• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

vanman

Rolex
2-Faktor
981469AD-A0B4-4B47-AFDE-4EC337A1FA37.jpeg

Mmmm. RN1983 är så bra. Nu får subhuntern komma i lager igen bara….. 😬
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Nytt tillskott som seglat upp på förstaplatsen i CWC samlingen…

NOS 90’s Tritium Day/Date RN300 Diver
4369F256-5AAC-4E6C-9CD8-7760C0EF02F3.jpeg

CWC:
”The history of this watch is new mid 90’s, Some were issued to SAS and the SP team.
At the time they were supplied to small units on a local purchase order which was supplied direct to the unit instead of in bulk through the mod.
This is one that was prepared but not issued as they had the dials changed in small batches when required and engraved when ordered.”
 

DrDre

Patek
Två frågor om min CVC (se fyra inlägg längre upp, den med flaggan).

Finns det något sätt att ålderbestämma den? Den har ett T på tavlan och de stora siffrorna på baksidan säger 259/02.

Hur mkt skruvar ni in kronan? På min är det ca 1,5 varv från det att den tar tag i gängorna tills det att den här helt inskruvad? Är det normalt?

När man ändå är igång och tigger tips så kommer en tredje fråga. Är de med ett T mer eftertraktade/värdefulla än de med ett L?
 
Senast ändrad:

finnirgens

Panerai
Två frågor om min CVC (se fyra inlägg längre upp, den med flaggan).

Finns det något sätt att ålderbestämma den? Den har ett T på tavlan och de stora siffrorna på baksidan säger 259/02.

Hur mkt skruvar ni in kronan? På min är det ca 1,5 varv från det att den tar tag i gängorna tills det att den här helt inskruvad? Är det normalt?

När man ändå är igång och tigger tips så kommer en tredje fråga. Är de med ett T mer eftertraktade/värdefulla än de med ett L?

Vad beträffar ålder så är den från 02. På de civila står det C framför tex 259. På min som är från 04 står det ett C framför. Kolla med CWC direkt. Jag har gjort det några ggr.

Jag skulle säga att de tritiumtavla är med eftertraktade eftersom de inte tillverkas mer. Nya med ett T fast med luminova är inte lika kul. Är klockan dessutom issued blir priset högre.
 

DrDre

Patek
Vad beträffar ålder så är den från 02. På de civila står det C framför tex 259. På min som är från 04 står det ett C framför. Kolla med CWC direkt. Jag har gjort det några ggr.

Jag skulle säga att de tritiumtavla är med eftertraktade eftersom de inte tillverkas mer. Nya med ett T fast med luminova är inte lika kul. Är klockan dessutom issued blir priset högre.

Tackar för bra info. Vet du vad det betyder om det inte finns ngt C?

7220071C-2B3C-4E56-9521-B7AF7F426B52.jpeg
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Två frågor om min CVC (se fyra inlägg längre upp, den med flaggan).

Finns det något sätt att ålderbestämma den? Den har ett T på tavlan och de stora siffrorna på baksidan säger 259/02.

Hur mkt skruvar ni in kronan? På min är det ca 1,5 varv från det att den tar tag i gängorna tills det att den här helt inskruvad? Är det normalt?

När man ändå är igång och tigger tips så kommer en tredje fråga. Är de med ett T mer eftertraktade/värdefulla än de med ett L?

Angående kronan. Detta är den punkt jag tror jag tjatat på mest av allt. Kan man skruva in den 1,5 varv ska man vara glad. Vissa ex jag haft har bara gått att skruva in 0,5 varv. Får typ panik då. Jag har krävt att det ska vara minst 3 varv på nästa klocka jag gör tillsammans med dem. Men det, samt en till liten detalj, verkar inte vara helt lätta att lösa av någon anledning.
 

trumpetera

Panerai
Vad beträffar ålder så är den från 02. På de civila står det C framför tex 259. På min som är från 04 står det ett C framför. Kolla med CWC direkt. Jag har gjort det några ggr.

Jag skulle säga att de tritiumtavla är med eftertraktade eftersom de inte tillverkas mer. Nya med ett T fast med luminova är inte lika kul. Är klockan dessutom issued blir priset högre.
Får jag fråga vilket nummer du har på din-04?

Den jag köpte av dig för en massa år sedan har nummer C190/04

Fina dinkor!!
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Smart! Gillar sonen den? Varför är just denna limited? Något speciellt med den att folk håller hårt om den?

Hittar knappt någon info om klockan…
Finns en del i tråden om du går tillbaka till mitten på 2020 har jag för mig. Det var ett projekt jag drog igång i väntan på att göra Tactical Diver gen 2. Tog så lång tid (fortfarande inte klart) så för att stilla begäret så gjorde vi en Field Watch. Unik bl.a. för att dom inte hade gjort en destro tidigare samt att det var den första klockan dom tillverkade med en orange sekundvisare. Gjorde något som skulle vara perfekt enligt mina preferenser och hoppades på att det skulle finnas fler likasinnade 😊
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
CWC Tactical Field Watch. Baserad på GS-versionen. Safirglas, 200m, skruvad krona kl 9, matt PVD. Första CWC-klockan med orange sekundvisare. Perfekt storlek med 37mm exkl krona. Limiterad till 20ex. Skicka PM om du är intresserad. Några är redan reserverade. Först till kvarn på dom andra. Kommer med nya CWC-boxen med grön sleeve, svart nato med matta PVD-detaljer samt limiterade Pumped Up Tactical Flipper-patches.

7C3D59E8-C01C-4C01-8E36-5E539FA06184.jpeg

Finns en del i tråden om du går tillbaka till mitten på 2020 har jag för mig. Det var ett projekt jag drog igång i väntan på att göra Tactical Diver gen 2. Tog så lång tid (fortfarande inte klart) så för att stilla begäret så gjorde vi en Field Watch. Unik bl.a. för att dom inte hade gjort en destro tidigare samt att det var den första klockan dom tillverkade med en orange sekundvisare. Gjorde något som skulle vara perfekt enligt mina preferenser och hoppades på att det skulle finnas fler likasinnade 😊

Hittade inlägget som beskriver klockan utförligt. Tyckte den var lite speciell och stack ut bland Cwc klockor. Om jag har förstått det rätt så är denna enbart ks-special och framkommer inte internationellt? Många frågor men tycker detta är så intressant. :)
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Hittade inlägget som beskriver klockan utförligt. Tyckte den var lite speciell och stack ut bland Cwc klockor. Om jag har förstått det rätt så är denna enbart ks-special och framkommer inte internationellt? Många frågor men tycker detta är så intressant. :)
Det stämmer. Var bara här på KS jag sålde den. Kul att du gillar den!
 
Topp