Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

ETA C01.211 (baserat på Lemania 5100)

Diskussion i 'Diskussion' startad av Frosse, 9 augusti 2013.

1. Frosse
    Trådstartare

Frosse Borgare

Från:
    Feskekôrka
    För ett antal år sedan lanserade ETA ett nytt urverk med namnet C01.211, baserat på Lemania 5100 (återfinns i bla Omega-klockor). Någon som har erfarenhet av detta urverk?

2. Frosse
    Trådstartare

Frosse Borgare

Från:
    Feskekôrka
  3. Sitter i min Seastar 1000 chronograph. Riktigt trevligt urverk men ser förjäkligt ut rent visuellt. Ser väldigt industriellt ut.

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

4. Frosse
    Trådstartare

Frosse Borgare

Från:
    Feskekôrka
    Okej, lust att ta ett par bilder på baksidan?

5. Skulle jag gärna göra men det går helt plötsligt inte att ladda upp bilder via Tapatalk. Något är riktigt knas.

6. Frosse
    Trådstartare

Frosse Borgare

Från:
    Feskekôrka
    Konstigt, kanske starta om appen?

7. Nu verkar det funka...

8. [​IMG]

Extremt tråkigt urverk som du ser. Stansad plåt ser det nästan ut som. Men förutom utseend t, riktigt bra urverk. Klockan i sig är en riktig favorit.

9. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Skön klocka, men det var verkligen inget vackert verk. Glasbaksidan känns lite onödig? :)

10. Minst sagt, förstår inte riktigt hur de tänkte. Men klockan är helt klart en riktigt trevlig bekantskap. Bra i pris också vilket inte är fel. Helt klart ett av Tissots bästa ur. Har dock aldrig sett modellen i Sverige. Har sett den vanliga Seastar 1000 men aldrig kronografen konstigt nog då den är bra mycket roligare klocka än den vanliga. Den finns med 7750 också. Kostar 3-4000 kr mer men det kan man leva med.

11. djanbin

djanbin Bonde

gånghjul och hake är gjorda i plast... riktigt budgetverk, precis som gamla L5100 egentligen också var.

12. Frosse
    Trådstartare

Frosse Borgare

Från:
    Feskekôrka
    Har läst lite om L5100 och verkar ha varit en riktig arbetshäst, om än något sämre än Valjoux.

13. DrDre

DrDre Friends of KS

Frosse gillar detta.
  14. Frosse
    Trådstartare

Frosse Borgare

Från:
    Feskekôrka
    Vad anser ni om användandet av syntetmaterial, innovativt och bra eller "billigt" och dåligt?

Mårtenssons ur Brookfield