utan om affären i övrigt är kosher...
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Håller med mästerdödaren, mkt enklare när man ska sälja att kunna slänga med ett cert - dödar ganska snabbt diskussionen samt motar bort en massa försök till hård prutning.

Så med andra ord tror jag klockan (om man flippar, vilket vi ibland här gör) håller värdet bättre samt går snabbare att sälja. Då blir ju det enklare att själv köpa den då man vet att det är likvid (samt kosher)
 

morrism

Audemars
max skrev:
Va inne i dendär butiken förra veckan (ligger i Gibraltar) och mig veterligen så säljer de inte rolex, om någon funderar på köp skulle jag först ringa eller maila butiken och höra vad de säger http://www.antonioboutique.com
Priserna där låg ungefär som i sverige, kanske 10% under men inte mer.
Troligtvis har han kommit över dem billigt utan papper osv och försöker tjäna en slant, var butiken fått dem ifrån låter jag vara osagt, kan vara inbyten som de inte blir av med, stöldgods, ihopplock, köp från konkursbo eller vad som egentligen. Personligen skulle jag ju lägga till några kronor för att få ett fullset och att känna sig trygg med att den är legal.

Det där var intressant, butiken han påstår har utfärdat 1 års garanti säljer alltså inte rolex?
 

morrism

Audemars
En grej som diskuterats här förut är ju betydelsen av box cert osv, och folk brukar komma fram till att det inte är så viktigt för priset, max 10% var en siffra som ingen protesterade mot. Det verkar som att det är viktigare än vad som påstås? Jag har sett sportrolex säljas här för över 30 utan någon dokumentation alls, nyare än 2000
 

max

Dancing Queen
De kan ju sälja beggade rolex vid sidan av och såklart skriva garanti på dem men några rolex fanns inte i butiken och som du ser på hemsidan finns det inte heller där.

Angående box och papper så tror jag det är svårt att värdera eg, en person som är intresserad av klockor skulle knappast välja en så pass ny klocka utan papper och med osäker historik för några tusenlappar, däremot om man säljer till folk på blocket som bara vill ha en fet klocka så kan ju 10% vara tillräckligt för att få personen att skita i papper och box som ju i dennes ögon ändå bara ligger i en låda nånstans och skräpar.

Så, visst 10% kan vara ett riktmärke men tror inte det gäller så nya klockor och inte till entusiaster. Detta varierar ju självklart också då en nyare klocka blir mycket svårare att sälja utan papper än en vintage där det kan kännas rimligt att det försvunnit under klockans 40åriga livstid, vem tusan sparar box och papper på något annat i 40år?
 

oscaroscar

Panerai
Morrism:
Tror det skiljer sig endel att köpa här inom forumet och att köpa av en kille via blocket (som bor i Spanien) och som dessutom har så pass dålig koll att han sätter ca 12k överpris.
De är väl mest utlandsaffärer och folk man har noll koll på, som de känns tryggast att ha med cert.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
morrism skrev:
En grej som diskuterats här förut är ju betydelsen av box cert osv, och folk brukar komma fram till att det inte är så viktigt för priset, max 10% var en siffra som ingen protesterade mot. Det verkar som att det är viktigare än vad som påstås? Jag har sett sportrolex säljas här för över 30 utan någon dokumentation alls, nyare än 2000

Blev väl ändå upp mot 15 % som var det vanligaste svaret eller minns jag fel? dvs. vid ett fullset..

Sen handlar det återigen om att köpa säljaren vilket är ganska lätt inom forumet och inte alls så lätt i din bekantas fall!
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Det ar nagon pa Kungsholmen som saljer valdigt manga Rolex och som aldrig satter ut sitt namn i annonsen. Jag skulle inte ens kontakta en saljare som heter Rolex :)
 

morrism

Audemars
Kanske finns en anledning till varför han inte annonserar på forum isåfall... Ifall han vet att de inte är 100%, han säger att han sålt 15-20 klockor redan.
 
Topp