• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd om CWC

BorisTheSpider

Cartier
2-Faktor
Har ni något tips på när man är mellan två hål på natobandet? Det ena hålet känns för löst, och det andra hålet känns för tight…..

Samt vilken bredd ska man köpa på perlonband till en vanlig G10?
Man använder det som är för löst, tar en dusch med klockan på, och väntar tills det töjt sig till perfekt size.
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
I lager igen:

 

Hutti

Cartier
Någon som har en grönt Nato broad arrow and Nato number strap till salu?

Tänkte beställa på hemsidan men kändes lite tråkigt att betala frakt på 200% av köpet..
 

JeppeH

Omega
Sitter med fingret på avtryckaren med siktet mot RN MK1 men börjar vela mellan polerat och borstat. Tycker NOG att polerat är snyggare och att det brukar slitas in bra + att jag har och har haft borstat så det räcker i klockrullen.

Men varför är det så få polerade i tråden och när man googlar runt? Ser borstat bättre ut på riktigt? Funderar på destro också, bara för att vara tvärsöver.

Mineralglas är jag fine med och 60 klick likaså bara ringen centrerar bra. För det brukar det väl på cwc? Det är ju ingen seiko direkt..?
 

Boberu

Breitling
2-Faktor
Sitter med fingret på avtryckaren med siktet mot RN MK1 men börjar vela mellan polerat och borstat. Tycker NOG att polerat är snyggare och att det brukar slitas in bra + att jag har och har haft borstat så det räcker i klockrullen.

Men varför är det så få polerade i tråden och när man googlar runt? Ser borstat bättre ut på riktigt? Funderar på destro också, bara för att vara tvärsöver.

Mineralglas är jag fine med och 60 klick likaså bara ringen centrerar bra. För det brukar det väl på cwc? Det är ju ingen seiko direkt..?
Borstad topp och polerade sidor är riktigt snyggt, bästa av två världar!
 

Lauda

Patek
2-Faktor
Lånad klocka, egen bild. Den är riktigt bra den där🖤
DB6FDB74-535D-48EE-9E98-560D722D933C.jpeg
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Insåg igår att min datumskiva är på Engelska och Tyska.
Står inget om detta på CWCs hemsida. Någon som har info om varför Tyska?
 

Seiko.

Omega
Vad tror vi detta handlar om då? Ser ut som någon variant med sub-seconds? Kan inte hitta någon sådan när jag googlar på cwc, så kanske en ny modell? Jag hoppas innerligt på en GMT, men det vore kanske ett lite väl stort hopp från deras ordinarie sortiment

 

Seiko.

Omega
Vad tror vi detta handlar om då? Ser ut som någon variant med sub-seconds? Kan inte hitta någon sådan när jag googlar på cwc, så kanske en ny modell? Jag hoppas innerligt på en GMT, men det vore kanske ett lite väl stort hopp från deras ordinarie sortiment


Om det blir en dirty dozen-variant känns det som dom börjar bli lite homage. CWC var ju trots allt inte med på WWII. I så fall hoppas jag på någon twist!

1670770958243.png
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Vad tror vi detta handlar om då? Ser ut som någon variant med sub-seconds? Kan inte hitta någon sådan när jag googlar på cwc, så kanske en ny modell? Jag hoppas innerligt på en GMT, men det vore kanske ett lite väl stort hopp från deras ordinarie sortiment

Brons
2A7C1308-9F8F-4FB4-8C82-77B15A15A20B.jpeg

BB6E04A6-41CF-426E-8623-C23384F0FD1F.jpeg
 

Bilagor

  • C377AB01-2A69-4B12-8B3A-66ECFED74FDA.jpeg
    C377AB01-2A69-4B12-8B3A-66ECFED74FDA.jpeg
    89.6 KB · Visningar: 8

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Ok CWC-tråden, jag har fått ett uppblossande sug efter en G10 men har några krav och önskemål. Därav är det lite småknepigt att finna på vad jag vill ha utan att betala överpris. Jag har hittat några på bukten som jag spanar på och tänkte höra med KS expertis på området. Vad jag söker är army issued, tritium och lagom härjad samt rätt billig. Kastar in några bilder och ber om feedback….
6021317B-6949-4442-AA3A-2FC4F704501F.png


Snygg men inte issued väl? Eller läser jag märkningen fel?


0261A85F-60C0-49F8-A456-C4E2D877ABA2.png



248E6B24-BC66-4061-B950-201D63F0F8DE.png

6D103090-B890-48F9-B402-7E14253BD9E7.png


Stort tack på förhand!
 
Senast ändrad:

Back

Vacheron
2-Faktor
Ok CWC-tråden, jag har fått ett uppblossande sug efter en G10 men har några krav och önskemål. Därav är det lite småknepigt att finna på vad jag vill ha utan att betala överpris. Jag har hittat några på bukten som jag spanar på och tänkte höra med KS expertis på området. Vad jag söker är army issued, tritium och lagom härjad samt rätt billig. Kastar in några bilder och ber om feedback….
6021317B-6949-4442-AA3A-2FC4F704501F.png


Snygg men inte issued väl? Eller läser jag märkningen fel?


0261A85F-60C0-49F8-A456-C4E2D877ABA2.png



248E6B24-BC66-4061-B950-201D63F0F8DE.png

6D103090-B890-48F9-B402-7E14253BD9E7.png


Stort tack på förhand!
Om jag fattar det rätt så kan man väl se det som W10 = issued.
Den första må vara den snyggaste men inte issued, dock från 1980 så kanske sett action av något slag i alla fall…

Har du haft någon kontakt med säljarna?
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Om jag fattar det rätt så kan man väl se det som W10 = issued.
Den första må vara den snyggaste men inte issued, dock från 1980 så kanske sett action av något slag i alla fall…

Har du haft någon kontakt med säljarna?
Nja, w10 är army men utan issue number så har den troligen bara legat i förrådet om ens det. De första kvartsarna från -80 kom utan vapengrensbeteckning vilket ger för handen att den första möjligen legat i ett förråd men hos vilken vapengren går inte att utläsa. Lite trist men snygg är den. Säljaren har ingen aning om nåt.
Precistan har varit på Falklands enligt säljaren. Möjligt, den är iaf från korrekt tid och är issued.
den tredje kollade jag för snabbt på. RN vilket går bort. Gotta have me an army one.
Den sista från 97 påstås också ha varit overseas i Sierra Leone. Jag har ingen aning om vilka trupper UK hade där så jag kan inte säga annat än att det är möjligt.
Disclaimern här är att jag kan ha fel avseende vad som åsyftas med issued och vad som kan utläsas av numret. All googling har inte gjort mig bestämt säker på beteckningar osv utan skapat lite förvirring 🤷‍♂️
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Nja, w10 är army men utan issue number så har den troligen bara legat i förrådet om ens det. De första kvartsarna från -80 kom utan vapengrensbeteckning vilket ger för handen att den första möjligen legat i ett förråd men hos vilken vapengren går inte att utläsa. Lite trist men snygg är den. Säljaren har ingen aning om nåt.
Precistan har varit på Falklands enligt säljaren. Möjligt, den är iaf från korrekt tid och är issued.
den tredje kollade jag för snabbt på. RN vilket går bort. Gotta have me an army one.
Den sista från 97 påstås också ha varit overseas i Sierra Leone. Jag har ingen aning om vilka trupper UK hade där så jag kan inte säga annat än att det är möjligt.
Disclaimern här är att jag kan ha fel avseende vad som åsyftas med issued och vad som kan utläsas av numret. All googling har inte gjort mig bestämt säker på beteckningar osv utan skapat lite förvirring 🤷‍♂️
Kontakta cwcaddict via IG.
Ställde en fråga till honom och han var riktigt snabb på att svara.
 
Topp